تصادف اتوبوس با تریلی در کرمانشاه یک فوتی و ۱۱ مصدوم برجا گذاشت تولد لاکچری در سومین روز خاص قرن جدید! جزئیات تکان‌دهنده از اردوی وحشت در استخر مرگ برنامه جدید امتحانات پایه ششم و نهم اعلام شد (یکم خرداد ۱۴۰۳) نام‌گذاری بیمارستان ۲۰۴ تختخوابی نیشابور به‌نام «سیدالشهدای خدمت» انفجار مین در ارتفاعات مرزی آذربایجان غربی یک کشته و ۲ زخمی برجای گذاشت (یکم خرداد ۱۴۰۳) زلزله قدرتمند اندونزی را لرزاند (یکم خرداد ۱۴۰۳) طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع یکی از مهمترین اقدامات شهید آیت الله رئیسی بود کشف ۱۷ کیلوگرم زعفران قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد(۱ خرداد ۱۴۰۳) قطار فوق‌العاده مشهد برای مراسم تشییع رئیس‌جمهور از مهاجرت ۱۰ هزار پزشک تا توزیع نابرابر پزشکان متخصص در کشور  برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شد ممنوعیت‌های تردد ویژه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اعلام شد تشکیل پرونده قضایی برای منتشرکنندگان مصادیق توهین‌آمیز درخصوص سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد برای روز پنجشنبه (٣ خرداد ١۴٠٣) هم‌زمان با مراسم تشییع و تدفین رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، یکم خرداد ١۴٠٣) | آغاز بارش‌های پراکنده باران در استان
سرخط خبرها

زمان نهایی‌شدن لایحه رتبه‌بندی معلمان مشخص شد

  • کد خبر: ۸۶۰۳۹
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
  • ۱
زمان نهایی‌شدن لایحه رتبه‌بندی معلمان مشخص شد
دولت با لایحه ۲۵ هزار میلیارد تومانی برای رتبه‌بندی معلمان موافقت کرده است، که با تصویب نهایی، این لایحه باید از ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ اعمال شود.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از موافقت دولت با تخصیص ۲۵ هزار میلیارد تومان جهت رتبه‌بندی معلمان خبر داد؛ بنابراین برای این که اجرایی شود به تصویب نهایی مجلسی‌ها نیاز دارد. آنطور که منادی گفته، در جلسه علنی مجلس ماده چهار این لایحه مورد بررسی قرار گرفت، اما به دلیل ابهام موجود مجددا به کمیسیون آموزش و تحقیقات بازگشت.

قرار است کمیسیون امروز و سه‌شنبه ابهامات لایحه را برطرف کند و از یکشنبه آینده دوباره برای تصویب نهایی به صحن برگردد. مجلس‌ها زمان نهایی شدن این مصوبه را نهایتا تا پایان هفته آینده اعلام کرده‌اند.

پس از تصویب نهایی در مجلس، مصوبه به شورای نگهبان می‌رود. پس از ابلاغ لایحه مدتی طول می‌کشد تا دولت آیین‌نامه آن را تهیه کند. اما مجلسی‌ها قول داده‌اند که این قانون این لایحه ظرف ۴۵ روز آینده نهایی خواهد شد.

همچنین رادیو پیام نیز ضمن اعلام موافقت دولت با لایحه ۲۵ هزار میلیارد تومانی برای رتبه‌بندی معلمان، خبر داده که با تصویب نهایی این لایحه در مجلس از ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ اعمال شود.

پس از ارزیابی معلمان در نظام سنجش صلاحیت، برای آن‌ها گواهینامه صادر می‌شود و البته هر چند سال یک بار به روز خواهد شد، این گواهینامه معلمان را در امتیاز‌های رتبه‌بندی طبقه‌بندی می‌کند و در ادامه مزایایی همچون کسب پست‌های مدیریتی، شرکت در آزمون‌هایی مانند خارج از کشور یا حضور در گروه‌های آموزشی را برای آن‌ها به همراه دارد.

منبع: تجارت‌نیوز


اینجا بخوانید: 

تغییر در لایحه رتبه‌بندی معلمان منجر به هزینه سنگین به قشر‌های دیگر خواهد شد

انتقاد اساتید دانشگاه به رتبه‌بندی معلمان؛ از عنوان «استاد» استفاده نکنید

نحوه دریافت گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای معلمان + شرایط و جزئیات

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
گرشا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
0
0
لطفا منتشر کنین حق التدریسی منه معلم رو چرا نمیدن چرا سال نود وشت پنج میلیون خوردن وهمه جا جار زدن تمامش رو پرداخت کردیم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->