چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شهردار مشهد: تغییر رویکرد در پارک حاشیه‌ای ضروری است

  • کد خبر: ۹۲۲۴۳
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
شهردار مشهد: تغییر رویکرد در پارک حاشیه‌ای ضروری است
آیین تکریم و معارفه شهردار منطقه ۳ مشهد  و مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد برگزار گردید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ شهردار مشهد با بیان اینکه مدیریت پارک حاشیه‌ای به معنای خط کشی معابر نیست، گفت: در بعضی مناطق تا نزدیک خانه مردم خط کشی شده است، درحالی که بسیاری معابر نیازمند مدیریت ترافیکی نیست. اولین انتظار ما تغییر رویکرد و نگاه در این حوزه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدا... ارجائی در آیین تکریم و معارفه شهردار منطقه ۳ و مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد، اظهار کرد: شهردار جدید منطقه ۳ دارای تحصیلات مرتبط در حوزه شهرسازی و فردی آگاه است که ویژگی‌های مهمی برای آقای خداشناس به شمار می‌رود. امروز افراد از روی توان و تخصص انتخاب می‌شوند و جوانان می‌توانند جزو امید‌های آینده شهر باشند و به جای حرکت آسانسوری، پله‌های ترقی را یک به یک طی کنند.

هوشمندسازی از روز اول دنبال شود

وی افزود: امروز مردم مشهد از عملکرد شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی (تات) خوش حال نیستند. نیروی انسانی در این شرکت مظلوم است. باید مسائل و مشکلات آنان حل وفصل شود. همچنین شرکت باید براساس اصول اداره شود و از حاشیه‌ها خارج شود. زیرا شهرداری محل اقدامات حاشیه‌ای نیست و علاوه بر این هوشمندسازی باید به جد و از روز اول اجرا شود.

شهردار مشهد بیان کرد: مردم به محض پارک کردن خودرو با پارکبان‌ها روبه رو می‌شوند که درخواست پول می‌کنند. این موضوع مخالف کرامت انسانی است. پارک خودرو در ساعت‌ها و خیابان‌های گوناگون نباید نرخ یکسانی داشته باشد.

در هوشمندسازی تعارف نداریم

ارجائی افزود: در هوشمندسازی تعارف نداریم و باید باسرعت انجام شود. زیرا مردم ناراحت هستند. شرکت تات می‌تواند در مدیریت داده بسیار ارزش آفرین باشد. زیرا داده‌ها بزرگ‌ترین سرمایه هستند. همچنین باید برای حفظ اعتماد مردم، محرمانگی این اطلاعات حفظ شود.

سازمان‌های حمل ونقل و ترافیک و توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری باید درهم تنیده شوند و پروژه‌های مشترک تعریف کنند. اکنون سرمایه خوبی در حوزه حمل ونقل وجود دارد.

شهردار مشهد تصریح کرد: پروژه انضباط ترافیکی به داده‌های شرکت تات بسیار وابسته است و ما انتظار داریم که در صورت تخلف خودرو‌ها به سرعت پیامکی مبنی بر اصلاح اقدام برای راننده ارسال شود.

انتخاب مدیر دهه هفتادی از رویش‌های انقلاب است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: بسیار خوش حالم که یک جوان دهه هفتادی در مجموعه شرکت تات حاضر شده است. این اتفاق مبارک نشان از رویش‌های انقلاب است.

مجید طهوریان عسکری اظهار کرد: منطقه ۳ پایگاه مهم ارتباط انسانی با عالم دارد. ایستگاه راه آهن، ۲ ورودی شهر مشهد؛ یکی جاده رسالت و دیگری جاده کلات، ازجمله فرصت‌های این منطقه است.

وی اضافه کرد: میزان رشد در مناطق حاشیه‌ای به خصوص در منطقه ۳ کم است. خواهش ما این است که به این منطقه توجه ویژه شود. منطقه ۳ نیازمند شگفت آفرینی جدید و جدی است.

