بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم
سرخط خبرها

شهردار مشهد: تماس‌های غیرحقیقی آتش‌نشانی زیبنده شهر مشهد نیست

  • کد خبر: ۸۲۲۴۶
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
شهردار مشهد: تماس‌های غیرحقیقی آتش‌نشانی زیبنده شهر مشهد نیست
شهردار مشهد با انتقاد از وجود تماس‌های غیر حقیقی به سازمان آتش نشانی آن را زیبنده شهر ندانست و گفت: این مساله باید حل و فصل شود؛ در حال حاضر تجهیزات سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد جزو تجهیزات خوب کشور است و ۵۰ تا ۶۰ عملیات در شهر انجام می‌شود؛ که امیدواریم آن را ارتقا دهیم.

به گزارش شهرآرانیوز، سید عبدالله ارجائی در حاشیه مراسم رژه خودرویی آتش نشانان و رونمایی از تجهیزات جدید آتش نشانی و انجام مانور بزرگ امداد و نجات که با حضور مسئولان استانی و شهری برگزار شد، در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی ایثارگران هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: بضاعت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد خوب است. حدود هزار و ۷۰۰ نیروی عملیاتی و ستادی در این سازمان وجود دارد که آماده خدمت رسانی به مردم هستند. تجهیزات سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد جزو تجهیزات خوب کشور است که امیدواریم آن را ارتقا دهیم.

وی افزود: تعداد ایستگاه‌ها در سطح شهر، با نقطه مطلوب فاصله چندانی ندارد و در این دوره مدیریت شهری به نقطه مطلوب خواهیم رسید و امیدوارم بتوانیم در جهت ایجاد آرامش روانی و امنیت واقعی در خدمت مردم باشیم. آموزش‌های شهروندی به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

شهردار مشهد خطاب به زائران ومجاوران بارگاه منور رضوی بیان کرد: در حال حاضر با این بضاعت ۵۰ تا ۶۰ عملیات در شهر انجام می‌شود و آنچه زیبنده شهر نیست تعداد تماس‌هایی است که بی هدف به این سازمان گرفته می‌شود و حدودا ۵ تا ۶ برابر عملیات واقعی تماس غیرحقیقی داریم که خواهشمندم تلاش کنند این موضوع به گونه‌ای حل و فصل شود.

ارجائی در خصوص مشارکت مردم برای اهدای زمین خاطرنشان کرد: مسلما آمادگی وجود دارد، اما اهدای زمین در مکان‌هایی که شهروندان درخواست دارند، ممکن است مناسب ساخت ایستگاه نباشد به همین دلیل از مردم درخواست می‌کنیم این اجازه را بدهند که زمین‌ها به احسن تبدیل شود. الگو خاصی برای ایستگاه‌های آتش نشانی وجود دارد که زمان دسترسی و زمان طلایی در آن مورد توجه قرار می‌گیرد. شبکه معابر و میزان خطرپذیری محدوده نیز از دیگرویژگی‌های ساخت ایستگاه جدید است لذا هر زمینی قابلیت ایجاد ایستگاه ندارد.

وی درباره ارتقا تجهیزات آتش نشانی اضافه کرد: شهر مشهد به تجهیزات پیچیده نیاز دارد. در بافت‌های فرسوده امکان حضور کامیون‌های بزرگ و پلتفرم‌ها نیست بلکه باید تجهیزات مناسب و بومی برای این مکان‌ها طراحی شود. با شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه رایزنی‌هایی صورت گرفته است. به دنبال چند نوآوری هستیم که طی دو سال آینده وارد چرخه عملیاتی سازمان آتش نشانی خواهد شد.

شهردار مشهد گفت: درخواست من از سازمان نظام مهندسی این است که بر روی ایمنی ساختمان‌های بزرگ و قوانین سختگیرانه که می‌توانند وضع کنند، تمرکز داشته باشند. امنیت و جان و مال مردم اولویت اصلی ما است.

 

آتش نشان بودن شغل نیست؛ بلکه عشق به مردم، خدا و میهن است

شهردار مشهد در ادامه با بیان اینکه آتش نشانی و آتش نشان بودن شغل نیست بلکه عشق به مردم خدا و میهن است، افزود: یاد و خاطره تمامی ایثارگران، شهدا و تمام کسانی که اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران مدیون فداکاری و از خودگذشتگی آنان است را گرامی می‌داریم.

وی افزود: یاد فرزندان رشید این مرز و بوم که جان خود را در تفنگ اخلاص می‌گذاشتند و برای پاسداری از دین، آئین و مرز و بوم خود، هشت سال، تمام مشقت‌های دفاع مقدس را به جان خریدند و مردانه در مقابل دشمنان تا دندان مسلح ایستادگی کردند را گرامی می‌داریم.

شهردار مشهد بیان کرد: همچنین گرامی می‌داریم یاد و خاطره امام شهدا، آن ابر مردی که با نفس مسیحایی خود به اسلام روح تازه‌ای بخشید، ارزش‌های اسلامی را در جامعه ما حاکم کرد و امروز به برکت اسلام عزیز می‌توانیم با عزت و اقتدار در جهان، ارائه دهنده الگو جدید حکمرانی و قرائتی به دموکراسی دینی باشیم.

