گزارش ۳۱ نقطه آبگرفتگی معابر در سطح شهر مشهد طی بارندگی امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آماده‌باش نیرو‌های خدمات شهری تا بازگشت کامل مشهد به شرایط عادی + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۲ میلی‌متر بارش در مشهد طی ۳۰ دقیقه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد مقدس: آب‌گرفتگی سطح شهر در حال کنترل است + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تاکنون حدود ۵ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) سرویس‌دهی ویژه مترو مشهد به سمت فرودگاه و راه‌آهن + فیلم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت سرخس پس از بارش باران و جاری شدن سیل از زبان فرماندار | خسارت مالی، نامعلوم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پس از باران سیل آسا شهر در آرامش نسبی است| خسارت جانی در سیل مشهد نداشتیم(۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) آخرین وضعیت طرقبه و شاندیز پس از بارش شدید باران از زبان فرماندار | یک نفر از مرگ حتمی نجات یافت (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم ترافیک در تمامی معابر شهری مشهد پر حجم است (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) پس از بارش شدید همه محور‌های اصلی خراسان رضوی باز است (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) هشدار شهرداری مشهد؛ شهروندان از تردد در بلوار نماز جدا خودداری کنند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت خدمات‌دهی قطار شهری مشهد در پی بارش شدید باران امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهدمقدس: مسیرهای پرخطر در مشهد مسدود شده است | همشهریان از تردد پرهیز کنند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال محدودیت ترافیکی در مسیر‌های منتهی به میادین اصلی مشهد در پی بارش شدید باران (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش شدید باران در جاده‌های خراسان رضوی (۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) سرپرست مدیریت بحران خراسان رضوی: آمادگی صددرصدی داریم | بارش ۲۵ میلی‌متری در مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌آهن مشهد: تاخیر حرکت قطار‌ها در مشهد صفر است | مسافران زودتر به سمت راه‌آهن حرکت کنند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کدام خیابان‌ و زیرگذر‌ها در مشهد مسدود هستند؟ (شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

قطعی زودهنگام برق در مشهد با انتقاد شهروندان مواجه شد

  • کد خبر: ۶۸۰۴۴
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
  • ۴
قطعی زودهنگام برق در مشهد با انتقاد شهروندان مواجه شد
در نخستین روز قطعی برق، شهروندان مشهدی از شیوه اعلام و اجرای این طرح انتقاد کردند.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ به‌گفته سخنگوی صنعت برق خراسان‌رضوی، از دیروز جدول خاموشی‌ها در مشهد اجرایی شده است تا برخلاف سال‌های گذشته، برای پایداری شبکه برق ۱۵ روز زودتر شاهد اجرای خاموشی برق در مشهد باشیم.


درحالی‌که هر سال از نیمه‌های خرداد زمزمه سهمیه‌بندی برق و خاموشی‌های احتمالی در مشهد و سایر کلان‌شهر‌ها به گوش می‌رسید، کاهش بارندگی‌های امسال و تولید ناچیز برق در نیروگاه‌های برق‌آبی، احتمال خاموشی در تابستان را افزایش داد و حتی شرکت توزیع نیروی برق مشهد نیز در همین راستا جدول خاموشی شهر مشهد را منتشر و آن را از اولین روز خرداد اجرا کرد. آن‌طور که سخنگوی صنعت برق خراسان گفته است، این خاموشی‌ها تا زمان پایداری شبکه ادامه خواهد داشت.


براساس جدولی که شرکت توزیع نیروی برق مشهد منتشر کرده، مشهد به ۶ گروه و منطقه تقسیم شده است و از ساعت ۹ صبح تا ۲۱، به‌مدت ۷۵ تا ۹۰ دقیقه برق یکی از این مناطق قطع خواهد شد و آن‌طور که در این اطلاعیه آمده است، این جدول تا ۷ خرداد اجرا می‌شود و از آن تاریخ به بعد جدول جدیدی منتشر خواهد شد.


کاهش برق ادارات و کارخانه‌ها کافی نبود

سخنگوی صنعت برق خراسان با اشاره به آغاز زودهنگام خاموشی‌ها در شهر مشهد، به خبرنگار ما گفت: برنامه مدیریت مصرف برق هر سال از ۱۵ خرداد آغاز می‌شود، اما شرایط بحرانی امسال ما را مجبورکرده است که این برنامه را زودتر از سال‌های گذشته اجرا کنیم؛ از آنجایی که با کاهش برق ادارات و کارخانه‌ها کاهش تولید برق جبران نشد، مجبور به خاموشی منازل در شهر شدیم.


