پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (سه‌شنبه ١ خرداد ١۴٠٣) | آغاز بارش‌های پراکنده باران در استان آسیب‌هایی جدی که روغن مصرف شده به مغز می‌زند تا زنده هستید، تکلیفتان را برای اهدای‌عضو مشخص کنید دستگیری اعضای باند گروگان‌گیری اتباع خارجی در تهران ۱۰ راهکار برای به حداکثر رساندن کالری‌سوزی در ۳۰ دقیقه خوراکی‌های سالمی که می‌توانید جایگزین نان کنید نقش مهم تغذیه در تکامل دندان‌ها ۷ دلیل احساس تشنگی مداوم اعمال قانون۱۴۷۸دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد|۵۳نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (یکم خرداد ماه ۱۴۰۳) کندی حرکت در میدان جمهوری به سمت میدان جهاد در مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) آیا مدارس قم فردا سه شنبه (۱ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کارنامه زیست‌محیطی شهید سید ابراهیم رئیسی چند توصیه مهم برای خواب آرام شبانه هشدار سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در ۱۵ استان کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) از بایدها و نبایدهای زالودرمانی چه می‎‌دانید؟ نرخ باروری و موالید در کشور روند کاهشی دارد مویز برای چه کسانی می تواند مضر باشد؟ | خواص و مضرات مویز را بشناسید چطور از خشکی چشم جلوگیری کنیم؟
سرخط خبرها

با وضعیت کنونی واکسیناسیون کرونا تا ۷ سال دیگر به حالت عادی باز‌می‌گردیم

  • کد خبر: ۵۸۰۴۰
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
با وضعیت کنونی واکسیناسیون کرونا تا ۷ سال دیگر به حالت عادی باز‌می‌گردیم
بیش از یک‌سال است که ویروس کرونا زندگی بشر را مختل کرده است و روزانه هزاران نفر را به کام مرگ می‌کشد. مردم در دنیا بی‌صبرانه منتظر بازگشت زندگی به وضعیت عادی هستند، اما باید تا چند سال دیگر وضعیت کنونی را تحمل کنیم؟ جواب این سؤال به‌سرعت واکسیناسیون بستگی دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بلومبرگ به‌تازگی در گزارشی این موضوع را بررسی کرده و با‌توجه‌به اینکه برای دستیابی به مصونیت جمعی به واکسیناسیون ۷۰ تا ۸۵ درصد جمعیت نیاز است، به یک مدت زمان دست پیدا کرده است. در این میان هدف برخی کشورها تزریق دو دوز واکسن به ۷۵ درصد جمعیت است و در چنین مسیری گام برمی‌دارند و بلومبرگ هم چنین میزانی را برای محاسبات خود درنظر گرفته است.

 

ایالات متحده آمریکا تا سال ۲۰۲۲ به چنین هدفی دست پیدا می‌کند، اگرچه هر ایالتی در این کشور بازه زمانی مختلفی برای خود درنظر گرفته است. در حالت کلی کشورهای ثروتمند و غربی سریعتر از سایر مناطق جهان واکسیناسیون را انجام می‌دهند و تفاوت سرعت تقریبا قابل توجهی میان کشورهای مختلف جهان وجود دارد. اگر تمام این موارد و سرعت واکسیناسیون را مدنظر قرار دهیم، ۷ سال دیگر وضعیت جهان عادی می‌شود.

 

بلومبرگ از سرعت کنونی واکسیناسیون یک چشم‌انداز ایجاد کرده که طبق آن با افزایش سرعت واکسیناسیون، مدت زمان موردنیاز برای تزریق واکسن به ۷۵ درصد جمعیت کاهش پیدا می‌کند. این محاسبات در روزهای ابتدایی عرضه واکسن نوسان داشتند و همچنین آمارها می‌توانند بطور موقت تغییر کنند. برای مثال نیویورک مدت زمان لازم را ۱۷ ماه اعلام کرده بود که حالا به ۱۳ ماه کاهش پیدا کرده است.

 

کانادا که یکی از کشورها با بیشترین میزان خرید واکسن در جهان محسوب می‌شود، در هفته‌های اخیر به علت تاخیر در دریافت محموله‌ها با کاهش نرخ واکسیناسیون مواجه شده. با توجه به نرخ کنونی، بیش از ۱۰ سال طول می‌کشد تا ۷۵ درصد جمعیت کانادا واکسن دریافت کنند. با این وجود نباید مردم کانادا برای بازگشت به زندگی عادی یک دهه صبر کنند چرا که نرخ واکسیناسیون و همچنین دریافت واکسن در آینده افزایش خواهد داشت.

 

روند واکسیناسیون در ماه‌های آینده افزایش پیدا خواهد کرد چرا که عرضه واکسن بیشتر می‌شود. برخی از بزرگترین تولیدکنندگان واکسن در هند و مکزیک به تازگی شروع به ساخت واکسن کرده‌اند و بیش از ۱۰۰ قرارداد برای تولید بیش از ۸/۵ میلیارد دوز واکسن امضا شده‌اند. با این حال تنها یک سوم کشورها شروع به واکسیناسیون کرده‌اند.

 

چندین هفته پس از تزریق واکسن، فرد در مقابل ویروس کرونا مصونیت پیدا می‌کند، با این حال اگر شمار افراد دریافت‌کننده واکسن کم باشد، همچنان با مشکل شیوع کرونا مواجه خواهیم بود.

 

واکسن‌های کنونی به دو دوز تزریق برای مصونیت نیاز دارند و تحلیل بلومبرگ بر همین اساس صورت گرفته است. با این حال واکسن تک دوز «جانسون و جانسون» در آزمایش‌های بالینی عملکرد مناسبی داشته و می‌تواند تغییر چشمگیری در زمان عادی شدن جهان ایجاد کند.

 

باید به این موضوع اشاره کنیم که در آمارها خبری از مصونیت طبیعی در برابر کرونا نیست، بنابراین شاید در کشورها و مناطقی که با شیوع گسترده این ویروس روبه‌رو شده‌اند، به واکسیناسیون کمتری برای کاهش سرعت همه‌گیری وجود داشته باشد. با وجود این اکنون به‌طور دقیق نمی‌دانیم این مصونیت تا چندین ماه یا سال دوام می‌آورد، بنابراین نمی‌توان چندان روی آن حساب کرد.

 

درحالی که با برخی پارامترها می‌توان به زمانی کمتر از ۷ سال دست پیدا کرد، گونه‌های مختلف شاید مانع چنین کاری شوند. در ماه‌های آینده احتمالا مدت زمان ۷ سال تغییر خواهد کرد و شاید انسان با پیشرفت‌های مختلف بتواند شرایط را در کمتر دو تا سه سال دیگر عادی کند.

 

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->