Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
سرخط خبرها

چرا داده‌ها شبیه شکلات هستند؟

  • کد خبر: ۳۳۲۵۱
  • ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
چرا داده‌ها شبیه شکلات هستند؟
دنیای آینده بر اساس داده و داده‌های بزرگ شکل خواهد گرفت. هرروز اطلاعات زیادی در بخش‌های مختلف جامعه تولید می‌شوند که اغلب استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود یا دست کم کاربردی کردن این اطلاعات بر بهبود کسب و کار‌ها و وضعیت زندگی شهروندان تأثیر چندانی ندارد.
عماد پورشهریاری/شهرآرانیوز - دنیای آینده بر اساس داده و داده‌های بزرگ شکل خواهد گرفت. هرروز اطلاعات زیادی در بخش‌های مختلف جامعه تولید می‌شوند که اغلب استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود یا دست کم کاربردی کردن این اطلاعات بر بهبود کسب و کار‌ها و وضعیت زندگی شهروندان تأثیر چندانی ندارد.
برای مثال، فکر کنید اطلاعاتی که شهرداری ها، بیمه‌ها و موتور‌های جست و جو می‌توانند در اختیار خود و عموم قرار دهند چه میزان در توسعه کسب وکار‌ها و استارت آپ‌ها نقش خواهد داشت. آدریان بریجواتر، نویسنده ارشد فوربس، برای درک بهتر و بیشتر داده و کاربرد آن، این مفهوم را با شکلات مقایسه کرده است. برای تعریف داده یا دیتا، استعاره‌های زیادی استفاده می‌شود.
گاهی گفته می‌شود داده زغال جدید است یا سوخت جدید برای کسب و کار‌های مدرن یا مثل روغن مار یک درمان جادویی است که می‌تواند هر سازمانی را وارد عصر تازه‌ای کند. اما شاید داده بیش از هر چیزی شبیه شکلات باشد.


شکلات شیرین و شکلات تلخ
 بعضی شکلات‌ها با شیر ترکیب می‌شوند. برخی هم سفیدتر (شیرین) و برخی تلخ‌تر (دارک) هستند. شرکت‌های شکلات سازی شکلات‌هایی با خلوص ٩٧ درصد عرضه می‌کنند که معمولا بهترین و گران‌ترین محصول آن هاست. اما داده دارک در سوی دیگر ماجرا کمتر مورد پذیرش قرار می‌گیرد. دارک دیتا یا داده سیاه اطلاعاتی است که یک سازمان در طول فعالیت عادی خود، گردآوری، پردازش و ذخیره سازی می‌کند و این داده‌ها جزئی از دارایی‌های آن سازمان به حساب می‌آید، اما به هر دلیل نمی‌تواند برای مقاصد دیگری از آن‌ها استفاده کند.

کهنه شدن با گذر زمان

اگر زمان زیادی شکلات را مصرف نکنید، به تدریج طعم خود را از دست خواهد داد. بسیاری از ما عادت داریم شکلات‌ها را در کابینت، یخچال یا بسته بندی‌های مختلف نگه داریم، عادتی که طعم شکلات را از بین خواهد برد. آیا بهتر نیست به جای پنهان کردن آن ها، به اندازه نیاز شکلات تهیه کنیم و آن‌ها را در ظرفی در اختیار همه قرار دهیم؟ درباره داده هم موضوع به همین ترتیب است. اگر داده‌ها را در یک ظرف مشخص در اختیار همه قرار ندهیم و هر کس به اندازه نیاز خود از آن استفاده نکند، این اطلاعات ارزشمند بیات خواهند شد.


محتویات ارزشمند درونی

مانند شکلات‌ها که مغز‌های آجیل و محتویات مختلفی دارند، داده‌ها هم می‌توانند درون خود مواد ارزشمندی داشته باشند. برای مثال، داده‌هایی را که یک کاربر نرم افزار‌های موبایلی ارائه می‌کند در نظر بگیرید. این اطلاعات خیلی بیشتر از علامت‌ها و سیگنال‌هایی است که در مسیر کاربری آن نرم افزار رد و بدل می‌شود. درمورد نرم افزار‌های خرید، علاوه بر ارائه محصول، کنش‌های کاربر نشان می‌دهد مشتریان این صنعت چه ترکیب جنسیتی‌ای دارند، چندساله هستند و در چه زمانی از روز اقدام به خرید می‌کنند. هرکدام از این اطلاعات فرصت مغتنمی برای توسعه کل آن صنعت خواهد بود.


عوارض مصرف بیش از اندازه

مصرف بیش از حد شکلات باعث بیماری خواهد شد. در مورد داده‌ها نیز این موضوع صادق است. استفاده از حجم زیادی داده به خصوص داده‌های کم کیفیت می‌تواند باعث سردرگمی و از بین رفتن تمرکز کسب وکار‌ها شود. علاوه بر این، استفاده از حجم زیادی داده چابکی مجموعه را کم خواهد. در دنیایی که هر ثانیه میلیون‌ها و میلیون‌ها داده تولید می‌شود، استفاده به اندازه و کاربردی از آن‌ها نکته‌ای ضرور است.

 

بسته بندی برای توزیع و انتشار آسان

شکلات‌ها به اشکال مختلف بسته بندی می‌شوند. گاهی ممکن است چندین شکلات در یک بسته یا جعبه قرار بگیرند یا یک روکش پلاستیکی از یک شکلات بزرگ‌تر محافظت کند. بسته بندی شکلات این امکان را فراهم می‌کند که توزیع و فروش آن ساده‌تر شود. از آنجایی که هیچ سازمان یا فردی مسئول داده‌ها در جهان نیست، بسته بندی آن‌ها امکان خرید و فروش آن را تسهیل خواهد کرد.
داده‌ها نیز مانند شکلات در شکل، ابعاد و بسته بندی‌های مختلفی عرضه می‌شوند و ممکن است طعم‌های متفاوتی داشته باشند. همه این‌ها را می‌توان با اطلاعاتی دقیق برای مصارف مختلف دسته بندی کرد و در اختیار مصرف کننده قرار داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->