قوی‌ترین طوفان خورشیدی دو دهه اخیر در در برخی کشورها باعث شفق قطبی شد طوفان خورشیدی بر ماهواره‌های استارلینک تأثیر گذاشته است بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۴ + مشخصات کنسول دستی ROG Ally X ایسوس کی معرفی خواهد شد؟ آیا OpenAI موتور جستجویش را در رویداد ChatGPT معرفی می‌کند؟ معرفی بازی معمایی Tiny Room Stories + لینک دانلود اندروید و IOS نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ با معرفی برگزیدگان پایان یافت اقدام نوآورانه استارتاپ مشهدی برای کمک به ناشنوایان در دریافت گواهی‌نامه رانندگی آلیس در ماتریکس | هوش مصنوعی چه نسبتی با ما و کسب‌وکار‌های ایرانی دارد؟ ویدئو | تصویر روز ناسا؛ گردش یک سیاهچاله چگونه است؟ سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت
سرخط خبرها

کاهش خریداران آیفون ۱۴ نسبت به نسل قبلی این گوشی هوشمند

  • کد خبر: ۱۳۳۰۹۵
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶
کاهش خریداران آیفون ۱۴ نسبت به نسل قبلی این گوشی هوشمند
جدیدترین مدل آیفون در بزرگترین بازار تلفن هوشمند جهان برای جلب مشتری به اندازه نسل قبلی این تلفن هوشمند، موفق نبوده است.

به گزارش شهرآرانیوز، تحلیلگران بانک جفریز در یادداشتی اعلام کردند فروش چهار مدل آیفون ۱۴ در چین، در مدت ۳۸ روز نخست از ورود آن‌ها به بازار، ۲۸ درصد در مقایسه با محصولات خانواده آیفون ۱۳ کاهش یافت و آمار اخیر نشان می‌دهد که این وضعیت بدتر شده و به ۳۳ درصد رسیده است. مدل‌های گرانتر آیفون که امسال انعطاف پذیری بیشتری نشان داده بودند هم فروش ضعیفی پیدا کرده‌اند.

بازار جهانی تلفن هوشمند و بازار چین به خصوص در میان بازار‌هایی بوده‌اند که امسال از کاهش هزینه مصرف کننده، به شدت آسیب دیده‌اند. سامسونگ الکترونیکس که بزرگترین سازنده تلفن هوشمند، نمایشگر و تراشه حافظه در جهان است، کاهش فروش تلفن هوشمند در چین را عامل رکود کسب و کار تراشه خود اعلام کرده است. این کشور در زمینه عرضه هم چالش‌هایی را برای اپل ایجاد کرده است. کارخانه فاکسکان در ژنگژو که بزرگترین پایگاه تولید آیفون در چین است، هفته گذشته با قرنطینه ناگهانی کووید ۱۹ روبرو شد.

در حالی که برند‌های چینی اوایل امسال با بزرگترین کاهش فروش روبرو شدند، اما مدل‌های اپل جذابیت خود را حفظ کرده و فروش آن‌ها در سه ماهه منتهی به ماه سپتامبر، به میزان ۵.۷ درصد رشد کرده بود.

چند هفته نخست ورود نسل جدید آیفون، وضعیت تولید و قیمت این محصول را تا پایان سال برای اپل مشخص می‌کند. طبق یادداشت جفریز، تخفیف‌های اپل برای جشنواره خرید ۱۱ نوامبر بزرگتر و گسترده‌تر از سال گذشته است. خریداران در تی‌مال گروه علی بابا می‌توانند برای خرید آیفون ۱۴، تخفیف ۴۰۰ یوانی دریافت کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تخفیف فروش مدل‌های آیفون ۱۳ برای اکثر خریداران در تی‌مال، سال گذشته صفر بود، اما این تخفیف امسال برای همه موجود است. با این حال، با در نظر گرفتن رشد بازار گوشی کارکرده و متزلزل شدن اعتماد مصرفی، چند درصد کاهش قیمت به تقاضا برای مدل‌های ارزان‌تر آیفون کمک نمی‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->