آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و معابر شهری مشهد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف با اتوبوس و سواری (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳) اعمال قانون ۱۸۳۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۶ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شهردار مشهد: باید روحیه ایثار را در شهر زنده نگه داریم

  • کد خبر: ۹۲۲۴۰
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
  • ۱
شهردار مشهد: باید روحیه ایثار را در شهر زنده نگه داریم
سیدعبدا... ارجائی، شهردار مشهد: باید روحیه شهادت و ایثار را در شهر زنده نگه داریم، زیرا اگر این روحیه تحت‌شعاع قرار بگیرد، با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهیم شد.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ «باید روحیه شهادت و ایثار را در شهر زنده نگه داریم، زیرا اگر این روحیه تحت‌شعاع قرار بگیرد، با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهیم شد.» این جمله بخشی از سخنان شهردار مشهد در یادواره حماسه ۲۳ آذر ۱۳۵۷ با عنوان «تدام‌افتخار» بود.

سیدعبدا... ارجائی در این مراسم که با حضور شماری از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از یادگاران این حماسه بزرگ و خانواده معظم شهدای سلامت برگزار شد، گفت: باید به بهانه‌های مختلف این قبیل مراسم در شهر گسترش یابد و شورا‌های اجتماعی محلات برگزاری چنین یادواره‌هایی را در دستورکار خود قرار دهند تا شاهد برگزاری ماهانه این مراسم و تدوام آن در شهر باشیم.

وی با بیان اینکه هرجامعه‌ای که دارای پتانسیل و ظرفیت بالا باشد دشمن دارد و کسی دشمن ندارد که ضعیف است، افزود: فرد، سازمان و کشور قوی بی‌شک دشمنانی دارد که به داشته‌های او طمع دارند و هرچه قوی‌تر باشد، این دشمنان نیز بیشتر می‌شوند.

ارجائی اظهار کرد: کشور و دین ما نیز از این قاعده مستثنا نیست؛ وقتی انقلابی داریم که می‌تواند الگویی جدید در حکمرانی ارائه دهد، رهبری داریم که در میان سران دنیا یک‌سروگردن بالاتر است و کشوری داریم که ظرفیت‌های زیادی دارد، بی‌شک دشمنان زیادی نیز داریم.

شهردار مشهد با تأکید بر اینکه استکبار در عرصه فرهنگی دو راهبرد عمده برای جنگ با ما در پیش گرفته است، اضافه کرد: آن‌ها جوانان و بنیان خانواده را هدف گرفته‌اند.

وی با اشاره به ابزار دشمن تصریح کرد: خشونت یکی از این ابزارهاست که برخی به آن تمایل دارند و ابزار دیگر گسترش اعمال منافی عفت است که جذابیت‌های خود را دارد؛ دشمن از این دو عنصر برای جذب نیرو‌های فکری انقلاب به‌وضوح استفاده می‌کند.

ارجائی گفت: جان‌فشانی‌های مردم ما در ۲۳ آذر ۱۳۵۷، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دفاع از حرم و دفاع از سلامت، همگی از عاشورای امام‌حسین (ع) سرچشمه می‌گیرد و ایثار درون‌مایه همه این اتفاق‌هاست.

شهردار مشهد تأکید کرد: ما با بهره‌گیری از فرهنگ ایثار می‌توانیم به جنگ همه پلشتی‌ها و زشتی‌ها برویم؛ عزت کنونی ما نتیجه این ایثار است و ملت ما مفتخر است که سرآمد فرهنگ ایثار در دنیاست.

در پایان این مراسم، از خانواده شهید محمدعلی منفرد که شهید حادثه حمله مزدوران رژیم پهلوی به بیمارستان امام‌رضا (ع) در ۲۳ آذر ۱۳۵۷ بود و نیز جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت شهر مشهد تقدیر شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
0
0
بزرگترین ایثار این است که شما تشنگان قدرت بی کفایت از میدان مدیریتی خارج شوید و فضا را به متخصصین کار کشته واگذار کنید. تا به ما مردم عادی ایثار را آموزش دهید .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->