ارجائی خاطرنشان کرد گرامی می‌داریم یاد و خاطره همه عزیزانی که در طول ۱۸۰ سال گذشته یعنی از سال ۱۲۲۱ تاکنون در عرصه آتش نشانی خدمت کردند، چه بزرگوارانی که جان عزیز خود را در راه حفظ ایمنی مردم و نجات مصدومین و آسیب دیدگان از دست دادند، چه بزرگوارانی که در این راه زخمی شدند، جراحت‌ها دیدند و چه بزرگ مردان و زنانی که امروز در این عرصه شاغل هستند که باعث مباهات و فخر ما است.

وی اضافه کرد: مسلما یکی از اصلی‌ترین وظایف شهرداری‌ها و یکی از سازمان‌های اصلی آن، آتش نشانی است که دارای تجهیزات بسیار خوبی است و قدرت عملیاتی بالایی دارد، اما اساس کار آن نیروی انسانی جان بر کف، خدوم، دانشی و جوان است که در این سازمان حضور دارند. ما قدردان آنان هستیم و امیدوارم در دوره پیش رو بتوانیم با حمایت شورای اسلامی ششم شهر مشهد، سطح خدمات در عرصه آتش نشانی را افزایش دهیم و ایمنی و احساس ایمنی را در میان خادمان و زائران بارگاه منور رضوی ارتقا دهیم. در نظر بنده حقیر اتش نشانی و اتش نشان بودن شغل نیست بلکه عشق به مردم خدا و میهن است.

 

کار آتش‌نشانان کمتر از دفاع از مرز‌ها نیست

امیر سرتیپ دوم رضا آذریان، فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال شرق کشور نیز با اشاره به انجام ماموریت‌های سخت توسط آتش نشانان گفت: آن چیزی که در عمل و اقدامات آتش نشانان به عنوان یک نظامی می‌بینیم، کمتر از دفاع از مرز‌های جمهوری اسلامی ایران نیست. زیرا در بسیاری از مواقع اقدامات شما سخت‌تر از آن عملیاتی بوده که در دفاع مقدس انجام شده است.
وی اظهار کرد: آتش نشانان جزو مدافعان و فرمانده‌های جامعه اسلامی هستند. وی ادامه داد: آن چیزی که در عمل و اقدامات شما به عنوان یک نظامی می‌بینیم، کمتر از دفاع از مرز‌های جمهوری اسلامی ایران نیست. زیرا در بسیاری از مواقع اقدامات شما سخت‌تر از آن عملیاتی بوده که در دفاع مقدس انجام شده است.

فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال شرق کشور با اشاره به واقعه پلاسکو، تاکید کرد: یاد و خاطره همه همکاران شما در این حادثه تلخ زنده نگه می‌داریم و به محضر خانواده‌های آنان ادای احترام می‌کنیم.

آذریان عنوان کرد: سازمان ارتش جمهوری اسلامی ایران مجموعه‌ای به نام بازرسی و ایمنی دارد که این ایمنی توسط همکاران خوب سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد تامین می‌شود که با روحیه بالا در مباحث آتش سوزی و کلاس‌های تئوری به ما کمک شایانی کرده اند.

انجام روزانه ۵۰ تا ۶۰ عملیات آتش نشانی در سطح شهر

آتشپاد دوم مهدی رضایی، معاون عملیات آتش نشانی مشهد گفت: در حال حاضر به طور میانگین ۵۰ تا ۶۰ مورد عملیات به صورت روزانه در سطح شهر صورت می‌گیرد و این امر به شرایط مختلف مانند طوفان گذشته و قطعی برق در تابستان ارتباط نزدیکی دارد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در ۵۴ ایستگاه فعال آتش نشانی در سطح شهر مشهد، همکاران ما به صورت آماده باش فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر به طور میانگین ۵۰ تا ۶۰ مورد عملیات به صورت روزانه در سطح شهر صورت می‌گیرد و این امر به شرایط مختلف مانند طوفان گذشته و قطعی برق در تابستان ارتباط نزدیکی دارد.

معاون عملیات آتش نشانی مشهد بیان کرد: در حال حاضر بحث ایمنی و آموزش اولویت اصلی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد است. همچنین در کنار آن بحث آموزش شهروندی نیز از اهمیت بالایی برای ما برخوردار است.

رضایی با تاکید بر اهمیت آموزش‌های شهروندی گفت: اگر بتوانیم مقوله آموزش شهروندی را افزایش دهیم تعداد حوادث کاهش خواهد یافت.

وی در خصوص اقدامات ویژه سازمان آتش نشانی برای ایام پیش رو، خاطرنشان کرد: ما در تمامی نقاطی که با ورود زائرین ارتباط دارد، خودرو‌های عملیاتی خود را مستقر کردیم. در اطراف حرم مطهر نیز در ایام خاص بیش از ۲۰ دستگاه خودرو عملیاتی استقرار خواهد شد.

معاون عملیات آتش نشانی مشهد عنوان کرد: همچنین بازدید‌های ایمنی را از موکب‌ها و محل‌های تجمع زائرین نیز به صورت منظم انجام خواهیم داد.

عکسهای رژه عملیاتی نیروهای آتش نشانی مشهد را در اینجا ببینید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->