سازمان ملل: تغییرات اقلیمی اثرات ویرانگری بر مردم افغانستان دارند هشدار در رابطه با خطر وقوع سیل در ۱۲ ولایت افغانستان (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قربانیان سیل در افغانستان به ۴۰۰ نفر رسید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تلفات حمله به گردشگران خارجی در بامیان به شش تن افزایش یافت هشدارها درباره خطر فروریختن منار جام در ولایت غور افغانستان پس از وقوع سیل هشدار درباره وقوع سیل در ۱۶ ولایت افغانستان سخنگوی وزارت خارجه اقدام تروریستی بامیان را محکوم کرد افغانستان ششمین کشور آسیب‌پذیر جهان در برابر تغییرات اقلیمی سد سلما در هرات پر شد | هشدار درباره وقوع سیل در هرات سیل در ولایت غور افغانستان جان ۵۰ نفر را گرفت + فیلم و عکس غربت ناشران افغانستانی در جشن کتاب ایران در حمله افراد مسلح ناشناس ۴ گردشگر خارجی در بامیان کشته شدند هشدار کاظمی قمی به اروپا | تداوم بحران در افغانستان گریبانگیر شما خواهد شد ویدئو | سیل در بغلان افغانستان به روایت تصویر هلال احمر از ارسال اقلام امدادی به مناطق سیل‌زده افغانستان خبرداد آغاز موج جدید بارندگی و احتمال وقوع سیلاب در افغانستان از جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بار تغییرات اقلیمی بر دوش مردم غریب افغانستان هلال‌احمر افغانستان از ایران برای کمک به سیل‌زدگان بغلان درخواست کمک کرد ۵ ناشر افغانستانی در نمایشگاه سی‌وششم کتاب تهران رئیس کل موزه ملی ایران: ما باید میراث افغانستان را به درستی به جهان معرفی کنیم
سرخط خبرها

بند امیر بهشت بامیان در مرکز افغانستان + عکس و فیلم

  • کد خبر: ۶۰۹۰۹
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰
بند امیر بهشت بامیان در مرکز افغانستان + عکس و فیلم
در فاصله ۷۵ کیلومتری از شهر بامیان در قلب افغانستان نخستین پارک ملی این کشور قرار دارد که به نام بند امیر معروف است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ بند امیر به مجموعهٔ هفت دریاچه در بلندی‌های هندوکش در ولایت بامیان گفته می‌شود که با سد‌های طبیعی از یکدیگر جدا شده‌اند. آب این دریاچه‌ها توسط چشمه‌ها تأمین می‌گردد. این منطقه نخستین پارک ملی افغانستان نیز به‌شمار می‌رود.
 
 
برای تماشای عکس‌ها در سایز بزرگتر و کیفیت بهتر روی عکس‌ها کلیک کنید
 
 
مناظر زیبا، دلپذیر و دلچسب این منطقه دولت مرکزی را واداشت تا بند امیر را به عنوان اولین پارک ملی در افغانستان اعلام کند، این بند یکی از عجایب طبیعی افغانستان به حساب می‌آید.
 
بند هیبت زیباترین و بند ذوالفقار بزرگترین این بند‌ها است در این قدمگاهی نیز وجود دارد که مردم آن را به یار غریبان نسبت می‌دهند.
 
کسانی که به بند امیر می‌آیند هم روح خود را جلا می‌دهند و از دیدن زیبایی‌های بند امیر بهره مند می‌شوند. سال‌ها جنگ و ناامنی در افغانستان باعث شده تا گردشگران زیادی این روز‌ها نتوانند به بند امیر سفر کنند.
 
 
 
 
عکس‌های درون خبر: ذبيح افضلی
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->