دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟
سرخط خبرها

۱۹ میلیون دوز واکسن کرونا هفته آینده وارد کشور می‌شود

  • کد خبر: ۷۹۳۷۰
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
۱۹ میلیون دوز واکسن کرونا هفته آینده وارد کشور می‌شود
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: واردات واکسن از دیروز سرعت گرفته و در هفته آینده نیز ۱۹ میلیون دوز واکسن وارد کشور شده و در شبکه تزریق قرار می‌گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون مصلی اردبیل بیان کرد: تا آخر شهریور ماه تعداد واکسن وارداتی به کشور به ۴۰ میلیون دز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: برنامه دولت این است که پوشش واکسیناسیون در کشور هم سرعت گرفته و هم افزایش یابد و برای این منظور نیاز به مشارکت تمام دستگاه‌ها و مردم است.

وی با بیان اینکه، در این روز‌های عزیز ثواب حسینیان و عزاداران حسینی در این است که در امر واکسیناسیون مشارکت داشته باشند اظهار کرد: با استفاده از شبکه مساجد و حسینیه‌ها باید مراکز تزریق واکسن را افزایش داده و با استقرار رابط‌های بهداشتی در آن‌ها به واکسیناسیون در جامعه سرعت بخشیم.

دکتر عین اللهی با بیان اینکه واکسیناسیون تنها راه کنترل، مهار و کاهش مرگ و میر است، تاکید کرد: در کنار این امر مردم همچنان باید استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

۱۹ میلیون دز واکسن هفته آینده وارد کشور می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در باره بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: مصمم به شروع فعالیت مراکز آموزشی هستیم، اکثر اساتید دانشگاه‌ها و معلمان واکسینه شده‌اند و واکسیناسیون دانشجویان نیز از هفته آینده شروع می‌شود.

دکتر عین اللهی با بیان اینکه فعالیت دانشگاه‌ها با توجه به وضعیت و میزان واکسیناسیون به استان‌ها محول خواهد شد، اظهار کرد: فعالیت مدارس احتمالا به صورت ترکیبی خواهد بود، فعالیت حضوری و مجازی در مدارس و دانشگاه‌ها مد نظر است و کلاس‌های درس با حضور محدود دانشجویان و دانش آموزان دایر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه کرونا به نظام آموزشی در همه جای جهان آسیب زده و ضروری است که فعالیت‌های آموزشی در کشور از سر گرفته شود، افزود: علاوه بر مسایل تربیتی و آموزشی، کرونا موجب آسیب‌های جسمی از جمله چاقی دانش آموزان به خاطر فقدان جنب جوش شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین به تولید واکسن داخلی اشاره کرد و گفت: با همت دانشمندان ایرانی تولید واکسن در حال انجام است و هم اکنون سه مرکز پاستور، رازی و سینا ژن در این زمینه فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه واکسن برکت از با کیفیت‌ترین واکسن‌ها در جهان است، گفت: البته در کنار واکسن داخلی همچنان نیاز به واردات داریم، واکسن داخلی تضمین آینده کشور است و ما این اطمینان را داریم که در آینده نیاز داخلی را با همین واکسن‌ها تامین خواهیم کرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->