دستور ویژه رئیس جمهور برای حل مشکل اشتغال استان‌های دارای نرخ بالای بیکاری شبکه مخابرات خراسان رضوی برای مرحله دوم انتخابات در پایداری کامل قرار گرفت نتایج سفر گروسی به ایران، محور دیدار مدیرکل آژانس اتمی با میخائیل اولیانوف پاسخ حزب‌الله به حملات اسرائیل به جنوب لبنان ۷ نیروی طالبان در انفجار بدخشان کشته شدند فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق: دشمن همیشه درصدد ضربه‌زدن است پیام تبریک شی جین‌پینگ به پوتین اوجی: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به ۶۷۶ رسیده است جشن گرامیداشت روز دختر؛ «دختران آرمانی» | رئیس‌جمهور: دختران امروز آینده‌سازان و نقش‌آفرینان کشور هستند وزیر کشور: مرحله دوم انتخابات مجلس به اندازه مرحله اول مهم است | آخرین اخبار از صدور گواهینامه موتور برای بانوان سخنگوی دولت: برخی چهره‌های سیاسی برای اینکه عملکردشان با امروز مقایسه نشود، دست به فضاسازی می‌زنند دهقان: دارایی بلوکه‌شده در عراق نداریم | جنایت‌های صهیونیست‌ها مستندسازی می‌شود گزارش دیوان محاسبات درباره عدم‌ انجام تکالیف قانونی توسط بنیاد شهید و صندوق بازنشستگی اسماعیلی: نمایشگاه کتاب محل وفاق و گردشگری فرهنگی است ویدئو | جنگنده‌های اسرائیل محل استقرار چادر‌های آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند زارع‌پور: آمار تحت پوشش فیبر نوری به ۷.۵ میلیون خانوار در کشور رسید مقاومت فلسطین با نیرو‌های اشغالگر در شرق رفح درگیر شد امیرعبداللهیان: زمینه برای آتش‌بس دائمی و حل مساله در غزه فراهم است اینفوگرافی | مقایسه ۳ سال دولت رئیسی در مقابل ۸ سال دولت روحانی استقرار ۲۸ شعبه اخذ رأی سیار در کلات | ۲۷ هزار نفر در کلات واجد شرایط رأی‌دادن هستند + فیلم
سرخط خبرها

بدهی بزرگ ما به ۲ استان قهرمان

  • کد خبر: ۷۵۲۲۶
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
بدهی بزرگ ما به ۲ استان قهرمان
سیدهادی فیاضی - مدیرمسئول

صد‌ها و هزاران کیلومتر دورتر از شهر ما در استان‌های سیستان‌وبلوچستان و خوزستان، ساکنان این ۲ استان عزیز و قهرمان، روز‌های بسیارسختی را پشت‌سر می‌گذارند. استان شرقی کشورمان پس از ورود کرونای دلتا به‌شدت درگیر این بیماری شد و نظام درمانی و بهداشتی کشور را غافل‌گیر کرد. در استان جنوب‌غربی کشورمان هم پس از آنکه هورالعظیم خشک شد و آب از سرچشمه‌های آبی این استان به‌دست ساکنانش نرسید و زمین‌های کشاورزی را خشکاند و دام‌ها را تلف و انسان‌ها را تشنه‌لب کرد، شاهد مطالبه برحق خوزستانی‌های عزیز بودیم. دراین‌میان توجه به چند نکته را نباید از یاد ببریم.


اول اینکه برای قضاوت درباره دیگران باید خودمان را به‌جای آن‌ها بگذاریم. ارزیابی و رصد میدانی منصفانه و دقیق نشان می‌دهد که هم‌وطنان شریف و نجیب ما بهانه‌جویی نمی‌کنند و مشکلات و کمبود و کاستی‌های آن‌ها واقعیت دارد و دولتمردان باید هرچه سریع‌تر به‌دنبال راهکار‌های سریع و سودمند برای مشکلاتشان باشند.


دوم اینکه جای انکار ندارد که این سرزمین و مردمانش دشمن دارند؛ آن‌هم دشمن خونی و سال‌ها کمربسته به شکستن اراده این مردم. برخی از همین دشمنان به کمتر از تجزیه ایران و جداکردن استان‌هایی از ایران رضایت نمی‌دهند. این دشمن بداندیش این روز‌ها بر موج نارضایتی‌های مردمی سوار شده است و سخت تلاش می‌کند اعتراض‌ها را به‌سمت‌وسویی بکشاند که خودش می‌خواهد. درواقع، بدخواهان می‌خواهند این انتقاد‌ها و اعتراض‌های برحق و درست به‌نام هم‌وطنان باشد، اما به‌کام تجزیه‌طلبان و براندازها.

 

این همان فتنه‌گاه و میدان مه‌آلودی است که از یک‌سو هوشیاری مردم معترض را می‌طلبد که در دام و کمین کینه‌توزان نیفتند و از سوی دیگر به تدبیر و دوراندیشی و صبر راهبردی نیرو‌های انتظامی و امنیتی کشورمان نیاز دارد تا حساب مردم معترض و برانداز‌های تجزیه‌طلب را از یکدیگر جدا کنند. هرچند در یک میدان غبارآلود که صف‌ها و خط‌کشی‌ها به‌سختی قابل تشخیص است و دشمن مغرض از شهروندان عادی به‌عنوان «هدف» استفاده می‌کند، با نهایت افسوس باید گفت که «تر و خشک گاهی با یکدیگر می‌سوزنند!»، اما باوجوداین، باید نهایت تلاش و درایت را به کار گرفت تا مردمی که نجیبانه حق خود را طلب می‌کنند، به پای مزدور‌هایی که از آن سوی آب‌ها تغذیه می‌شوند، نسوزند و تاوان پس ندهند.


سوم اینکه همین فردا هم دیر است. مدیران و مسئولان نباید امروز و فردا کنند و با بهره‌گیری از خردجمعی و توان کارشناسی حداکثری و با حضور در میدان، باید تصمیم‌هایی بگیرند که به‌فوریت، نتیجه و تأثیرش در زندگی هم‌وطنان ما در شرق و جنوب‌غربی کشور، خود را نشان دهد و مردم گرفتار انصاف دهند که دست‌کم گام‌های اولیه، اما جدی برای حل معضل و مشکلشان برداشته شده است.


چهارم اینکه باور کنیم مشکلات امروز به‌ویژه کم‌آبی در خوزستان یک‌شبه پدید نیامده است که یک‌شبه هم از بین برود. اینکه یکی از استان‌های پرآب ایران که میزبان چند رود بزرگ است، خشک شود، یعنی چند جای کار می‌لنگد. پس برویم و بررسی کنیم که کجا‌ها اشتباه کرده و به بیراهه رفته‌ایم و با سیاست‌های غلط حال‌وروز مردم را به اینجا رسانده‌ایم.
بیاییم به کارشناسان فرصت دهیم که بنشینند و همه احتمالات و گمانه‌ها را بررسی کنند و دولت‌مردان نیز به خروجی و نتیجه ارزیابی‌های کارشناسانه پایبند بمانند.
باشد که ایران سربلند ما از این آزمون سخت به‌سلامت و با آبرو و عزت گذر کند و هم‌وطنان ما در سراسر میهن روز‌های بهتری را شاهد باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->