قطعی‌ها تا پایان تابستان ادامه دارد

عباس آذری از اجرای این برنامه تا پایان تابستان خبر داد و افزود: در این برنامه همه مناطق شهر مشهد به‌جز مناطق حساس وجود دارند و تقسیم‌بندی به‌صورت عادلانه انجام شده است و از دیروز طبق برنامه اعلام‌شده، برق گروه‌هایی که در جدول خاموشی ذکر شده بود، قطع شد؛ این برنامه خاموشی باتوجه‌به وضعیت کنونی تولید برق، قطعا تمدید خواهد شد و در پایان هفته جدول جدید خاموشی‌ها با تغییراتی در ساعت قطعی برق گروه‌های اعلام‌شده به اطلاع شهروندان خواهد رسید.


بدون تعارف با مراکز دولتی

اجراشدن این تصمیم درحالی است که طبق اعلام مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور، برخورد با متخلفان قرار است به‌صورت جدی دنبال شود و در اولین اقدام بدون تعارف، برق وزارت صمت، بانک ملت (مرکزی)، بنیاد تعاون و سازمان ثبت اسناد که پیش‌تر برای رعایت‌نکردن سقف و الگوی تعیین‌شده اخطار دریافت کرده بودند، قطع شد؛ بنابراین ادارات کل استانی نیز که به‌طور معمول سرانه مصرف بالایی دارند، اگر الگوی مصرف را رعایت نکنند، به‌طور جدی در معرض قطع برق قرار دارند.


معمای خاموشی و استخراج رمزارز‌ها

البته با وجود اینکه پارسال برخی گمانه‌زنی‌ها علت قطعی برق را ناشی از فعالیت مراکز استخراج رمزارز می‌دانستند، سخنگوی صنعت برق کشور دراین‌باره نیز اعلام کرده است که مصرف برق مراکز استخراج رمزارز که به‌صورت مجاز فعالیت می‌کنند، به ۳۰۰مگاوات می‌رسد، اما برای رسیدن به تعادل، برق این مراکز قطع خواهد شد. این اظهارات درحالی است که با برآورد‌های مانور‌های برگزارشده، اکنون بیش از ۲ هزار مگاوات برق در مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز در کشور مصرف می‌شود که این مصارف غیرقانونی به‌دلیل اتصالات نادرست و افزایش نقطه‌ای مصرف برق، باعث آسیب‌دیدگی و حتی سوختن تجهیزات شبکه شده است و خاموشی‌هایی را به‌دنبال دارد.


گله مشهدی‌ها از قطعی نامنظم برق

با وجود اعلام جدول قطعی برق، دیروز شهروندان زیادی در تماس با شهرآرا از قطع نامنظم و خارج از ساعت اعلام‌شده در منطقه خود گله کردند: «ما خیابان ویلا هستیم و برخلاف زمان‌بندی اعلام‌شده برق ما امروز شنبه ساعت۱۱:۴۵ قطع شد. چی شد این‌همه منطقه‌بندی و زمان‌بندی؟»، «قرار بود برق ما در منطقه هجرت از ساعت ۹ قطع شود، اما هیچ اتفاقی نیفتاد. ما برای این قطعی آماده بودیم، اما این اتفاق نیفتاد. ترسمان از این است که قطع برق در خارج از زمان اعلام‌شده اعمال شود و باعث ضرر و زیان به وسایل برقی منزلمان شود.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
0
0
امروز دوشنبه 3 خرداد...منطقه گلشهر اصلا تو لیست مضخرفی که داده بودن نبود اما کل گلشهر قطع شده..خدا لعنتتون کنه.
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
0
0
با این روند که درپیش گرفتین تا آخرسال کل لوازم برقی خونمون باید عوض کنیم..
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
0
0
آخه این چه وضعشه
هر روز که نمیشه برقها قطع شه
اون هم بی برنامه!
پس چرا برنامه می‌دین شما که اصلا طبق اون عمل نمیکنید
آخه از ۸ تا ۱۱ شب دو تا بچه کوچک تو خونه نگهشون دارم که نترسن
سه ساعت!!!! چه خبرتونه؟!
کجای دنیا اینقدر مردم رو در تنگنا می‌ذارن
بخدا کار و زندگی داریم
داود
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
0
0
سلام
خداروشکر معنی مدیریت فهمیدیم یعنی قعطی برق وگرفتن حق زحمت قطع کردن که همون خدمات ویژه به مشترکان حساب میشه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->