پیش فروش دناپلاس ایران خودرو آغاز شد | با ۳۵۰ میلیون دناپلاس سوار شوید (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسیدن به حقوق و دستمزد کارگران در مجلس بسیار سخت‌تر از جلسات شورای عالی کار است  ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۳۰ درصد تعاونی‌ها در خراسات رضوی خدماتی هستند

  • کد خبر: ۱۲۴۲۰۹
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۱
۳۰ درصد تعاونی‌ها در خراسات رضوی خدماتی هستند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه ۷۵۳۷ شرکت تعاونی فعال در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد تعاونی ۳۰ درصد در بخش خدمات، ۲۳ درصد در بخش کشاورزی، ۱۳ درصد صنعت، ۳ درصد در بخش معدن، ۳ درصد در بخش مسکن، ۲ درصد در زمینه فرش دستباف، ۱۱ درصد در بخش توزیعی - تولیدی و ۱۲ درصد در سایر بخش‌ها فعال هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدامین بابایی امروز ۱۳ شهریور، در مراسم تقدیر از تعاونی‌های برتر خراسان رضوی که در استانداری به صورت حضوری و همچنین آئین افتتاح طرح‌های تعاونی‌های سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: تا ابتدای شهریور سال گذشته ۱۴ هزار و ۹۱۰ تعاونی با ۱۱۱ هزار و ۷۴ عضور در استان ثبت شده بود.

وی افزود: تعداد کل تعاونی ثبتی تا شهریور ماه سال جاری در استان ۱۵ هزار و ۷۳۳ عدد با ۱۱۹ هزار و ۲۷۸ نفر عضو بوده، که از این تعداد تنها ۷۵۳۷ عدد آن فعال هستند. همچنین از این تعداد تعاونی ۱۶۶ تعاونی مربوط به بانوان با عضویت ۱۸۸۱ نفر و میزان سرمایه گذاری ۷ میلیارد ریالی و تعداد اشتغال ۲۹۴۶ نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۵۳۷ تعاونی فعال در استان وجود دارد، بیان کرد: خراسان رضوی از نظر تعداد تعاونی‌های فعال در کشور بعد از تهران رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

بابایی خاطرنشان کرد: از این تعداد تعاونی ۳۰ درصد در بخش خدمات، ۲۳ درصد در بخش کشاورزی، ۱۳ درصد صنعت، ۳ درصد در بخش معدن، ۳ درصد در بخش مسکن، ۲ درصد در زمینه فرش دستباف، ۱۱ درصد در بخش توزیعی - تولیدی و ۱۲ درصد در سایر بخش‌ها فعال هستند.

وی افزود: ۸۷ اتحادیه تعاونی به تفکیک خدمات مختلف از جمله مسکن، حمل و نقل و ... در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۸ درصد در حوزه مسکن، ۱۶ درصد خدمات، ۱۱ درصد در بخش کشاورزی قرار دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین در استان ۸ تعاونی دانش بنیان با ۴۳ عضو و ۴۲ میلیارد ریال سرمایه وجود دارد که بستر اشتغال ۸۴ نفر را فراهم نموده است.

بابایی بیان کرد: طی یکسال گذشته در استان ۱۵۶ تعاونی اتحادیه با ۴۳۵۸ نفر عضو و بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال سرمایه و ایجاد ۲۸۸۳ فرصت شغلی تشکیل شده است. همچنین شرکت‌های تعاونی استان به میزان ۱۱۶میلیون دلار صادرات داشته‌اند. عمده محصولاتی که شرکت‌های تعاونی استان صادر کرده‌اند محصولاتی همچون سوخت، زعفران، صنایع غذایی، مصنوعات فلزی و... بوده است. کشور‌های مقصد صادراتی نیز شامل افغانستان، پاکستان، عراق، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، روسیه و اسپانیا می‌شود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ سه پایان نامه در بخش تعاون در استان حمایت مالی شده است. همچنین در این مدت ۵۳۰۰ نفر ساعت آموزش مجازی در استان صورت گرفته که ۷۰ درصد آن برون سپاری شده است. از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون تعداد ۴ جلسه کمیته اعتباری جهت ۳۶ طرح درخواستی شرکت‌های تعاونی استان برگزار گردیده که طی آن ۱۱۶ میلیارد تومان تسهیلات تخصیص یافته و در حال جذب است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته در استان مجموعا ۳۲۰ تعاونی در طرح روستا تعاون با ۳۵۴۹ عضو و سرمایه ثبتی ۳۲ میلیون تومان تشکیل شده که برای ۴۹۳۸ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است. از محل اعتبار روستایی به ۸۹ تعاونی به میزان ۱۳ میلیارد و ۶۶ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده و برای ۱۶۶ نفر اشتغال ایجاد کرده است. از این میزان ۱۵۵ تعاون در بخش تولیدی- توزیعی، ۱۶ تعاونی در بخش خدمات و ۳ تعاونی صنعتی، ۱۱ تعاونی در بخش کشاورزی و ۱ تعاونی در بخش مسکن است.

بابایی افزود: تعاون در اقتصاد خراسان رضوی نقش‌آفرینی مطلوبی داشته و موفق به تولید ۱۰ درصد فراورده‌های دامی در استان، تولید ۸ درصد محصولات زراعی، تولید ۵ درصد گوشت مرغ و تخم مرغ، تولید ۲ درصد محصولات نساجی، بهره‌برداری ۳درصدی از معادن استان و... شده است. همچنین ۲۲ تعاونی مرز نشینان در استان با حدود ۶۵۱ هزارو ۸۴۶ نفر عضو در استان فعال است.

وی با اشاره به تعاونی‌های برتر استان ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ حدود ۹۰۰ تعاونی در خراسان رضوی در سامانه هوشمند تعاون کاندید تعاونی برتر شدند. با توجه به اینکه امسال از سامانه هوشمند تعاون بهره برداری شد حدود ۸۹ تعاونی در ۱۷ رشته به در این سامانه به مرحله داوری رسیدند که از این میزان ۹ تعاونی به مرحله برتر استانی و به مرحله ملی دست یافتند. از تعداد ۹ تعاونی برتر استانی تنها تعاونی مرز نشینان سرخس به عنوان نماینده استان در سطح کشوری تقدیر خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: باید برای سال جاری و بیانیه گام دوم انقلاب برنامه‌ریزی منسجی صورت گیرد. باید از دستاورد‌های انقلاب اسلامی در ۴۰ سال اول درس گرفته و برای گام دوم انقلاب برنامه ریزی کرده و از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده بهینه کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->