گلایه شهروندان محله مهرآباد مشهد از مجهزنبودن زمین‌های ورزشی راه‌اندازی پنجره واحد خدمات سرمایه‌گذاری خراسان رضوی در مشهد ۶۰ هکتار از زمین‌های بلاتکلیف حاشیه شهر مشهد تعیین تکلیف شد هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط سالم قرار دارد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۱۹۶۱ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۰ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه شهید کلانتری، هاشمیه و ملک‌آباد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | خودمانی با یک راننده‌اتوبوس خانم برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی «هشت بهشت» در پارک ملت مشهد مقدس + فیلم ارتقاء حوزه مقاومت بسیج شهرداری مشهد مقدس به سازمان بسیج افشای خودکشی ۱۰ نظامی اسرائیلی در ساعات اولیه عملیات طوفان الاقصی تملک ۲۷۰ پلاک از سوی سازمان زمین و مسکن در سال ۱۴۰۲ | اختصاص ۳ هزار میلیارد ریال به حاشیه شهر مشهد کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه لوکال آزادی مشهد در آینده‌ای نزدیک ظرفیت اشغال هتل‌های مشهد در دهه کرامت به ۷۰ درصد رسید ویژه‌ترین فضاآرایی شهری به‌مناسبت دهه کرامت در مشهد مقدس اعمال‌قانون یک هزار و ۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۱ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در میدان شهدا و بزرگراه‌های مشهد | فوت سرنشین پژو به دلیل واژگونی خودرو (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای ۹ منطقه کلانشهر مشهد «پاک» است (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) برقراری سیستم گردشی غرفه‌داری در شب‌بازارهای مشهد | موافقان و مخالفان چه می‌گویند؟ مدیریت شهری مشهد، مهیای برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع)
سرخط خبرها

شناخت گلوگاه‌های فسادخیز و مبارزه جدی با عوامل آن مورد توجه شهرداران قرار گیرد

  • کد خبر: ۱۰۴۹۰۲
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
شناخت گلوگاه‌های فسادخیز و مبارزه جدی با عوامل آن مورد توجه شهرداران قرار گیرد
 مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری خراسان رضوی شناخت گلوگاه‌های فساد خیز و مبارزه جدی با عوامل آن را از مهمترین مسائلی دانست که باید مورد توجه شهرداران قرار گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا خادم پیر در جلسه شورای اداری کاشمر و آئین تودیع و معارفه شهردار این شهر اظهار کرد: در زمان ۸ سال مدیریت مهندس سلیمانی به عنوان شهردار قبلی اتفاقات بسیار خوبی در حوزه زیربنایی به خصوص برای ورودی شهر کاشمر از سمت شادمهر برای این شهر افتاد، این اقدامات ارزشمند موجب شده تا همیشه برای دیگر شهرداران استان، کاشمر را مثال بزنم و این جای تقدیر دارد.

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری خراسان رضوی مطرح کرد: همانند کانال آبی که در کاشمر و در زمان شهردار قبلی برای دفع آب‌های سطحی اجرا شد به جز شهر مشهد در هیچ کدام از دیگر شهر‌های استان نداریم، همچنین طرح ساماندهی بلوار سید مرتضی به طول ۴.۵ کیلومتر با استفاده از اعتبارات زیارت و ملی بدون اینکه فشاری بر مردم وارد شود اجرا شد.

وی همچنین با معرفی اصغر کوهسرخی به عنوان چهل و پنجمین شهردار کاشمر پایبندی به اصول و ضوابط معماری اسلامی ایرانی و گسترش نماد‌های دین و اخلاق و هویت بخشی به سیما و منظر شهری را از مهمترین اولویت‌های شهردار جدید کاشمر دانست.

خادم پیر پیگیری و رعایت ضوابط طرح‌های تفصیلی جامع، شفافیت فرآیند‌ها و شناخت گلوگاه‌های فسادخیز و مبارزه جدی با عوامل آن را از دیگر مسائلی دانست که باید مورد توجه شهرداران قرار گیرد.

وی اظهار کرد: شهرداری‌ها از جمله دستگاه‌هایی هستند که ابتدا درآمدزا سپس هزینه‌ای‌اند به همین دلیل باید شفاف‌سازی در آن‌ها صورت گیرد، باید نسبت به ارتقاء سیستم‌های یکپارچه‌سازی شهرسازی، مالی و انبار، منابع انسانی و... در شهر کاشمر اقدام شود.

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه شهردار کاشمر باید نسبت به بازنگری نیرو‌های انسانی اقدام کند، گفت: نه تنها موضوع اخراج نیرو‌ها در دستور کار نیست بلکه باید سازمان‌دهی و ساماندهی شوند و نسبت به تبدیل وضعیت ایثارگران و نیرو‌های شرکتی اقدام شود.

وی همچنین عنوان کرد: تسهیل، تسریع و انضباط در خدمت‌رسانی به شهروندان و پوشش فراگیر خدمات شهری با نگاه عدالت‌گستر به اقشار محروم و آسیب‌پذیر با رویکرد‌های محله محوری باید در دستور کار شهرداران قرار گیرد.

خادم پیر به بازدیدی که از حاشیه شهر کاشمر داشت، اشاره کرد و گفت: اگر برای وضعیت حاشیه شهر کاشمر فکری نشود و در اصلاح طرح جامع نتوان الحاقاتی داشت به تهدید بزرگی برای این شهر تبدیل خواهد شد، اما می‌شود با برنامه‌ریزی این تهدید را به فرصت تبدیل نمود.

وی با بیان اینکه حق کاشمر از اعتبارات بازآفرینی شهری بسیار بیشتر است و باید پیگیر جذب اعتبارات مورد نیاز بود، بر توجه جدی به ظرفیت جوانان و رسیدگی ویژه به امور بانوان، ایثارگران، سالمندان و معلولان تأکید نمود.

مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به اینکه بعد از مشهد زیباترین پارک بانوان خراسان رضوی در کاشمر توسط شهردار قبلی احداث شده است، اما هنوز نیازمند توجه است. وی اهتمام جدی و مسئولانه بر توسعه پایدار، حفظ محیط‌زیست و ارتقاء فضای سبز شهری را از دیگر مسائل مهمی دانست که باید به آن‌ها توجه شود.

آفت مدیریت عدم پیگیری کار‌ها است

امام جمعه کاشمر افزود: با توجه به اینکه کاشمر شهری زیارتی است باید از ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی نهایت استفاده را کرد، متأسفانه تاکنون به اقتصاد توریسم زیارتی در این شهر توجه‌ای نشده است.

حجت الاسلام جواد طاهری عنوان کرد: باید در خصوص اماکن زیارتی این شهر و امکاناتی که دارد در تمامی محور‌های مواصلاتی اطلاع‌رسانی شود، متأسفانه بسیاری از فضا‌های مطلوب کاشمر بی‌اطلاع هستند.

طاهری در ادامه آفت مدیریت را عدم پیگیری کار‌ها دانست و گفت: حاشیه‌نشینی یکی از معضلات بسیار جدی کاشمر است که می‌طلبد با طرح‌های متناسب با هر محله حاشیه‌نشین به رفع مشکلات بپردازیم.

امام جمعه کاشمر با بیان اینکه اگر بخواهیم معضل حاشیه‌نشینی را رها کنیم روز به روز بر مشکلات این شهر افزوده می‌شود، بر تمرکز بر خدمت و پرهیز از سیاسی‌کاری و شهر فروشی تأکید کرد و گفت: برخی به جای اینکه به دنبال درآمد‌های پایدار باشند می‌خواهند از محل جریمه منابع مورد نیاز خود را تأمین کنند در صورتی که باید برای دریافت اعتبارات استانی و ملی همه تلاش کنند.

طاهریان در پایان سخنانش از شهردار جدید خواست وضعیت افرادی که اخیراً از شهرداری اخراج شدند را مورد بررسی قرار داده و نتیجه آن را اعلام کند.

درامد شهرداری بر مبنای تخلفات ماده ۱۰۰ است

فرماندار کاشمر در این جلسه گفت: اصالت شهرداری به شهروندانی است که در این شهر زندگی می‌کنند لذا با همین رویکرد شهروندمداری باید شاخص‌های خدمت‌رسانی در شهر ارتقاء یابد.

امیر دائی صراف افزود: ضمن اینکه باید ارتباط با مراکز علمی و دستگاه‌های تخصصی وسیع‌تر شود و مدیریت را بر مبنای نوآوری و خلاقیت پیش برد باید فن‌آوری‌های نوین را در مدیریت شهری به کار گرفت.

وی با اظهار تأسف از اینکه در حوزه فن‌آوری‌های نوین شهری عقب هستیم، گفت: متأسفانه درآمد شهرداری بر مبنای تخلفات ماده ۱۰۰ است، البته یک نوع درآمد غیر نقدی هم داریم و می‌توان فرصت‌های این شهر را با سرمایه‌گذاران شریک شد.

ضرورت حرکت به سمت شفاف‌سازی

شهردار جدید کاشمر گفت: شهر کاشمر با بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دومین شهر زیارتی خراسان رضوی و چهارمین زیارتی کشور است و پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوبی دارد که وجود سه امامزاده، زیارتگاه شهید مدرس و جغرافیای طبیعی شهرستان و سرمایه‌های اجتماعی و معنوی شهر کاشمر را نیز متمایز از سایر شهر‌های استان خراسان رضوی نموده است.

اصغر کوهسرخی افزود: تلاش می‌شود با بهره‌گیری از پتانسیل‌ها و جذب سرمایه‌گذار و حرکت به سمت درآمد پایدار در شهرداری با همکاری و همراهی تمامی نهاد‌ها و سازمان‌ها و مردم گام‌های مثمر ثمری برداریم.

وی عنوان کرد: باید با نگاه به شهر‌های موفق ضمن الگوبرداری از اقدامات مثبت آن‌ها با رویکرد بومی محلی و فرهنگی طرح و نقشه‌های بزرگ را ترسیم نمود، همچنین باید ضمن تکریم ارباب‌رجوع باند‌های فساد سیستمی را از بین برد و به سمت هوشمند سازی حرکت کرد و شفاف‌سازی را در سیستم شهرداری نهادینه نمود.

شهردار جدید کاشمر تأکید کرد: باید جایگاه شهرداری را در نظر مردم ترمیم کرده و اعتماد بین شهروندان و شهرداری را افزایش داده و نسبت به ایجاد بازارچه‌هایی برای معرفی پتانسیل‌های شهر اقدام کرد.

در این جلسه جعفر سلیمانی شهردار کاشمر با بیان اینکه در دوران مدیریتم ۱۰ سال به عنوان شهردار برتر استان انتخاب شده‌ام، گفت: طی ۸ سالی که در خدمت مردم کاشمر بودم به اندازه ۸۰ سال قدمت شهر کاشمر شاخص‌های زیربنایی توسعه شهری را افزایش دادم.

وی افزود: طی مدت سه سال از دوره مدیریتم توانستم با تلاش همکارانم ۱۰ کیلومتر از ورودی شهر کاشمر را با ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به سرانجام برسانیم در صورتی که امروز برای ادامه هر کیلومتر ۱۰ میلیارد تومان برآورد نموده‌اند.

در پایان مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های ۸ ساله مهندس جعفر سلیمانی، اصغر کوهسرخی به عنوان چهل و پنجمین شهردار کاشمر معرفی شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->