قلندرشریف: ایستگاه سلامت خط‌دو متروی مشهد در سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود مجید فاطمی‌ارفع به‌عنوان مشاور شهردار مشهد مقدس منصوب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ساعت خدمات‌رسانی خطوط اتوبوس‌رانی مشهد در دهه کرامت | سرویس‌دهی رایگان در روز میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | درخواست رفع مشکل آسفالت محله کاظمیه مشهد + پاسخ اعمال‌قانون ۱۰۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی تمام ظرفیت‌های شهری مشهد برای برگزاری جشن بزرگ دهه کرامت سینما «دیاموند»؛ الماس سینمایی کشور بازدید سرزده شهرآرا از مراکز تجاری قدیمی مشهد که خطر حریق و حادثه در کمین آنهاست هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع ۶۸ حادثه در پی وزش باد و بارش باران در مشهد(۲۰ اردیبهشت) وزش باد شدید در مشهد باعث جدا شدن ورق‌های کامپوزیت نمای یک هتل شد ۴۳ نقطه از مشهد درگیر آب گرفتگی شد | حجم بارش در مشهد به ۱۳ میلی‌متر رسید (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود
سرخط خبرها

خداحافظی با اسکلت‌های زرد

  • کد خبر: ۸۱۳۳
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۸
  • ۲
خداحافظی با اسکلت‌های زرد
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر از فسخ قرارداد شهرداری با پیمانکار ایستگاه‌های دوچرخه خبر داد
زهرا اسکندریان| اســـــکلت‌های زرد دوست‌نداشتنی، یا همان ایستگاه‌های دوچرخه که خیلی وقت است در شهر جا خوش کرده‌اند، به‌زودی جمع‌آوری می‌شوند. طرح ایستگاه‌های دوچرخه که از حدود ۱۴ سال پیش کلید خورد، بعد از ناکامی درنهایت به پایان رسید. به گفته مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد، قرارداد این ایستگاه‌ها با نامه شهردار مشهد فسخ شد. این موضوع به علت اجرا نشدن تعهدات شرکت پیمانکار ایستگاه‌های دوچرخه و ارائه ندادن خدمات مطلوب به شهروندان بوده است.
خلیل‌ا... کاظمی، معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد هم این موضوع را تأیید کرد و به شهرآرا گفت که پیگیر هستیم تا این ایستگاه‌ها به‌زودی جمع‌آوری شوند.
مشکلات مختلفی ازجمله کیفیت پایین دوچرخه‌ها، نبود کلاه ایمنی، کمبود مسیر‌های ویژه دوچرخه‌سواری و سخت‌گیری در واگذاری دوچرخه به شهروندان ازجمله ایراد‌های طرح در استقبال کم مردم بود.
با این حال پیش از این هم مدیران شهری بار‌ها گفته بودند که قرارداد ایستگاه‌های دوچرخه مشکلاتی دارد و دستگاه قضا هم به این پرونده ورود کرده است. حالا این‌ها دلایلی شده تا قرارداد ۱۵۰ ایستگاه به‌منظور استقرار ۳ هزار دوچرخه فسخ شود. بهاروند، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد هم در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر گفته است: بر اساس قراردادی که منعقد شده، شرکت طرف قرارداد شهرداری قرار بوده طراحی، تأمین تجهیزات و ملزومات، پیاده‌سازی، ایجاد ۱۵۰ ایستگاه به‌منظور استقرار ۳ هزار دوچرخه در شهر و راه‌اندازی و مدیریت سامانه دوچرخه را انجام دهد.
وی افزود: با توجه به اجرا نشدن تعهدات و استنکاف شرکت از ایفای تعهدات قراردادی، چندین نوبت اخطاریه داده شده است، اما متأسفانه این اخطار‌ها تغییری در عملکرد شرکت ایجاد نکرد و شاهد تکرار رویه‌‎های قبل بودیم. با توجه به مسائل یادشده، شهردار مشهد در نامه‌ای خطاب به مدیرعامل این شرکت، فسخ قرارداد را اعلام کرده است.

خسارت‌های واردشده قابل پیگیری است
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های شهروندان هزینه‌هایی است که پیش‌تر برای ایجاد مستحدثات ایستگاه‌های دوچرخه شده است، گفت: تمامی مستحدثات در اختیار شهرداری قرار گرفته و شهرداری می‌تواند تأخیرات اجرایی پروژه و خسارت‌های ناشی از آن را از مراجع ذی‌صلاح پیگیری کند.
به گفته او کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد از ابتدای فعالیت خود پیگیر فعال شدن ایستگاه‌های دوچرخه بوده است؛ این ایستگاه‌ها باید خدمات مطلوبی به شهروندان ارائه کنند تا از این طریق بتوان به گسترش فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل پاک و کاهش ترافیک کمک کرد.

دوچرخه‌های جدید می‌آیند
پیش از این هم مدیران شهری این خبر را داده بودند که تا پایان امسال، نسل چهارم دوچرخه وارد سامانه حمل‌ونقلی مشهد می‌شود. این دوچرخه‌ها ایستگاه‌محور نیستند و شهرداری قرار است در مرحله نخست، فراخوان خرید ۲۰۰۰دستگاه دوچرخه را منتشر کند. این دوچرخه‌های آلیاژی، روی خود قفل دارد و استفاده کردن از آن‌ها بسیار راحت‌تر از نمونه‌های قبلی است. همچنین ایستگاه‌های در نظر گرفته شده با ایستگاه‌های قبلی تفاوت دارد و کوچک‌تر هستند. علاوه بر آن برنامه خرید ۲۰۰ اسکوتر برقی نیز روی میز است. این را هم باید گفت که مسیر‌های دوچرخه در حال گسترش هستند و شهرداری قرار است امسال ۵۸ کیلومتر مسیر دوچرخه با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در شهر ایجاد کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کاظم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
0
0
سلام وقت بخیر
حقوق پرسنل که 7ماه حقوق نگرفتن
و یک سال بیمه برایشان پرداخت نشده را لطفا پیگیری کنید.
سپاس
صاحب اصلی شرکت: امیر حسن خانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
0
مجموع طلب ها کارگران
96: سه برج حقوق,عیدی, سنوات,بیمه ناقص
97:عیدی,سنوات,بیمه ناقص
98:هفت برج حقوق و بیمه ناقص
فقط خدا میدونه پول تبلیغات خدا میلیاردی کجا میره
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->