خادم جمهور به روایت هنرمندان مشهدی + فیلم فعالیت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در صداوسیما با یک حکم آغاز شد مخاطب ۶ میلیونی سینما تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ محمدعلی باشه آهنگر: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم ابراز همدردی بیش‌از ۲۵۰ سینماگر درپی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه بیانیه مجمع خبرنگاران و نویسندگان برای رئیس جمهور شهید «شهرام حقیقت‌دوست» پلیس شد تسلیت مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی برای شهادت رئیس‌جمهور واکنش ملیکا زارعی به خبر شهادت «آیت الله رئیسی» رئیس‌جمهور + عکس ویژه برنامه «شهید جمهور» درشبکه افق + زمان پخش استوری محمد معتمدی در پی شهادت آیت الله رئیسی + عکس سید جواد هاشمی: رئیسی پذیرای انتقادات بود داریوش ارجمند: رئیسی مرد عمل بود تسلیت هنرمندان مشهدی با خلق آثار هنری درباره شهدای خدمت تبیین آیت‌الله رئیسی از چرایی ورود به عرصه انتخابات در برنامه تلویزیونی «جهان آرا» + زمان پخش نصب المان سوگواری در جشنواره کن برای «آیت الله رئیسی» + عکس دعوت از هنرمندان برای روایت مقام شهدای خدمت داوود میرباقری: امید داشتیم رئیس‌جمهور یکی از بینندگان سلمان فارسی باشد تسلیت ابراهیم تاتلیس به مردم ایران «میلاد هارونی» اولین تک آهنگ ویژه شهادت آیت الله رئیسی را منتشر کرد | خادم الرضای مردم +صوت
سرخط خبرها

اعضای شورای عالی حوزه علمیه مشهد‌مقدس را بیشتر بشناسید

  • کد خبر: ۱۳۰۳۹۹
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
اعضای شورای عالی حوزه علمیه مشهد‌مقدس را بیشتر بشناسید
ظهر امروز، رهبر معظم انقلاب در حکمی اعضای شورای عالی حوزه علمیه مشهد مقدس را منصوب کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکمی، حضرات حجج الاسلام، مهدی مروارید، محمّد مروارید،  محمّد باقر فرزانه، سیّد مصباح عاملی، محمّد جواد نظافت یزدیرا به مدت پنج سال به عضویت شورای عالی حوزه علمیه مشهد مقدس منصوب کردند.

ایشان مدت زمان عضویت اساتید در این شورا را پنج سال درنظر گرفتند و تولیت آستان قدس رضوی را به عنوان مدیر حوزه معرفی کرده‌اند.

مشخصات و بخشی از زندگینامه اعضای شورای عالی حوزه علمیه مشهد‌ مقدس

  • حجت الاسلام والمسلمین مهدی مروارید

وی متولد ۱۳۲۵ هجری شمسی در شهر مقدس مشهد می‌باشد و فقه، اصول و معارف اهل بیت(ع) را در حوزه‌های نجف، مشهد و قم فراگرفته است.

از اساتید او می‌توان به امام خمینی(ره)، و حضرات آیات سید علی سیستانی، سید محمدباقر صدر و میرزا حسنعلی مروارید اشاره کرد.

درس خارج فقه و اصول و تفسیر حجت الاسلام مهدی مروارید در مدارس حوزه علمیه مشهد مقدس تدریس می‌شود.

«رسالة عالم الذر»، «بحوث فی مبانی علم الرجال»، «تقریرات درس آیت‌الله سیستانی» و «شرح المکاسب المحرمه» از آثار منتشر نشده ایشان می‌باشد.

  • حجت الاسلام والمسلمین محمد مروارید

او در سال ۱۳۳۰ هجری شمسی در مشهد مقدس متولد شد و در حوزه‌های علمیه شهر مشهد و قم به پای درس بزرگانی همچون آیت الله خامنه‌ای، آیت الله فاضل‌لنکرانی، آیت‌الله وحیدخراسانی و آیت‌الله فلسفی نشست.

از آثار، تالیفات و سوابق پژوهشی گسترده وی می‌توان به بررسی قاعده فقهی- کلامی «عدم مؤاخذه و مسئولیت فرد در قبال عملکرد دیگری» اشاره کرد.

حجت الاسلام محمد مروارید سابقه تدریس در مدارس حوزه علمیه بعثت، آیت الله خویی، حاج آقای موسوی نژاد، سلیمانیه، دانشگاه رضوی، مدرسه عالی نواب، جامعه المصطفی و موسسه ثامن را دارد.

