موتور جستجوی ChatGPT به میدان می‌آید یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱
سرخط خبرها

ظرفیت‌های مغفول فناوری در محتوای آموزشی

  • کد خبر: ۴۴۹۹۱
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
ظرفیت‌های مغفول فناوری در محتوای آموزشی
جمیل نیک اندیش - کارشناس آموزش و کارآفرینی
آموزش مجازی در مجموع از ۲ حوزه کلی تشکیل شده است: اول نرم افزارها، ابزار‌ها و فناوری‌هایی که در این زمینه استفاده می‌شود. حوزه دوم هم محتوا‌های متفاوت در مقایسه با آموزش‌های سنتی. در بحث ابزار‌ها و زیرساخت مورد نیاز، تقریبا می‌توان گفت که کمبود زیادی دیده نمی‌شود و رشد خوبی داشته ایم.
 
سیستم‌های مدیریت یادگیری مجازی خوبی در کشورمان ایجاد شده است و از این نظر، فاصله چندانی با کشور‌های پیشرفته دنیا نداریم. اما بسیاری از معلم‌ها و مراکز آموزشی ما فرصت این را ندارند که با مهارت تولید محتوای درخور فضای مجازی آشنا و در این زمینه توانمند شوند. در واقع، نیاز داریم که تعریف دوباره‌ای از فعالیت‌های یادگیری و آموزشی داشته باشیم و تا بتوانیم از تمام ظرفیت‌هایی که فناوری در حوزه آموزش برای ما ایجاد کرده است استفاده کنیم. یکی از مهم‌ترین چالش‌های سیستم آموزشی ما برای رفتن به این سمت، کنکور محور و حفظیات محور بودن آموزش‌های ماست. در کشور ما هنوز خط کش مهم میزان موفقیت افراد، مدرک تحصیلی آن هاست، مدرکی که بر پایه آموزش‌های سنتی منطبق با محتوا‌های چند دهه گذشته به افراد داده می‌شود و خانواده‌ها هم همین شرایط را قبول دارند.
 
در واقع، به نظر می‌رسد هم سیستم آموزشی و هم تفکر قالب بر جامعه در مقابل تغییر محتوا‌های آموزشی گارد منفی دارند. این در حالی است که در خیلی از کشور‌ها مخصوصا در شرایط کرونایی این روز‌های دنیا، محتوا‌های مختلفی مانند فعالیت‌های بهزیستی دانش آموزان در شرایط کرونا را در دستور کار خود قرار داده اند. زمانی که چنین انعطافی در جنس محتوا‌های آموزشی وجود داشته باشد، می‌توانیم بیشتر از ظرفیت‌های فناورانه در تولید محتوا‌های آموزشی استفاده کنیم. تا زمانی که نظام آموزشی ما نتواند از نگاه سنتی به حوزه آموزش فاصله بگیرد، حتی با وجود استفاده از فناوری‌های روز دنیا هم قادر نخواهیم بود به طور کامل از ظرفیت‌های فناوری در توسعه آموزش بهره‌مند شویم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->