شهادت ۲۰ فلسطینی در حمله اسرائیل به یک ساختمان در مرکز غزه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیده‌بان حقوق بشر: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد بیانیه حزب‌الله لبنان درباره حمله به محل استقرار نظامیان صهیونیست (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمریکا: تل‌آویو همچنان از واشنگتن سلاح می‌گیرد صدور "اعلان قرمز برای یاسین رامین" منتظر دستور قضایی واکنش حماس به اظهارات جنجالی سناتورآمریکایی درباره تهدید اتمی غزه روسیه: ۱۴۰۰ نیروی ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت کشته شدند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: تداوم مداخلات آمریکا در افغانستان وضعیت این کشور را پیچیده‌تر می‌کند انهدام تانک‌های مرکاوا در جبالیا | روز پرتلفات برای ارتش صهیونیستی (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش مقام ارشد حماس به خیالبافی نتانیاهو برای تسلیم شدن این جنبش درخواست سفیر انگلیس در سازمان ملل از انصارالله یمن اردوغان: حماس برای حفاظت از اراضی اشغال شده خود مبارزه می‌کند حزب‌الله لبنان «السماقه» را هدف قرار داد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رایزنی سوناک با امیر قطر درباره مذاکرات آتش‌بس در غزه سردار قریشی: هدف اصلی عملیات وعده صادق «بازدارندگی» بود شهادت و زخمی‌شدن ۲ نفر در حمله اسرائیل به خودرو سازمان ملل + فیلم سازمان ملل: شاهد کاهش حملات در دریای سرخ هستیم نتانیاهو: تبعید رهبران حماس را بررسی می‌کنیم سیدحسن نصرالله: شهید سلیمانی و شهید زاهدی در همه جبهه‌ها حاضر بودند | نتانیاهو و بایدن از اعتراضات دانشجویی در جهان خشمگین است تجاوز مجدد آمریکا و انگلیس به خاک یمن
سرخط خبرها

۵ سال زندان برای لجین الهذلول، فعال حقوقی عربستان

  • کد خبر: ۵۴۱۰۵
  • ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
۵ سال زندان برای لجین الهذلول، فعال حقوقی عربستان
دادگاه کیفری ویژه در ریاض عربستان حکم پنج سال و هشت ماه حبس را برای لجین الهذلول، فعال حقوقی این کشور، صادر کرد. با این حال براساس تعلیقی که در حکم وی صورت گرفته و دوره‌ای که در بازداشت گذرانده است، امکان آزادی وی بعد از سه ماه وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ روزنامه سعودی سبق اعلام کرد که دادگاه کیفری ویژه ریاض در حکمی لجین الهذلول، فعال حقوقی عربستانی را به پنج سال و هشت ماه حبس محکوم کرد.

 

دادگاه الهذلول را طبق ماده ۴۳ قانون مبارزه با جرائم "تروریستی" و تأمین مالی آن به ارتکاب اقدامات مجرمانه محکوم کرده است.

 

طبق این گزارش از جمله اتهامات علیه الهذلول می‌توان به تحریک برای تغییر نظام سیاسی عربستان، تلاش برای کمک به طرح‌های خارجی در داخل کشور با هدف آسیب رساندن به نظم عمومی و همکاری با تعدادی افراد و نهادهایی که طبق قانون مبارزه با جرایم تروریسم و ​​تأمین مالی آن مرتکب اقدامات جنایی شده‌اند، اشاره کرد.

 

قاضی دادگاه مذکور مدعی شده است که متهم به اتهامات مطرح شده علیه خود اعتراف کرده است و اعترافات وی به صورت داوطلبانه و بدون زورگویی و اجبار مستند شد.

 

با وجودی که حکم پنج سال و هشت ماه زندان برای الهذلول صادر شده اما دادگاه دو سال و ۱۰ ماه از حکم او را تعلیق کرده و آغاز دوره زندانی شدن او را از مه ۲۰۱۸ اعلام کرده است. به این ترتیب تنها سه ماه از حکم زندان وی باقی مانده است.

 

لجین الهذلول مه ۲۰۱۸ به همراه چند فعال دیگر در زمینه حقوق بشر و دفاع از حقوق زنان بازداشت شد. خانواده وی می‌گویند او با نظارت مستقیم سعود القحطانی، مشاور دفتر پادشاهی سعودی که بعد از ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی برکنار شد، در معرض شکنجه قرار گرفته است.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->