دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است + فیلم نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد
سرخط خبرها

برنامه جامع برای توسعه محله‌های حاشیه شهر مشهد

  • کد خبر: ۸۱۲۶۸
  • ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
برنامه جامع برای توسعه محله‌های حاشیه شهر مشهد
علوی‌مقدم، نایب رئیس کمیسیون ویژه سامان دهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد: رویکرد اصلی کمیسیون مناطق کم برخوردار شورای شهر تهیه برنامه جامع و یکپارچه توسعه محلات هدف با تأکید بر ظرفیت‌ها و دارایی‌های این محلات است.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ نایب رئیس کمیسیون ویژه سامان دهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: رویکرد اصلی کمیسیون مناطق کم برخوردار شورای شهر تهیه برنامه جامع و یکپارچه توسعه محلات هدف با تأکید بر ظرفیت‌ها و دارایی‌های این محلات است.

سید حسین علوی مقدم در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر افزود: تهیه بانک اطلاعاتی از فرصت‌ها و تهدید‌ها در این مناطق در دستورکار است. بی شک یکی از نیاز‌های اصلی برای برنامه ریزی و تصمیم گیری درست در زمینه سامان دهی این محلات تهیه بانک اطلاعاتی به روز از مسائل این محله‌های حاشیه شهر است.

وی تأکید کرد: این مهم به وسیله برنامه‌های توسعه محلات که با مشارکت ساکنان محلات تهیه شده یا در دست تهیه است، در حال انجام است.برنامه جامع برای توسعه محله‌های حاشیه شهر

نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: البته دراین باره نیاز به تسهیل و تسریع فرایند‌های موجود در زمینه تهیه برنامه‌های توسعه محلات شهر احساس می‌شود. به نوعی فرایند تهیه، تصویب و اجرای این طرح باید منعطف، سریع و بر پایه مشارکت ساکنان باشد.

علوی مقدم اظهار کرد: اولویت کمیسیون حاشیه شهر شورای ششم حل مسائل و مشکلات حاشیه شهر در سریع‌ترین زمان ممکن و در قالب برنامه مدون و مشخص است. بی شک تهیه برنامه‌های زمان بر و بدون الزامات اجرایی مد نظر اعضای شورای شهر نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که چه مقدار بودجه برای ارتقای کیفیت زندگی در حاشیه شهر مشهد در نظر گرفته شده است، افزود: در شرایط فعلی یکی از ظرفیت‌های اصلی در بودجه شهرداری تبصره ۲۱ بودجه در زمینه تخصیص ۵ درصد اعتبار پروژه‌های عمرانی به محلات هدف است.

عضو شورای شهر بیان کرد: با توجه به بودجه سال ۱۴۰۰ رقم این موضوع عدد شایان توجهی است که شهرداری مشهد باید برای جذب و تخصیص کامل این اعتبار تا پایان سال اقدامات لازم را انجام دهد.

علوی مقدم گفت: علاوه بر استفاده از تبصره ۲۱ بودجه شهرداری برای حل مسائل هر یک از محلات هدف در شورای ششم لایحه‌ای به منظور تخصیص ۱۰ میلیارد تومان به هریک از محلات هدف تصویب شده است.

نایب رئیس کمیسیون ویژه سامان دهی حاشیه شهر مشهد اظهار کرد: همچنین یکی از موضوعات مدنظر کمیسیون حاشیه شهر استفاده از ظرفیت‌های ملی به منظور رفع مشکلات حاشیه شهر مشهد است. با این حال شرایط فعلی در شأن زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا (ع) نیست.

دراین راستا جلساتی با آقای دکتر رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس، برگزار شده است وکه ایشان نیز قول تعامل همکاری همه جانبه برای حل موضوعات حاشیه شهر مشهد را داده اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->