جمع آوری موقت نرده های مسیر خط یک BRT در مراسم خاکسپاری شهید جمهور آیت الله رئیسی + فیلم اختصاص ۵۰۰ مسجد مشهد به اسکان زائران مراسم تشییع آیت‌الله رئیسی شهردار مشهد به دیدار مادر شهیدجمهور حضرت آیت‌الله رئیسی رفت عضو شورای شهر مشهد: نگاه شهید رئیسی حمایت از محرومان بود آماده باش سازمان آتش نشانی مشهد برای مراسم تشییع رییس جمهور شهید ایران اکران تصویر شهید آیت الله رئیسی در قاب مفاخر شهری مشهد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد: شهید رئیسی در حوزه زیارت صاحب ایده بود احیای کارگروه ملی زیارت، از اقدامات شاخص شهید رئیسی بود عضو شورای شهر مشهد: شهید رئیسی پدر معنوی محرومان بود یادگار‌های رئیسی برای مشهد تشکیل ۶ کمیته ویژه در شهرداری مشهد برای برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی از دیوارنگاره شهیدجمهور در میدان شهدای مشهد رونمایی شد تداوم فعالیت ۲۴ ساعته پاکبانان مشهدی برای پاکسازی معابر وزارت کشور باید زمینه برگزاری انتخابات شورا‌ها را فراهم کند آیا ادارات مشهد پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل می‌شود؟ تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مبارزات صدساله مردم، با انقلاب اسلامی به بار نشست

  • کد خبر: ۵۸۲۳۳
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مبارزات صدساله مردم، با انقلاب اسلامی به بار نشست
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو گفت: سالروز عملیات بیت‌المقدس و یاد دلاورمردان این عملیات را گرامی می‌داریم.

جانقربان| شهرآرانیوز، محمدرضا حیدری در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که امروز ۲۰ بهمن‌ماه با حضور شهردار مشهد برگزار شد، با تبریک  ۲۲ بهمن‌ماه، روز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: مبارزات صدساله مردم، با پیروزی انقلاب به ثمر نشست و مبارزان سختی‌های بسیاری را در حوزه‌های مختلف متحمل شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: باید آرمان‌های انقلاب را مرور کنیم. خاطرم هست که در این روز‌ها مردم با پای کوبیدن به زمین، شعار برابری و برادری و حکومت عدل علی علیه السلام را  سر می‌دادند. استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی سه رکن این انقلاب است که بحث‌های بسیار مهمی است و مردم هم به تحقق آن‌ها تأکید می‌کردند، اما این روز‌ها سیاه‌نمایی‌هایی دیده می‌شود که واقعیت جامعه نیست و آنچه که امنیت جامعه را تأمین می‌کند، جمهوری اسلامی است و باید مراقب این فضاسازی‌ها و سیاه‌نمایی‌ها باشیم.

 

وی ادامه داد: نقش مردم در این چهل‌سال بی‌بدیل بوده است. مهم‌ترین بحث رعایت حقوق مردم به‌ویژه حق تعیین سرنوشت است و موضوع انتخابات ۱۴۰۰ نکته‌ای کلیدی برای مشارکت حداکثری مردم در رقابتی سالم است.

وی با بیان اینکه ما در مدیریت شهری بسته به میزان توانایی‌‎مان در این حوزه تلاش کرده‌ایم، افزود: اهمیت به نقش مردم و حفظ نظر آن ها در زندگی شهری رویکرد ما در شورای پنجم شهر بوده است. همچنین به گسست‌های جامعه باید توجه کرد.

 

درجه نارضایتی مردم تا حدی طبیعی است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در نطق پیش از دستور امروز نیز گفت: ارکان پیروزی انقلاب، اهداف و نقش مردم نیاز به یادآوری دارد. باید ببینیم که بعد از ۴۲ سال از این پیروزی، در سال‌های پیش رو به‌ویژه ۱۴۰۰ چه چالش‌هایی وجود خواهد داشت و راه‌های برون‌رفت چگونه است.


موحدی‌زاده افزود: برخی چالش‌ها عبارت‌اند از تفاوت و گسست بین وضع مطلوب و وضع موجود و گسست بین نسلی که انقلاب کرده است و نسل جدید. مقایسه‌هایی با گذشته انجام می‌شود و اگر راه چاره‌ای برای آن اندیشیده نشود، به گسست بزرگی تبدیل خواهد شد و اتفاقاتی مانند ۸۸ را در پی خواهد داشت که خطرآفرین است.

