سرخط خبرها
در جلسه شورای اجتماعی محله امیرالمؤمنین (ع) مطرح شد

تغییر در فرهنگ خانواده‌ها از مدارس آغاز می‌شود

  • کد خبر: ۸۲۵۹
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸
تغییر در فرهنگ خانواده‌ها از مدارس آغاز می‌شود
عطایی-ششمین جلسه شورای اجتماعی محله امیرالمؤمنین (ع) با دستورکار راه‌های ارتقای فرهنگ خانواده‌ها در محله با حضور اعضای شورای اجتماعی محله و کارشناس فرهنگی ناحیه ۲ شهرداری منطقه در دبستان گنجی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه علیرضا حیدری، کارشناس فرهنگی شهرداری منطقه، گفت: برگزاری کلاس‌های آموزش شهروندی ویژه خانواده‌ها در مدارس و مساجد امکان‌پذیر است. برگزاری این دوره‌ها به ارتقای فرهنگ خانواده‌ها کمک زیادی می‌کند.
رئیس جلسه، انتخاب این موضوع را برای جلسه نیاز محله دانست و گفت: با توجه به نیازسنجی که از سوی اعضای شورای اجتماعی در محله انجام شد،   نیاز به فرهنگ‌سازی از دیگر مباحث و دغدغه‌ها میان ساکنان محله بیشتر احساس می‌شود بنابراین از اعضای شورای اجتماعی محله تقاضا دارم تا در این جلسه نظر و پیشنهاد‌های خود را در این‌باره ارائه دهند.
عباسعلی سرائی در ادامه بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا جلسه‌ها را از حالت موازی‌کاری با فعالیت‌های شهرداری خارج کنیم و ضمن همکاری با شهرداری در اجرای برنامه‌های مناسبتی و فرهنگی، برنامه‌های ویژه‌ای برای ساکنان و با مشارکت و همکاری خود آن‌ها داشته باشیم. در ارتباط با موضوع جلسه نیز محله امیرالمؤمنین (ع) از نیرو‌های خوبی برخوردار است و می‌توان با همکاری مدارس و تشکل‌ها در برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای کودکان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها بهره گرفت.
وی در ادامه برگزاری جشنی برای دانش‌آموزان در دهم ربیع‌الاول را پیشنهاد داد و افزود: در نظر داریم دهم ربیع‌الاول درحسینیه حضرت رقیه (س) با همکاری مدارس محله جشنی برای دانش‌آموزان برگزار کنیم و با دعوت از آن‌ها افزون بر جشن کارگاه آموزشی برای دانش‌آموزان داشته باشیم. می‌توان از مربیان و کارشناسان آموزشی که در محله حضور دارند در بخش آموزش استفاده کرد و مباحث آموزشی لازم را به دانش‌آموزان ارائه داد.
سلطانی، مدیر مدرسه گنجی‌فر هم از ایجاد شرایط تشکیل جلسه شورای اجتماعی محله در مدرسه تشکر  کرد و گفت: با برگزاری جشن موافق هستم و امیدواریم با برگزاری یک جلسه به پایان نرسیده و ادامه‌دار باشد. تغییر فرهنگ به ویژه در حاشیه شهر با یک یا دو جلسه به پایان نمی‌رسد. ضمن اینکه معتقدم تغییر در فرهنگ خانواده‌ها از مدارس آغاز می‌شود. اگر قرار است تغییری انجام شود ریشه آن در مدارس است. با تغییر فرهنگ در دانش‌آموزان خانواده‌ها نیز تغییر می‌کنند.
وی افزود: در برگزاری این مراسم و کارگاه‌ها درکنار اعضای شورای اجتماعی محله هستیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->