مبنای افزایش حقوق بازنشستگان؛ اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد علت ریزش مو در زنان کمبود چه ویتامینی است؟ | دلایل ریزش مو در زنان قتل مدیرعامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو در تهران (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سشوار برای مو خوب است؟ | ۳ راه ساده برای کاهش ضرر استفاده از سشوار نماینده کارگران: سپردنِ تعیینِ مزد به مجلس به معنای بی‌صداترکردنِ کارگران است بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | هر آنچه درباره زیتون باید بدانید برای رفع خستگی این غذا‌ها را بخورید دبیر کل خانه کارگر: مقابل هر تصمیمی که بوی مقابله با امنیت شغلی بدهد، خواهیم ایستاد ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید افزایش تعطیلات آخر هفته آرامش خوبی بین شاغلان ایجاد خواهد کرد رابطه زناشویی برنده و بازنده ندارد ۹۶ درصد کارگران فاقد قرارداد دائمی هستند تاخیر ٥٠٠ دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مجلس پیگیر مطالبه بدهی دولت به تامین اجتماعی است نحوه خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک اعلام شد اگر می‌خواهید با افزایش سن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، با این ۸ رفتار خداحافظی کنید
سرخط خبرها

شناسایی ۵ مورد ابتلا قطعی به وبا در ایران

  • کد خبر: ۱۱۴۴۸۳
  • ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
شناسایی ۵ مورد ابتلا قطعی به وبا در ایران
سرپرست اداره بیماری‌های منتقله از آب و غذای وزارت بهداشت گفت: پنج بیمار در کشور که قطعا به وبا مبتلا شده‌اند، شناسایی شدند.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعودی‌فر گفت: برخی از مسافران بازگشته از کشور عراق علائم بالینی وبا را پیدا کرده اند. تا به این لحظه از بین موارد مشکوک پنج نفر مبتلای قطعی به بیماری وبا در کشور شناسایی شده اند.

بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت طغیان زمانی اتفاق می افتد که به خاطر انتقال محلی موردی از بیماری وبا گزارش شود. به همین دلیل باید مراقب بود تا بیماری به وضعیت انتقال محله ای نرسد.

او گفت: افراد مبتلا به خاطر سفر به کشورهای همجوار به این بیماری مبتلا شده اند. وزارت بهداشت هشدارهای مراقبتی و بهداشتی را به افراد و به ویژه مسافران داده است.

به گفته وی افرادی که قصد سفر به مناطق آلوده به بیماری را دارند؛ باید مراقب سلامتی خود باشند و بهداشت فردی شامل شستن دست با آب و صابون، مصرف آب آشامیدنی سالم و خوردن میوه و سبزی پس از ضدعفونی را رعایت کنند.

او گفت: افراد مبتلا به دلیل اسهال و استفراغ آبکی در معرض خطر کم آبی هستند.

به گفته وی وبا بیماری‌ است که حدود ۸۰ درصد بیماران می‌توانند علائم بالینی نداشته باشند یا اسهال خفیفی داشته باشند. حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد اسهال متوسط دارند؛ اما حدود ۵ درصد بیماران علائم بالینی مانند اسهال خیلی شدید دارند.

او گفت: در برخی از کشورهای همجوار بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت آمار بیماری وبا افزایش پیدا کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->