ضرورت حرکت به سمت درآمد‌های پایدار در مناطق

سخنگوی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: باید به سمت درآمد‌های پایدار در مناطق و سازمان‌ها حرکت کنیم. زیرا وضعیت اقتصادی سخت است.

موسی الرضا حاجی بگلو اظهار کرد: اتفاقات بدی که در حوزه بودجه در حال رخ دادن است، مشکلات مدیریت شهری را چندین برابر خواهد کرد؛ بنابراین باید با نگاه هوشمندانه آقای شهردار از این بحران خارج شویم.

اهمیت منابع انسانی در حوزه حمل ونقل

رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر نیز بیان کرد: توجه به منابع انسانی مهم است. زیرا حوزه حمل ونقل به همان اندازه که در زندگی مردم و مدیریت شهری مؤثر است، به شدت به منابع انسانی وابسته است؛ بنابراین یکی از کار‌های ما کاهش وابستگی و افزایش قابلیت اطمینان است.

ایمان فرهمندی اظهار کرد: منطقه ۳ علاوه بر ۲ مسئله کلیدی حاشیه شهر و مناطق پیرامونی، منطقه‌ای است که تعداد زیادی افراد دارای معلولیت در آن سکونت دارند. این مسئله علاوه بر فرصت، می‌تواند یک تهدید نیز تلقی شود و در برنامه ریزی‌ها باید به آن توجه شود.

فاصله زیاد تا ایجاد توازن

رئیس کمیسیون ویژه سامان دهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: با فرض نداشتن تورم، ۴۳ سال زمان لازم است تا توازن شهر را به صورت نسبی ایجاد کنیم. تعیین تکلیف زمین‌های رهاشده، شبکه معابر و توانمندسازی مردم از باب تسهیلگری ازجمله موضوع‌هایی است که باید به آن توجه شود.

ابراهیم علیزاده خطاب به شهردار منطقه ۳ افزود: مناطق شهرداری نزدیک‌ترین راه ارتباط با مردم است. منطقه ۳ نیازمند فعالیت‌های جهادی و شبانه روزی است و باید از ظرفیت‌های مردم و مشارکت آنان در تصمیم گیری‌ها استفاده کنیم.

۱۱ هزار هکتار حریم در منطقه ۳

مهدی خداشناس، شهردار منطقه ۳ نیز در این مراسم گفت: فرصتی شد تا به مردم حاشیه و زائران امام مهربانی‌ها خدمت کنیم و امیدوارم بتوانیم با کمک همکاران نکات مطرح شده در جلسه را به بهترین نحو اجرا کنیم. اولویت ما تکریم و خدمات رسانی بهتر و بیشتر به مردم است.

امیدرضا رحمانیان، شهردار پیشین منطقه ۳ مشهد نیز گفت: مدیریت در منطقه ۳ سخت‌تر از دیگر مناطق شهری است. زیرا ۱۱هزار هکتار حریم دارد و در یک سال گذشته اجازه ندادیم حتی یک ساخت وساز غیرمجاز در این فضا انجام شود. ضمن اینکه ازجمله مشکلات منطقه ۳‌ می‌توان به پروژه‌های جنات، سامان، بهمن و... اشاره کرد که از سال ۱۳۹۲ معطل مانده بود و توانستیم آن را به سرانجام برسانیم.

هوشمندسازی در راستای حمل ونقل کرامت محور

سیدجلال الدین حسینی واعظ، مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد نیز گفت: از خداوند برای توفیق خدمت سپاسگزارم. مشی آقای شهردار و شورای اسلامی شهر با جدیت دنبال خواهد شد و با عملکردمان پاسخ اعتماد مدیریت شهری را خواهیم داد.

هادی عطارزاده طوسی، سرپرست سابق شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد هم گفت: یکی از ارکان اصلی تحقق شعار حمل ونقل کرامت محور، بحث هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین در این عرصه است. ضمن اینکه در شرکت تات از سالیان گذشته زیرساخت‌های مناسبی در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری حمل ونقل، مدیریت پارکینگ‌های حاشیه و غیرحاشیه و حمل ونقل پاک صورت گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->