«عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان تعطیلی سینما‌های مشهد به مناسبت شهادت امام‌جعفر‌صادق‌(ع) ناگفته‌های پردیس پورعابدینی درباره «فرشته» ستاره‌بازی
سرخط خبرها

اینستاگرام؛ درون یک اپلیکیشن

  • کد خبر: ۲۵۷۹۱
  • ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
اینستاگرام؛ درون یک اپلیکیشن
یونس شکرخواه - استاد ارتباطات
اینستاگرام یک اپلیکیشن ارسال عکس و متن به اینترنت است. قاعده در این اپلیکیشن این است که عکس بر متن اولویت داشته باشد و متن‌های کوتاه یا به‌زبان فتوژورنالیست‌ها، «کپشن‌ها» درباره عکس توضیحاتی بدهند؛ فراتر از آنچه در خود عکس دیده می‌شود. بگذریم که بعضی‌ها عکــــس می‌فرســــــــتند با رمــــانی به‌پیوست!

اینستاگرام علی‌رغم فراگیری هنوز نیاز به کالبدشکافی دارد
اپلیکیشن شبکه اجتماعی اینستاگرام از سال۲۰۱۰ به‌بازار عرضه شد و با اتکا به‌عکس، روایت‌های کوتاه، ایموجی و هشتگ، قلمرو ویژه‌ای به‌عنوان شبکه اجتماعی در اینترنت برای خود ایجاد کرد. اینستاگرام توانست صنعت جهانی گران‌قیمت عکاسی را در جیب کاربران جا بدهد: من موبایل دارم، پس عکاس هستم! به‌گمانم اگر از فتوژورنالیست‌ها بپرسید، از همین کار اینستاگرام به‌عنوان ضربه مهلک به عکاسی‌خبری نام خواهند برد.

اینستاگرام کاربران خود را از لحاظ ارتباطات دیداری تربیت کرد، می‌پرسید چطور؟ می‌گویم از طریق آشناسازی کاربران با سلایق یکدیگر و از طریق بیرونی‌سازی مفاهیم ذهنی آن‌ها با سازه‌ای به‌نام عکس؛ عکس‌های غذاها، کفش‌ها، شیرینی‌پزی، بناها، سفر‌ها و سلفی‌ها و... اینستاگرام در سال ۲۰۱۲ توسط غول اینترنتی فیسبوک خریداری شد و ۵ سال بعد (۲۰۱۷) با فراهم‌آوری استوری و حالت آفلاین، گام‌های خود را بلندتر کرد.

اینستاگرام علاوه بر آپدیت‌های پیوسته از جمله تغییــــر عکس‌های ۶۴۰‌پیکســــــلی‌مربعی به‌عکس‌های ۱۰۸۰پیکسلی، امکان ادیت و فیلتر عکس‌ها و چت و ارسال مستقیم پیام و افزودن لوکیشن و...، امکان آرشیوکردن عکس و همچنین در ادامه با باگ‌گیری و دوستانه سازی پوسته خود بالاخره در سال۲۰۱۸ تلویزیون خود (IGTV) را هم به‌راه انداخت.

اینستاگرام خندان درعین‌حال در کنار پوست‌اندازی‌های خود، قدرت حذف پست‌ها و اکانت‌هایی را که از نظرش مطلوب نباشند، برای خود حفظ کرد.

اینستاگرام که درآمد سرشاری از آگهی دارد، حالا دست همه طرف‌های سوم را از ارتباط میان خود و کاربرانش حذف کرده است؛ نه ترافیک این اپلیکیشن و نه خریدوفروش فالوور و لایک دیگر برای طرف‌سومی‌ها متصور نیست. اینستاگرام این روز‌ها بازار بسیارگرمی هم برای لایوهای خود دست‌وپا کرده است؛ تبی که با شرایط قرنطینه در روز‌های کرونایی هم در جهان و هم در ایران بالا گرفته است: پخش زنده بی‌انت‌ها برای کاربران و صدالبته ذخیره‌سازی این برنامه‌های زنده در بخش IGTV خود به‌عنوان یک دارایی دیجیتال بسیار گران قیمت.

اینستاگرام با درآمد ۱۴میلیارددلاری در پایان سال۲۰۱۹ و با ماهیانه یک‌میلیارد کاربر که برایش به‌صورت رایگان عکس و متن و دانش در سیلوهایش ذخیره می‌کنند، حالا آن‌قدر پروپیمان شده است که خود را در آستانه بزرگ‌ترشدن از فیسبوک بداند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->