  • حجت الاسلام والمسلمین محمّدباقر فرزانه

وی در سال ۱۳۲۳ در یکی از روستاهای شهرستان گناباد متولد شد. دروس ابتدایی را در همان روستا فرا گرفته و سپس برای مدتی محدود به حوزه علمیه گناباد رفت. حدود سال ۱۳۴۸ وارد حوزه علمیه مشهد شدند. سپس نزد اساتید برجسته حوزه علمیه، دروس سطوح ۱ و ۲ و ۳ را گذراندند و در سطوح عالیه از  محضر اساتید برجسته ای همچون آیت الله رضازاده و آیت الله مرتضوی و آیت الله فلسفی بهره بردند.

 ایشان از محضر رهبری معظم انقلاب اسلامی حضرت آیه الله خامنه ای در دروس مکاسب شیخ انصاری، نهج البلاغه، تفسیر و... بهره بردند و در کنار ایشان و در راستای منویات و اندیشه های تابناک ایشان مبارزات سیاسی را پی گرفتند.

از دیگر مسئولیت‌های حجت الاسلام فرزانه می‌توان به امام جمعه موقت شهر مشهد، ریاست دانشگاه علوم اسلامی رضوی و.. اشاره کرد.

  • حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی

حجت الاسلام سید مصباح عاملی، در سال ۱۳۳۰ در مشهد به دنیا آمده، پس از فراگیری دروس مقدماتی حوزه در دروس عالی حوزه شرکت نموده و از محضر اساتید برجسته ای نظیر رهبر معظم انقلاب، مرتضوی و فلسفی، اشکذری، رضازاده و... بهره مند شدند و مدارج علمی را با توجه به استعداد سرشاری که داشتند طی نمودند.

وی، شخصیتی فرهیخته، متخلق و اندیشمند می باشد که در راستای اندیشه های مقام معظم رهبری  از قبل از رخداد انقلاب اسلامی در صحنه مبارزات سیاسی، به نحو فعال و چشمگیری حضور داشتند و در کنار رهبری انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای و در راستای اندیشه های امام خمینی مبارزات سیاسی را پی گرفتند.

حجت الاسلام مصباح عاملی همزمان با فراگیری دانش های دینی، به انتقال و تدریس دروسی همچون منطق و معالم و حاشیه ملاعبدالله اشتغال داشت. این روند علمی همچنان ادامه دارد که تاکنون توانسته اند چندین دوره کفایتین آخوند خراسانی را در دانشگاه علوم اسلامی رضوی تدریس نمایند.

بیش از دو دهه ریاست نهضت سوادآموزی خراسان را عهده دار بودند. مجله علمی پژوهشی پژوهش های اجتماعی اسلامی را با عنوان مدیر مسئول به شایستگی و با غنای علمی بالا، اداره نمودند و هم اکنون نیز مدیر مسئولی آن به عهده ایشان است. ایشان طی حکم مقام معظم رهبری، به عنوان عضو شورای عالی حوزه علمیه مشهد و نیز به عنوان مدیر حوزه منصوب شدند.

  • حجت الاسلام والمسلمین محمّد جواد نظافت یزدی

حجت‌الاسلام محمدجواد نظافت یزدی در سال ١٣۴۶ در خانواده‌ای با ایمان و دوستدار خاندان پاک پیامبر اکرم (ص) به دنیا آمد.

ایشان در سال ١٣۶۰ وارد حوزه علمیه مشهد مقدس گردید و پس از مدتی تحصیل در آن دیار، به شهر مقدس قم هجرت نمود و از محضر بزرگانی چون: «آیت الله صالحی» و «اعتمادی» بهره‌های علمی فراوان برد. پس از علم اندوزی در قم، دوباره به زادگاه خویش بازگشت و به تربیت طلاب علوم دینی پرداخت.

از سوابق علمی وی می‌توان به تحصیل در حوزه علمیه مشهدمقدس و قم، دانشگاه فردوسی و دانشگاه قم در زمینه ادبیات فارسی و نگارش ۴۰ عنوان مقاله، کتاب وحدت اسلامی و مشارکت در تدوین مجموعه درس‌هایی از نهج‌البلاغه اشاره کرد.

از مهم‌ترین مدیریتی، سیاسی و اجرایی حجت الاسلام نظافت می‌توان به مؤسس مدارس علمیه حضرت مهدی (عج)، مؤسس مرکز علمی تربیتی الهدی ویژه خواهران با رویکرد تربیتی و تحکیم خانواده، مؤسس مدرسه الهادی ویژه دانش‌آموزان با رویکردی متفاوت، استاد تمام طرح صالحین استان خراسان رضوی، معاون آموزش حوزه علمیه خراسان (از سال ۸۶ تا ۱۳۸۷)، عضویت در کمیسیون فرهنگ و اخلاق، عضویت در کمیسیون نخبگان حوزه علمیه خراسان (از سال ۱۳۹۵تا ۱۳۹۸)، عضویت در کمیسیون تخصصی فرهنگی آستان قدس رضوی و عضویت در شورای مرکز رسیدگی به امور مساجد اشاره کرد.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->