گرفتار شدن خودرو به همراه ۴ سرنشین داخل سیلاب در حاشیه شهر مشهد (۲۰ اردیبهشت) قطع برق محله سیدی مشهد با سقوط داربست روی شبکه ۲۰ هزار ولتی| نقص برطرف شد کلات با ۵۷ میلی متر بارندگی رکورددار بارش در خراسان رضوی شد کودک ۱۰ ساله چطور قاتل شد؟ | چرا کودکان نباید فیلم ترسناک تماشا کنند؟ اعترافات تکان دهنده دختر ۱۰ ساله تهرانی درباره قتل دوستش| آدمکشی را ار فیلم‌های ترسناک یاد گرفتم بارندگی و سیلاب موجب انسداد موقت محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی شد(۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) گروگانگیری یک زن و دخترش مقابل مجتمع پالادیوم+تصاویر راه ارتباطی ۲۰ روستای کلات خراسان رضوی بر اثر سیل قطع شد ۳۶ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای در جاده نیشابور (۲۰ اردیبهشت) مسدود شدن ۶ جاده در خراسان رضوی بر اثر ریزش کوه و سیلاب هدیه روز دختر چی بخریم؟ دستگیری ۱۴ سرشبکه یک شرکت هرمی در مشهد عوامل ابتلا به حساسیت فصلی چیست؟ | راه‌هایی برای کاهش علائم آلرژی صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی و ۵ استان دیگر (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قتل زن جوان توسط برادرش در مشهد به خاطر حرف مردم + عکس هشدار جهادکشاورزی مشهد به کشاورزان، دامداران، مرغداران، زنبورداران و گلخانه‌داران آزمون شفاهی احراز صلاحیت اخذ پروانه تخصصی روان‌شناسان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در استان تا جمعه
سرخط خبرها

بیماری آسم با ملاتونین تشدید می شود

  • کد خبر: ۹۲۰۵۰
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
بیماری آسم با ملاتونین تشدید می شود
بیماران مبتلا به آسم اغلب تشدید علائم آسم را در شب در به اصطلاح “آسم شبانه” تجربه می‌کنند و معمولاً متوجه می‌شوند که وضعیت آن‌ها در شب بدتر می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، طبق یک مطالعه جدید دانشگاه توهوکو ژاپن، ملاتونین، هورمون خواب که گاهی برای درمان بی خوابی تجویز می‌شود، انقباض مسیر برونش، راهی که هوا را به ریه‌ها وارد و از آن خارج می‌کند، را تشدید می‌کند.

بیماران مبتلا به آسم اغلب تشدید علائم آسم را در شب و به اصطلاح "آسم شبانه" تجربه می‌کنند. بر اساس گزارش‌ها، بیش از ۵۰ درصد از مرگ‌های ناشی از آسم در شب اتفاق می‌افتد که نشان دهنده ارتباط بین علائم آسم شبانه و مرگ‌های ناشی از آسم است. اگرچه برخی عوامل، دلایل آسم شبانه را توضیح می‌دهند، مکانیسم‌های دقیق تنظیم کننده این فنوتیپ آسم مبهم باقی مانده است.

اکنون یک گروه تحقیقاتی به سرپرستی «کنتارو میزوتا» دریافته‌اند که ملاتونین، هورمون خواب، آسم را تشدید می‌کند.

بیماران مبتلا به آسم از انقباض برونش رنج می‌برند، جایی که ماهیچه‌های صاف برونش که هوا را به ریه‌ها وارد و از آن‌ها خارج می‌کند، منقبض می‌شود. برای کاهش این مسئله، بسیاری افراد دارو‌هایی که باعث گشاد شدن برونش می‌شود، مصرف می‌کنند.

بیماری آسم با ملاتونین تشدید می شود
با این حال ملاتونین، که اغلب برای بی خوابی تجویز می‌شود، به حالت انقباض برونش کمک می‌کند و از طریق فعال کردن گیرنده MT ۲ ملاتونین، اثر آرامش بخش دارو را تضعیف می‌کند.

برای روشن شدن این موضوع، گروه تحقیقاتی گیرنده ملاتونین MT ۲ را در ماهیچه صاف راه هوایی انسان شناسایی کردند. آن‌ها مشاهده کردند که فعال شدن گیرنده ملاتونین MT ۲ با دوز‌های بالاتر ملاتونین یا آگونیست گیرنده ملاتونین راملتون، انقباض برونش را بسیار تقویت می‌کند. علاوه بر این، ملاتونین اثرات آرامش بخش آگونیست بتا آدرنرژیک گشادکننده برونش را کاهش می‌دهد.

به گفته محققان، درمان دارویی که گیرنده MT ۲ ملاتونین را مسدود می‌کند، می‌تواند اثرات مضر ملاتونین بر مجاری هوایی را مهار کند.

منبع: جام جم آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->