بازداشت قاتل فراری| جزییات درگیری عجیب و مرگبار دو جوان در خیابان چه بود؟ مصدومیت ۴ نفر براثر انفجار در پارک پرواز تبریز (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد زلزله، دوزین مینودشت در استان گلستان را لرزاند + جزئیات (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمایت دانشجویان تهران از خیزش ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا قتل دختر اصفهانی مبتلا به اوتیسم به دست مادرش مشهد، سومین قطب پیوند کبد در کشور است آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره
سرخط خبرها

با فواید بی‌شمار زنجبیل آشنا شوید

  • کد خبر: ۱۵۵۳۴۷
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
با فواید بی‌شمار زنجبیل آشنا شوید
زنجبیل گیاهی شفابخش با قدمتی بالای هزار سال است که دارای خواص بی شماری است.

به گزارش شهرآرانیوز، گیاه زنجبیل که بیش از هزار سال قبل در هندوستان مورد استفاده قرار می‌گرفته، دارای فواید بی شماری است و امروزه به یکی از گیاهان دارویی پرطرفدار تبدیل شده است.

این گیاه که دارای طبیعت گرم و خشک است؛ خواصی همچون چربی سوزی، ضد تهوع، مقوی قلب، ضد لخته شدن خون، ضد باکتری، آنتی اکسیدان، ضد سرفه، ضد سموم کبدی، ضد التهاب، ادرارآور، کاهش اسپاسم، محرک سیستم ایمنی، ضد نفخ، افزایش ترشحات روده ای معدی، پایین آورنده کلسترول خون، محرک گردش خون مغزی و محرک هضم غذا می باشد.

افرادی که دارای مزاج سرد و تر هستند، برای رسیدن به تعادل می توانند از این گیاه مفید استفاده نمایند.

زنجبیل یکی از مواد غذایی پرکاربرد نیز محسوب می‌شود که بیشتر مواقع مورد استفاده‌ی اقوام شرق قرار می‌گیرد و از ریشه‌ی آن به‌صورت خشک‌شده و یا به‌صورت پودر و نیز به‌عنوان نوعی ادویه در غذا‌های مختلف و برخی نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود. فواید زنجبیل در کل، بزاق انسان را تحریک و به تولید صفرا کمک می‌کند و از سوی دیگر اثر مثبتی بر روی آنزیم‌هایی به نام «لیپاز پانکراس» و «تریپسین» برجای می‌گذارد و باعث پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری‌هایی مانند «سرطان کولون» و یبوست می‌شود.

گیاه زنجبیل بسیار به سرما حساس است و در برابر کم‌آبی نیز مقاومت بالایی ندارد و شاید همین موضوع باعث شده که میزان تولید آن نسبت به درخواست‌های بالا برای مصرف کم باشد. یکی از موارد استفاده از زنجبیل چای و دم‌نوش آن است که خود خواص فراوانی دارد.

برخی فواید زنجبیل

زنجبیل با افزایش ترشح بزاق دهان و آنزیم‌های مجرای گوارشی، به هضم و جذب مواد غذایی کمک می‌کند.

زنجبیل با بیرون راندن مخاط خلطی از ریه ها، به درمان آسم، برونشیت و دیگر مشکلات تنفسی کمک می‌کند.

زنجبیل نیروبخش، مقوی معده، بادشکن و ضد رقت خون می‌باشد. درمان کننده یرقان است. اگر پودر آن را روی پوست بدن مالش دهند، آن را تحریک و قرمز می‌کند.

تقویت کننده حافظه، بازکننده کبد و قاطع بلغم است و رطوبات غلیظی که در روی جدار روده و معده چسبیده باشد، از بین می‌برد. زنجبیل را جهت فلج و ضعف اعصاب تجویز کرده اند.

خواص زنجبیل برای درمان اسهال ناشی از مسمومیت غذایی نیز مفید است.

تشنگی را برطرف می‌کند.

طرز تهیه چای زنجبیل

با فواید بی شمار زنجبیل آشنا شوید

در مورد روش اول چای زنجبیل هرچند روش تهیه آسان است، اما کمی زمان‌بر هست و تقریباً سی دقیقه برای آماده شدن زمان لازم دارد.

برای آماده کردن این چای زنجبیل به ۸۵ گرم ریشه زنجبیل تازه نیاز دارید که پس از شستشو کامل بهتر است پوست آن را بگیرید و آن را در لایه‌های نازک برش دهید. تقریباً نصف کتری (۸۰۰ میلی‌لیتر) را از آب پرکنید و بر روی حرارت قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند، سپس تکه‌های زنجبیل را درون آب ریخته و به مدت ۲۰ دقیقه در حرارت کم اجازه دهید که دم بکشند. آخرسر کمی عسل به چای اضافه کنید و سپس آن را از درون صافی عبور داده تا دم‌نوش زنجبیل شما خالص شود.

چای زنجبیل سرد

در ابتدای کار زنجبیل تازه را کاملاً شسته و سپس پوست آن را گرفته و با رنده، آسیاب کنید. سپس زنجبیل‌ها را داخل تقریباً یک لیتر آب بریزید و با گذاشتن آن روی حرارت ملایم اجازه دهید که شروع به جوشیدن ملایم کند تا آماده شود. بازهم به سراغ استفاده از لیموی تازه می‌رویم و محتویات آن را به داخل ظرف بفشارید، چون این نوع چای زنجبیل را می‌خواهید سرد میل کنید پس داخل یک لیوان را مقدار زیادی یخ بریزید و سپس چای زنجبیل گرم را به داخل لیوان یخ بریزید. حال وقت آن است که از یک شیرین‌کننده طبیعی برای شیرین شدن نوشیدنی خود استفاده کنید. این نوشیدنی برای سرو در روز‌های گرم تابستان بسیار گزینه ایدئال و مناسبی هست.

موارد منع مصرف

-در کودکان زیر دو سال نباید استفاده شود.

-مصرف زیاد زنجبیل موجب سوزش سردل می‌شود.

-افرادی که سنگ کلیه دارند، باید قبل از مصرف زنجبیل حتما با پزشک خود مشورت نمایند.

-اگر دارو‌های رقیق کننده خون مانند وارفارین و آسپیرین مصرف می‌کنید، زنجبیل نخورید.

-مصرف زیاد زنجبیل ممکن است با دارو‌های قلبی و دیابت تداخل نماید.

-مصرف آن در دوران بارداری و شیردهی باید در حد متعادل باشد.

-مصرف زیاد زنجبیل ممکن است باعث اختلالات سیستم عصبی مرکزی گردد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->