 

به گفته وی، طریق برون‌رفت از این چالش می‌تواند گفت‌وگو باشد و باید به نسل ما حق تعیین سرنوشت داده شود. وقتی به نظر مردم توجه نشود، فرسودگی به وجود می‌آید و یکی از چالش‌ها می‌تواند تضعیف پایه‌های انقلاب باشد که با برگزاری انتخابات آزاد می‌توان مانع آن شد.

 

وی افزود: به درصد مشارکت مردم در انتخابات باید توجه شود و با بازکردن میدان انتخابات هیچ‌کس ضرر نمی‌کند. درجه نارضایتی مردم تا حدی طبیعی است و راه‌های مدنی در بسیاری از کشور‌ها برای این موضوع وجود دارد که اگر نباشد، نارضایتی انباشته خواهد شد و جایی سر باز خواهد کرد. لازم است اعتراضات آرام و منطقی وجود داشته باشد و برنامه‌ای برای حضور اعتراضات باید باشد.

 

به گفته وی، تفکیک‌ بین دولت‌ها و نظام‌ گاهی اشتباه است و همه با عنوان جمهوری اسلامی هستند و ما باید از هردو دفاع و حمایت کنیم. باید به اثبات خود در رقابت بپردازیم نه نفی حریف! ما دوست داریم جریان اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی مکمل هم باشند. اصلاح‌طلبی سابقه‌ای دویست‌ساله در این کشور دارد و پیروزی را در اوج مشارکت باید طلب کنیم.

 

لایحه بودجه ۱۴۰۰ ارائه شد

در ادامه، جلسه علنی امروز وارد دستور شد که تقدیم بودجه ۱۴۰۰ شهرداری به شورای اسلامی شهر مشهد از دستورات مهم جلسه صدوبیستم بود.


دراین‌زمینه شهردار مشهد گفت: ما به‌دنبال شهر امید، شهر پاک، شهر هوشمند و شهر رقابت‌پذیر بوده‌ایم و شاخص‌های عملیاتی‌مان نیز وضعیتی مطلوب دارد.


محمدرضا کلائی افزود: سهمی که امسال از ارزش‌افزوده گرفتیم، معادل سهمی است که سال قبل دریافت کردیم. زیرساخت‌های شهری تغییرات زیادی داشته و اثری بر هزینه‌های نگهداشت داشته است که تهدیدی بر بودجه ۱۴۰۰ است. همچنین تورم افزایش یافته و از نرخ منابع ما فاصله گرفته است.


سال آینده سال انتخابات است و فعالیت‌های سیاسی، مدیریت شهری را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و کسری بودجه ایجاد خواهد کرد. ادامه موضوع کرونا نیز ما را تحت‌تأثیر قرار داده است.


به گفته وی، به‌نهایت‌رساندن طرح‌های تفصیلی، بازبودن دست مدیریت شهری، توجه به برش‌های موضعی و موضوعی، کاهش سهم بدهی بانکی مدیریت شهری، تمام‌کردن پروژه‌های زیرساختی و توجه به افزایش سهم دولت از جمله نکاتی است که در بودجه ۱۴۰۰ به آن توجه شده است. امیدواریم مردم از مدیریت شهری در دوره پنجم رضایت خاطر کسب کنند.

 

مصوبات امروز شورا

-تصویب اصلاحیه ماده ۱۱۷ قانون شهرداری‌ها

- تصویب لایحه تهیه حداکثری گل و گیاه از داخل استان

- تصویب لایحه اعطای تسهیلات نوسازی به ناوگان تاکسی رانی

۱۰۰۰ تاکسی فرسوده با عمری بین ۴ تا ۱۰ سال با وام‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ میلیون ریالی بازسازی خواهند شد.

بیش از ۵۰۰۰ دستگاه در ناوگان تاکسی رانی مشهد در حال حاضر بین ۴ تا ۱۰ سال عمر دارند.

- تصویب مجوز انعقاد قرارداد مشارکت در حوزه تعمین، نگه داری، طراحی و بهره برداری از دوربین‌های ثبت تخلفات د مشهد

- تصویب مجوز احداث واحد‌های مسکونی با مساحت کمتر از ۵۰ متر مربع مشروط به تامین پارکینگ با هدف تسهیل در تامین مسکن

-تصویب طرح بسته تشویقی احیای ابنیه و آثار تاریخی در محلات تاریخی مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->