چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پایان حفاری تونل خط ۳ قطارشهری مشهد در جبهه شمالی تا پایان سال ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۷۹۵۲۸
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
پایان حفاری تونل خط ۳ قطارشهری مشهد در جبهه شمالی تا پایان سال ۱۴۰۰
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: حفاری تونل خط ۳ در جبهه شرقی حدفاصل میدان فردوسی تا شهرک شهید ابوذر انتهای امسال به‌پایان می‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: حفاری تونل خط ۳ در جبهه شرقی حدفاصل میدان فردوسی تا شهرک شهید ابوذر انتهای امسال به‌پایان می‌رسد.


خلیل‌ا... کاظمی دراین‌باره افزود: در بازدیدی که رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر از خط ۲، ۳ و ۴ قطارشهری داشتند، از نزدیک در جریان روند ساخت این خطوط قرار گرفتند.


وی با بیان اینکه در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر از خط ۳ گزارشی از وضعیت ساخت این خط ارائه شد، اظهار کرد: خط ۳ قطارشهری به‌طول ۵/۲۸ کیلومتر حدفاصل الهیه تا شهرک ابوذر درحال اجراست که تاکنون دستگاه حفار ۱۷ کیلومتر تونل خط ۳ را به‌صورت مکانیزه اجرا کرده است.


معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد تصریح کرد: از اولویت‌های ما بهره‌برداری از گام نخست خط ۳ قطارشهری حدفاصل میدان‌شهدا، حرم‌مطهر تا پایانه مسافربری امام‌رضا (ع) است که رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر نیز بر این نکته تأکید دارند که این بخش مهم در ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.


کاظمی ادامه داد: ساخت و بهره‌برداری از گام نخست خط ۳ قطارشهری به مبلغی حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که شورای شهر بر حمایت همه‌جانبه در تأمین منابع مالی مورد نیاز از طریق انتشار اوراق مشارکت، وام و سایر منابع تأکید دارد و از آن حمایت می‌کند.


وی افزود: همچنین یکی‌دیگر از مواردی که در این بازدید مورد توجه رئیس و اعضای شورا قرار گرفت، پایان حفاری تونل خط ۳ قطارشهری بود.


معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اینکه تاکنون ۱۷ کیلومتر از تونل خط ۳ حفاری شده است، گفت: حفاری در جبهه شرقی که اکنون به‌صورت مکانیزه درحال انجام است، تا انتهای سال ۱۴۰۰ به پایان خواهد رسید؛ بنابراین به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که تا ابتدای سال ۱۴۰۱ دستگاه حفار به امامت منتقل و ادامه حفاری تونل خط ۳ در جبهه غربی به‌صورت مکانیزه انجام شود.

اگر منابع مالی تأمین شود، گام نخست خط ۴ بعد از سال ۱۴۰۳ آماده ساخت است

همچنین مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد با اشاره به بازدید رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر از خط ۴ قطارشهری افزود: در این بازدید گزارشی از روند اقدامات انجام‌شده برای ساخت خط ۴ به‌طول ۵/۱۷ کیلومتر حدفاصل مهرمادر واقع در خواجه‌ربیع تا شهرک شهید رجایی ارائه شد.


کیانوش کیامرز اضافه کرد: در این بازدید مقرر شد با تأمین منابع موردنیاز حفاری تونل خط ۴ تا پایان این دوره از مدیریت شهری به پایان برسد و در صورت تأمین اعتبار ساخت گام نخست این خط نیز از سال ۱۴۰۳ به بعد آغاز شود.


وی با بیان اینکه حفاری تونل خط ۴ به‌طول ۵/۱۷ کیلومتر به اعتباری حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد، افزود: همچنین اعضای شورای شهر بر این موضوع تأکید داشتند که بهره‌برداری از گام نخست خط ۴ قطارشهری مشهد حدفاصل میدان امام‌حسین (ع) تا حرم‌مطهر نیز در اولویت قرار داده شود؛ این پروژه بیش از ۵ هزارمیلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.


کیامرز با اشاره به تأکید نمایندگان مردم مشهد در پارلمان مبنی بر اولویت‌دادن تکمیل و راه‌اندازی ایستگاه سلامت و تأمین تجهیزات دپوی خط ۲ در صورت تأمین مالی، گفت: اکنون به‌غیر از ایستگاه سلامت، عملیات اجرایی دسترسی دوم ایستگاه الندشت خط ۲ قطارشهری مشهد نیز درحال انجام است که تا پایان امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->