سرخط خبرها

«کوکا مَشَدی ۲» در تهران

  • کد خبر: ۵۶۶۷۴
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
«کوکا مَشَدی ۲» در تهران
هفت سال پس از برگزاری نمایشگاه گروهی «کوکا مشدی ۱»، نمایشگاه گروهی «کوکا مشدی ۲» با حال و هوای متفاوت‌تری، این بار نیز در تهران گشایش یافته است.
لیلا کوچک‌زاده | شهرآرانیوز - هفت سال پس از برگزاری نمایشگاه گروهی «کوکا مشدی ۱»، نمایشگاه گروهی «کوکا مشدی ۲» با حال و هوای متفاوت‌تری، این بار نیز در تهران گشایش یافته است. محمدجعفر پاکروان، هنرمند مشهدی و یکی از برگزارکنندگان این نمایشگاه با اعلام این خبر به شهرآرا گفت: ۷ سال پیش، نمایشگاه «کوکا مشدی ۱» را با حضور ۱۲ هنرمند ایرانی و آثار نقاشی که حال و هوای فرهنگ سنتی ایران را داشت، اجرا کردیم و همان زمان تصمیم داشتیم، اپیزود دوم این نمایشگاه را هم به سرانجام برسانیم که شرایط تا امسال مهیا نشد.
 
این هنرمند مشهدی، با بیان اینکه در این نمایشگاه ۲۰ هنرمند از سرتاسر ایران و با ۳۷ اثر حضور دارند، گفت: هنرمندانی از مشهد، اصفهان، بندر انزلی، کرج و تهران، آثار خود را به نمایش گذاشته‌اند که در بین آن‌ها فقط محمود آزادنیا، هنرمند مشهدی در نمایشگاه نوبت اول حضور داشته است.
 
پاکروان درباره موضوع نمایشگاه نیز گفت: تمام مردم دنیا نوشابه کوکاکولا را می‌شناسند که این احساس مشترکی بین همه افراد ایجاد می‌کند. اما در ایران و در سال ۱۳۳۰ کارخانه کوکاکولا در شهر مشهد افتتاح می‌شود که خود این موضوع نیز حس نوستالژیک ویژه‌ای برای مشهدی‌ها ایجاد کرده است.

او تغییر هنرمندان و تغییر شرایط اجتماعی و زیست جامعه را موجب تفاوت‌های این نمایشگاه با کوکا مشدی یک دانست و اضافه کرد: در تاریخ هنر‌های تجسمی نمایشگاهی با چنین محوریت ابژه‌ای برگزار نشده است.

نمایشگاه کوکا مشدی ۲، در نگارخانه «ثالث» تهران، از روز جمعه دوم بهمن با گردآوری محمدجعفر پاکروان و سعید نودهی، گشایش یافته است. در این نمایشگاه آثار محمود آزادنیا، فرشاد آل خمیس، مریم اشکانیان، فریدون امیدی، بهاره باقری، محمدجعفر پاکروان، ایمان صادقی، مجید عسگری، افشین کوشا، زهرا نعمتی و ... به نمایش درآمده است.

علاقه‌مندان از ۳ تا ۲۱ بهمن، هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۰، می‌توانند با مراجعه به نگارخانه ثالث، در خیابان کریم‌خان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸، از این نمایشگاه گروهی بازدید کنند.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->