نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟ پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی| کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است معاون رئیس جمهور: اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است
سرخط خبرها

با بزرگترین و پیشرفته ترین پهپاد تهاجمی روسیه آشنا شوید + فیلم و تصاویر

  • کد خبر: ۹۲۰۷۹
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
با بزرگترین و پیشرفته ترین پهپاد تهاجمی روسیه آشنا شوید + فیلم و تصاویر
روسیه روز سه شنبه از بزرگترین و یکی از پیشرفته ترین پهپادهادی تهاجمی خود به نام «اوخوتنیک» (بروسی شکارچی) یا اس-۷۰ رونمایی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ روز سه شنبه صحنه هایی از پرواز پهپاد اوخوتنیک را در منطقه نووسیبیرسک در سیبری روسیه نشان داد و اعلام کرد که رونمایی از این پهپاد قدرتمند در کارخانه هواپیماسازی چکالوف این منطقه صورت گرفت.

در گزارش گفته شد که پهپاد تهاجمی جدید روسیه، رادارگریز است و می تواند برای اهداف نظامی راهبردی و هدف قرار دادن اهداف هوایی و زمینی با موشک بکار گرفته شود.

با بزرگترین و پیشرفته ترین پهپاد تهاجمی روسیه آشنا شوید + فیلم و تصاویر

در گزارش رسانه روسی خاطرنشان شد: این پهپاد به سیستم هوش مصنوعی مجهز شده است که امکان پرواز مستقل تا حداکثر امکان را فراهم می کند. این هواپیمای بدون سرنشین از توانایی برای هدف قرار دادن مستقل اهداف متحرک و ثابت بر روی زمین و نیز با ارسال پیام ها به آن برای هجوم به اهداف مورد نظر برخوردار است.

خبرگزاری تاس به نقل از یک مقام نظامی روس در مورد توانمندی پهپاد اوخوتنیک نوشت: جدیدترین سیستم رصد و ناوبری نصب شده بر روی اوخوتنیک اجازه استفاده از مهمات بدون هدایت با دقت بالای نزدیک به سلاح هدایت شونده می دهد.

با بزرگترین و پیشرفته ترین پهپاد تهاجمی روسیه آشنا شوید + فیلم و تصاویر

در زمان حاضر یک فروند پهپاد اوخوتنیک ساخته شده و بودجه طرح ۱.۶ میلیارد روبل (۲۲ میلیون دلار) اعلام شده است و انتظار می رود در آینده نزدیک این هواپیماهای بدون سرنشین به نیروی هوافضای روسیه تحویل شود.

طرح پهپاد اوخوتنیک (شکارچی) پنج سال پیش یعنی در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت سوخو کلید خورد. یعنی همان زمانی که فرمانده وقت نیروی هوایی روسیه به صورت ضمنی قول داد که روسیه هم به زودی به جمع کشورهای سازنده پهپادهای رادار گریز خواهد پیوست.

از منظر طراحی، این پهپاد به مراتب از طرح های پیشین روسیه که نهایتا تا فاز طراحی ماکت پیش رفته بودند، جلوتر است. پیشرفتی که بخش قابل توجهی از آن را می توان حاصل تجربه توسعه جنگنده نسل پنجم سوخو-۵۷ توسط شرکت سوخو دانست. 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->