دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟
سرخط خبرها

روایت‌های کرونایی

  • کد خبر: ۶۸۲۲۱
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
روایت‌های کرونایی
محمدرضا امانی - نویسنده

آنچه که می‌خوانید مقدمه‌ای برای ورود به «روایت‌های کرونایی» محمدرضا امانی، نویسنده مشهدی است. این داستان‌نویس خوش‌ذوق قرار است تا در این بخش، چند روایت را درباره رویارویی با کرونا به تصویر بکشد.


روایت مشهوری است با این مضمون که در طول چندهزار سال تاریخ تمدن بشر، تنها سه هفته، انسان درگیر هیچ جنگ و نزاع و خونریزی نبوده است. شاید این جمله کمی به اغراق نزدیک باشد، اما حقیقتی انکارناشدنی از طمع و زیاده خواهی انسان است. در یک قرن گذشته، این سیاره دو جنگ جهانی خون بار و هولناک را تجربه کرد و چنان آشوبی از پی آن به راه افتاد و آن چنان جهان شمول بود که سرزمین‌هایی را هم که مستقیم درگیر آتش نبودند، متاثر ساخت.


ازسوی دیگر هرچه علم بشر بیشتر گسترش یافته است، انسان به تنهایی خود بیشتر پی برده است. دانشمندان علم فضا بر این باور هستند که تا میلیارد‌ها کیلومتر از سیاره ما هیچ موجود هوشمندی وجود ندارد. حالا بیش از یک سال است که این بشر تنها با دشمنی نامرئی و مرگبار، نوع متفاوتی از جهان شمولی را تجربه می‌کند. ویروسی منحوس که بیش از همه جنگ‌ها و ستیز‌ها درحال قربانی گرفتن است، با این تفاوت که هرقدر جنگ‌ها آوارگی و بی خانمانی درپی داشته است، این ویروس آدم‌ها را ناچار به خانه نشینی و انزوا کرده است؛ ویروسی که با عدالت تمام نوع بشر را بدون درنظر گرفتن تفاوت‌های نژادی و جغرافیا یی از پا در‌ می‌آورد.


شاید وقت آن رسیده است که انسان‌ها هم مانند کرونا بدون مرزبندی‌های نژادی و قومی و و جغرافیایی، در مقابل این ویروس شوم متحد شوند.


حالا فرصتی استثنایی برای بشر پیش آمده است تا سال‌های بعد در کتاب‌های تاریخ به جای واژه احتمالی «جنگ جهانی» از ترکیب تازه‌ای با عنوان «اتحاد جهانی» نام ببرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->