بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات
سرخط خبرها

فیلترینگ اینستاگرام بیشترین ضربه را به کسب‌وکار زنان وارد کرده است

  • کد خبر: ۱۳۱۸۹۴
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
فیلترینگ اینستاگرام بیشترین ضربه را به کسب‌وکار زنان وارد کرده است
آمار مرکز پژوهش‌های بتا نشان می‌دهد فیلترشدن اینستاگرام، ضربه‌ای بزرگ به میلیون‌ها کسب‌وکار وارد کرده است که بخش اعظم آنان (بیش از ۶۴ درصد) را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش شهرآرانیوز - گزارش مرکز پژوهش‌های بتا نشان می‌دهد بیش از ۲ میلیون کسب‌وکار ایرانی در اینستاگرام فعال هستند که تنها ۱۹ درصد آن‌ها، فروش حضوری نیز دارند. این آمار نشان می‌دهد در پی فیلتر یک ماهه اینستاگرام، ضربه بزرگ اقتصادی به میلیون‌ها کسب‌وکار وارد شده است که بخش اعظم آنان (بیش از ۶۴ درصد) را زنان تشکیل می‌دهند.

طی یک ماه گذشته شاهد نقض حق دسترسی به اینترنت آزاد در کشور هستیم. اینستاگرام، واتس‌اپ، اسکایپ و لینکدین از جمله پلتفرم‌های فیلتر شده هستند که جواب مشخصی برای زمان رفع فیلتر آن‌ها داده نمی‌شود. اما در کنار این نقض حقوق، ضربه بزرگی نیز به کسب‌وکار‌هایی وارد شده که در اینستاگرام مشغول به فعال بودند.

مرکز پژوهشی بتا که در زمینه داده‌کاوی فعالیت می‌کند به تازگی گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد بیش از ۲ میلیون کسب‌وکار ایرانی در اینستاگرام فعال هستند. عددی که به آمار اعلام شده از سوی رئیس مرکز ملی فضای مجازی نیز نزدیک است. فیروزآبادی مرداد ماه امسال از فعالیت ۲.۴ میلیون واحد صنفی در این پلتفرم خبر داده بود.

طبق گزارش اخیر بتا، عمده این کسب‌وکارها، خانگی، بومی و غیررسمی هستند و تنها ۱۹ درصد آن‌ها فروش حضوری (مغازه و فروشگاه) دارند. این آمار نشان می‌دهد بیش از ۱.۶ میلیون کسب‌وکار اینستاگرامی اکنون با ضربه بزرگی از سوی دولتی متوجه شده‌اند که نه تنها از آن‌ها حمایتی نکرده بلکه بابت راه‌اندزای کسب‌وکار در اینستاگرام آن‌ها را مواخذه می‌کند.

وزیر ارتباطات، ۶ مهر ماه و در حاشیه جلسه هیئت دولت به مردم پیشنهاد کرد تا کسب‌وکار خودشان را در محیطی که پایبند به قانون جمهوری اسلامی ایران نیست، برنامه‌ریزی نکنند.

۶۴ درصد کسب‌وکار‌های اینستاگرامی متعلق به زنان است

آنطور که مرکز پژوهشی بتا اعلام کرده صاحبان ۶۴ درصد کسب‌وکار‌های اینستاگرامی، زن هستند. ۷۱ درصد کالا‌های مورد مبادله بر این بستر نیز تولید ایران بوده و ۱۰ درصد شامال صنایع دستی و تولیدات بومی‌می‌شود.

کیف، کفش و پوشاک بیشترین سهم را در میان محصولات عرضه شده از سوی کسب‌وکار‌های اینستاگرامی داشته و محصولات آرایشی و بهداشتی و خدمات در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->