زمان آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳ در استان خراسان رضوی اعلام شد بازداشت قاتل فراری| جزییات درگیری عجیب و مرگبار دو جوان در خیابان چه بود؟ مصدومیت ۴ نفر براثر انفجار در پارک پرواز تبریز (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد زلزله، دوزین مینودشت در استان گلستان را لرزاند + جزئیات (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمایت دانشجویان تهران از خیزش ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا قتل دختر اصفهانی مبتلا به اوتیسم به دست مادرش مشهد، سومین قطب پیوند کبد در کشور است آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران
سرخط خبرها

واگذاری استخر «پردیس» دانشگاه فردوسی مشهد به بخش خصوصی

  • کد خبر: ۱۵۳۸۸۱
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
واگذاری استخر «پردیس» دانشگاه فردوسی مشهد به بخش خصوصی
رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی گفت: واگذاری استخر دانشگاه به بخش خصوصی، باعث تغییری در ارائه خدمات این مجموعه نخواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر امیر رشیدلمیر با اعلام این خبر گفت: عدم رعایت نکات ایمنی و نکات مربوط به نگهداری استخر در سالیان گذشته باعث شد که سقف استخر دچار مشکل شود و هزینه‌ای بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای دانشگاه ایجاد کند و دانشگاه مجبور به پرداخت این هزینه برای بهره‌برداری از استخر شد.

وی با اشاره به واگذاری استخر دانشگاه فردوسی به بخش خصوصی، افزود: با توجه به سیاست کلی دانشگاه در مورد زیان‌ده بودن استخر و بر اساس پیش‌بینی‌ها مبنی بر اینکه استخر پردیس ماهانه حدود یک میلیارد تومان ضرر روی دست دانشگاه خواهد گذاشت، هیأت رئیسه تصمیم گرفت مدیریت استخر را به بخش خصوصی واگذار کند.

رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه بخش خصوصی علاوه بر تامین این یک میلیارد تومان قرار است تایم‌های آموزشی را به صورت رایگان در اختیار دانشکده قرار دهد، عنوان کرد: خدماتی هم که قبلا در خارج از ساعات آموزشی به اساتید، کارکنان و دانشجویان با نرخ مصوب دانشگاه ارائه می‌شد، همانند گذشته و با همان نرخ ارائه می‌شود، یعنی هیچ تغییری در شرایط استفاده از استخر رخ نداده است. فقط اکنون بخش خصوصی می‌تواند برای تایم‌های اضافی که استخر خالی می‌ماند و درآمدی نداشت، برنامه‌ریزی کند.

رشیدلمیر با بیان اینکه صحیح نیست که دانشگاه با وجود این همه هزینه‌ای که دارد، ماهی یک میلیارد تومان هم بابت ضررهای استخر پرداخت کند، ادامه داد: بخش خصوصی علاوه بر تامین این مبلغ، هزینه نگهداری استخر، حقوق و بیمه پرسنل و تجهیزات مورد استفاده آن را هم تامین می‌کند. بنابراین یک هزینه‌ بسیار سنگینی از روی دوش دانشگاه برداشته می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که با واگذاری استخر به بخش خصوصی افرادی خارج از دانشگاه هم می‌توانند از استخر استفاده کنند یا نه، بیان کرد: بله تایم‌های آزاد مثل قبل مورد استفاده دیگران قرار می‌گیرد. در حقیقت چیزی در ارائه خدمات استخر تغییر نکرده است.

رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی عنوان کرد: به نظرم یکی از بهترین کارهایی که دانشگاه می‌تواند انجام دهد همین است که بهره برداری از سالن‌ها و بخش‌های مختلف خود را به نهادهایی که حرفه‌ای‌تر هستند بسپارد. اصلاً منطقی نیست که استخری با این شرایط در داخل شهر بالای چند میلیارد در ماه درآمد داشته باشد ولی در بهترین نقطه شهر، یعنی در داخل دانشگاه فردوسی یک میلیارد هم زیان دهد. همه‌ سالن‌های ما تقریباً در همین شرایط هستند و فکر می‌کنم باید نگرش خود را در سیستم مدیریتی یک مقدار تغییر دهیم تا دانشگاه بتواند از این بحران مالی که درگیرش است، خارج شود. 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->