زمین لرزه اردبیل را لرزاند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارز ویژه سفر حج در خراسان رضوی از فردا کجا توزیع می شود؟ + آدرس جنازه چهار نفر در یک مجمتع مسکونی در خرم آباد کشف شد آغاز عرضه ارز ویژه سفر حج از فردا (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال اطلاعات نسخ دارویی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه‌های تکمیلی پبش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی و مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | آغاز روند نسبی افزایش دما از امروز در استان جزئیات افزایش حقوق، عائله‌مندی و حق‌مسکن بازنشستگان تأمین‌اجتماعی اعلام شد | افزایش حقوق‌های اردیبهشت چقدر است؟ فرصت دانشگاهیان برای ثبت نام یارانه اعتباری خرید کتاب + جزئیات کلاهبرداری هزار میلیاردی از ۱۴۶ نفر در پوشش پیش‌فروش خودرو در کرمانشاه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس پلیس راهور فراجا: رقم جرائم رانندگی فعلا تغییر نکرده است تا پلیس + ۱۰ نروید؛ آنلاین خلافی بگیرید! کاهش آمار ازدواج به‌دلیل پیری جمعیت | افزایش زایمان زیر ۲۴ سال دستگیری ۳ شکارچی غیرمجاز در مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران در پرونده «سرویس اسکورت» دستگیری زن سارق طلا از کودکان در بیمارستان‌های مشهد + عکس ادامه واریز مستمری و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | زمان دقیق پرداخت معوقات حقوق فروردین مشخص شد خسارات ناشی از بارش‌های اخیر در خراسان‌رضوی بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان است انفجار شدید ساختمان مسکونی در خیابان قائم احمدآباد مشهد + فیلم و جزئیات (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز ثبت‌نام متقاضیان تسهیلات سرباز ماهر در چند روز آینده + جزئیات و شرایط مورد نیاز مشمولان هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

درست کردن کمپوت‌های خانگی به روش کنسروی

  • کد خبر: ۷۲۸۴۴
  • ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
درست کردن کمپوت‌های خانگی به روش کنسروی
کمپوت کردن یکی از روش‌های قدیمی برای نگهداری چنین میوه‌هایی است که بسیار هم طرف دار دارد، اما خیلی‌ها به دلیل اینکه کمپوت‌های خانگی عمر زیادی نمی‌کنند و خراب می‌شوند، ترجیح می‌دهند از کمپوت‌های بازاری و آماده استفاده کنند.
امیر مقدم  | شهرآرانیوز؛ یکی از خوبی‌ها و امتیازت ویژه فصل تابستان تنوع میوه‌ها در آن است، میوه‌هایی که از برخی از آن‌ها تا سال دیگر خبری نیست، مانند گیلاس، آلبالو و زردآلو یا اگر هم باشد، مانند هلو و شلیل، بسیار گران اند. برای همین، خیلی‌ها از روش‌هایی مانند فریزکردن برای نگهداری این نوع میوه‌ها استفاده می‌کنند. با این روش، خاصیت میوه و طعم اصلی آن را تا حد زیادی ازبین می‌برند.

کمپوت کردن یکی از روش‌های قدیمی برای نگهداری چنین میوه‌هایی است که بسیار هم طرف دار دارد، اما خیلی‌ها به دلیل اینکه کمپوت‌های خانگی عمر زیادی نمی‌کنند و خراب می‌شوند، ترجیح می‌دهند از کمپوت‌های بازاری و آماده استفاده کنند. روشی که هیچ توصیه نمی‌کنیم، چون نه سلامت این محصولات تضمین شده و نه قیمت آن‌ها به صرفه است.
 
این در حالی است که در نوع خانگی آن، همه چیز از جمله میزان شکر استفاده شده و نوع آن دست خود شماست. نظیر اینکه به جای شکر سفید از شکر سالم قهوه‌ای استفاده کنید. از این رو، امروز تصمیم داریم روشی سنتی و به صرفه برای درست کردن کمپوت به شما معرفی کنیم که بتوان از این طریق تا چند سال کمپوت‌ها را صحیح و سالم نگه داشت.


روش کنسرو کردن انواع میوه

برای تهیه انواع کمپوت به قدری میوه، شکر (ترجیحا شکر قهوه ای)، مقداری آب و ظرف‌های شیشه‌ای درفلزی نیاز دارید. میوه برای کمپوت باید سفت و سالم باشد. برای اینکه در خریدتان اقتصادی‌تر عمل کنید، حتما میوه را از میدان میوه و تره بار تهیه کنید. با این کار،  تا ۲۵ درصد در خریدتان صرفه جویی اقتصادی خواهید کرد. چون خرید از میدان میوه و تره بار کلی است، می‌توانید با بخش‌های معیوب میوه ها، مربا یا لواشک تهیه کنید.
 
میوه‌ها را پس از شستن، آماده کنید. برای نمونه، میوه‌هایی مانند هلو، سیب و گلابی را باید پوست بگیرید و قطعه قطعه کنید، ولی میوه‌هایی مانند گیلاس و آلبالو را به همان شکل اصلی خود نگه دارید. حالا میوه‌ها را همراه با شکر موردنیاز و آب درون ظرف شیشه‌ای بریزید و در آن را محکم ببندید. آب باید ظرف را کامل پرکند و فضایی برای هوا وجود نداشته باشد. شیشه‌ها را درون قابلمه‌ای بچینید و قابلمه را تاحدی که شیشه‌ها زیر آب برود، پر آب کنید و روی حرارت بگذارید. ۱۵-۲۰ دقیقه بگذارید آب به همان حالت بجوشد. بعد شعله را خاموش کنید. شیشه‌ها که قدری سردتر شد، دوباره در آن‌ها را محکم کنید. با این روش کمپوت‌های شما کنسروی می‌شوند و قابلیت نگهداری برای چند سال را خواهند یافت.


چرا خانگی به صرفه‌تر است؟

برای اینکه متوجه به صرفه بودن تولیدات خانگی خود در مقایسه با نوع بازاری اش شوید، بد نیست این قیمت‌ها را باهم مقایسه کنید.
 
درست کردن کمپوت‌های خانگی به روش کنسروی
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->