دولت با کاهش ساعت کاری کارمندان به ۴۰ ساعت در هفته موافقت کرد مجلس تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی را تصویب کرد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهادت ۲۰ فلسطینی در حمله اسرائیل به یک ساختمان در مرکز غزه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیده‌بان حقوق بشر: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد بیانیه حزب‌الله لبنان درباره حمله به محل استقرار نظامیان صهیونیست (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمریکا: تل‌آویو همچنان از واشنگتن سلاح می‌گیرد صدور "اعلان قرمز برای یاسین رامین" منتظر دستور قضایی واکنش حماس به اظهارات جنجالی سناتورآمریکایی درباره تهدید اتمی غزه روسیه: ۱۴۰۰ نیروی ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت کشته شدند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: تداوم مداخلات آمریکا در افغانستان وضعیت این کشور را پیچیده‌تر می‌کند انهدام تانک‌های مرکاوا در جبالیا | روز پرتلفات برای ارتش صهیونیستی (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش مقام ارشد حماس به خیالبافی نتانیاهو برای تسلیم شدن این جنبش درخواست سفیر انگلیس در سازمان ملل از انصارالله یمن اردوغان: حماس برای حفاظت از اراضی اشغال شده خود مبارزه می‌کند حزب‌الله لبنان «السماقه» را هدف قرار داد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رایزنی سوناک با امیر قطر درباره مذاکرات آتش‌بس در غزه سردار قریشی: هدف اصلی عملیات وعده صادق «بازدارندگی» بود شهادت و زخمی‌شدن ۲ نفر در حمله اسرائیل به خودرو سازمان ملل + فیلم سازمان ملل: شاهد کاهش حملات در دریای سرخ هستیم نتانیاهو: تبعید رهبران حماس را بررسی می‌کنیم
سرخط خبرها

آغاز کار دولت دست‌نشانده یمن در عدن

  • کد خبر: ۵۴۰۵۰
  • ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
آغاز کار دولت دست‌نشانده یمن در عدن
دولت جدید یمن، که دست‌نشانده عربستان و امارات متحده عربی است، روز شنبه در حضور رئیس‌جمهور مستعفی این کشور، منصور هادی، در ریاض سوگند یاد کرد.
عاطفه همایونی | شهرآرانیوز؛ دولت جدید یمن، که دست‌نشانده عربستان و امارات متحده عربی است، روز شنبه در حضور رئیس‌جمهور مستعفی این کشور، منصور هادی، در ریاض سوگند یاد کرد. به گزارش آناتولی، این دولت به رهبری نخست‌وزیر معین عبدالملک‌سعید، شامل ۲۴‌وزیر از‌جمله نمایندگان شورای انتقالی جنوب یمن (جدایی‌طلبان جنوب) می‌شود که مورد حمایت امارات متحده عربی هستند. عبدربه منصورهادی، پس از مراسم ادای سوگند در ریاض، طی نشستی خطاب به دولت جدید تأکید کرد: «باید از هرگونه نزاع دوری کرده و قدرت و وجهه دولت را حفظ کنید.»
 
وی با اشاره به اینکه مخالف هرگونه درگیری و خون‌ریزی در کشور است، گفت: «دشمن ما انصارا... است و باید برای بهبود اوضاع در استان‌های آزاد‌شده و پایان کودتای انصارا... تلاش کنیم.» منصورهادی همچنین به دولت جدید دستور داد که بند‌های توافق ریاض را به‌ویژه در سطح نظامی و امنیتی اجرا کنند. بند‌های نظامی و امنیتی توافق ریاض بر تکمیل عقب‌نشینی و جمع‌آوری سلاح و متحدکردن تشکیلات نظامی در چارچوب وزارت دفاع و تشکیلات امنیتی در چارچوب وزارت کشور اصرار دارد. در پایان وی درباره حمایت خود از دولت جدید به مردم یمن اطمینان داد و از نخست‌وزیر دولت دست‌نشانده درخواست کرد فورا اولین نشست رسمی را در عدن برگزار کند.

در این بین، روز شنبه محمد ناصر العاطفی، وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن، در مراسمی اعلام کرد که ائتلاف متجاوز عربی پس‌از شش‌سال تلاش برای به‌قدرت‌رسیدن و تجاوزات بی‌رحمانه، شکست خورده و چیزی جز شرمساری نصیبش نشده است. به گزارش المسیره، العاطفی در جشنی که برای زندانیان آزادشده برگزار شده بود، اذعان کرد که اقدامات ائتلاف عربی، درواقع فرار رو به جلوست و آن‌ها و حمایتگرانشان بیش از پیش به شکست نزدیک هستند. وی همچنین با اشاره به گسترش توانمندی‌های نظامی یمن، اعلام کرد که این اولین‌بار است که در تاریخ کشور یمن، توانایی‌ها و تجهیزات نظامی تا این حد پیشرفت داشته است و قطعا مردم یمن پیروز خواهند شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->