نتیجه بازی استقلال و فولاد(۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدیو گل| آبی‌های ذاتا صدرنشین! ویدیو خلاصه بازی استقلال و فولاد(۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) داور رنگ لباس فولاد را عوض کرد پخش زنده بازی استقلال و فولاد خوزستان در لیگ برتر (۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین فولاد با پیراهن مشکی راهی آزادی شد + عکس سهیل مهدی استعفا داد! طارمی با توپ پر به اینتر رفت نام مادران پشت پیراهن بازیکنان «میلان»! تیلور بیخیال MMA شد بلیت مسابقه استقلال – فولاد تمام شد اینچه درگاهی سکان دار فدراسیون ژیمناستیک شد حجازی مجوز نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد مجادله برسر انتخاب رنگ مشکی در نشست هماهنگی استقلال و فولاد تفاوت بزرگ خداحافظی امباپه و طارمی با هواداران بدهی فصل پیش بازیکنان استقلال پرداخت خواهد شد گلر بارسلونا در راه لیگ عربستان اوسمار مهاجم خارجی را به علیپور ترجیح می دهد پرسپولیس همچنان منتظر نماینده بانک شهر اوسمار همچنان بلاتکلیف | پرسپولیس به دنبال سرمربی خداحافظی دراماتیک طارمی با پورتو با اشک و گل تماشایی + فیلم
سرخط خبرها

گزینه‌های روی میز فوتبال استان

  • کد خبر: ۱۵۸۳۲۷
  • ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
گزینه‌های روی میز فوتبال استان
با نزدیک‌شدن به پایان دوران ریاست احسان اصولی بر هیئت فوتبال استان، گمانه‌زنی برای معرفی کاندیدا‌ها آغاز شده است.

نوزدهم اردیبهشت امسال دوره چهارساله ریاست هیئت فوتبال خراسان‌رضوی به پایان می‌رسد و احسان اصولی، سکان‌دار این هیئت، باید اتاقش را به سرپرست جدیدی که اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان تعیین می‌کند، تحویل بدهد.

جابه‌جایی و فعل‌وانفعالی که بی‌تردید به‌سادگی ردیف‌کردن قطار کلمات در این گزارش نخواهد بود و باید منتظر نشست و دید با پایان دوره ریاست اصولی بر هیئت فوتبال، چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد. انتخاب رئیس جدید هیئت فوتبال استان اگر نه به بزرگی و حساسیت انتخاب ریاست فدراسیون باشد، دست‌کمی از آن ندارد. حاشیه‌هایی که در ماه‌های گذشته رابطه هیئت فوتبال خراسان‌رضوی و اداره‌کل ورزش‌وجوانان را تیره‌وتار کرده، سبب شده است این انتخابات داغ‌تر از قبل هم باشد.

تحرکات جدی هیئت فوتبال و اداره‌کل در ماه‌های گذشته برای صندلی ریاست هیئت فوتبال و نشاندن فرد مدنظرشان بر این پست، فضا را به‌سمت جنگی تمام‌عیار پیش برده است، جنگی که باید منتظر نشست و دید برنده‌اش چه کسی خواهد بود. اکنون فضای انتخابات هیئت فوتبال هنوز شفاف نشده، اما به‌تدریج درحال شکل‌گرفتن است و کم‌کم زمزمه‌ها و تحرکات افراد و جناح‌های مختلف فکری برای حضور در این عرصه شروع شده است که در این مطلب به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

به‌دنبال یک انتخاب ورزشی

در کشاکش هیاهوی پیش‌انتخاباتی، جامعه فوتبال استان بیش از هر زمانی خسته از انتخاب‌های سیاسی است. دو رئیس اخیر هیئت فوتبال استان بیش از آنکه فوتبالی بوده باشند، سیاسی بودند و تأثیرات منفی همین مسئله در هشت سال حضورشان بر چهره فوتبال استان باقی مانده است. هم مهدی برادران و هم احسان اصولی به‌عنوان دو چهره ناآشنا با ورزش به‌ویژه فوتبال و در یک فرایند سیاسی سکان‌دار هیئت فوتبال شدند و طبیعی بود که نتوانند رضایت اهالی فوتبال را جلب کنند.

این دو نفر منتخب انتخابات هیئت فوتبال بودند و به‌نوعی جایگاهشان را در فرایندی دمکراتیک کسب کردند، اما عملکردشان به‌ویژه عملکرد احسان اصولی، حالا بیشتر فوتبالی‌ها را به این نتیجه رسانده است که به‌دنبال یافتن یک فرد فوتبالی برای هدایت هیئت استان باشند. اتفاقی که به‌ویژه در چهار سال گذشته همیشه مطرح شده و حالا به خواسته قاطبه خانواده فوتبال خراسان تبدیل شده است.

زمزمه‌های حضور جامعه داوران

نسل طلایی داوران فوتبال خراسان در دهه ۸۰ که سال‌ها نام فوتبال استان را در سطح بین‌المللی زنده نگه داشتند، چندباری برای ورود به هیئت فوتبال و ریاستش تقلا کرده بودند، اما هربار به‌دلایلی یا نامزد مدنظر تأیید صلاحیت نشد یا به‌دلایلی گاه عجیب نتوانستند در این انتخابات حضور داشته باشند. با این همه، این‌بار به‌نظر می‌رسد جامعه داوران استان تحرکاتی جدی دارند تا یک نماینده به این انتخابات معرفی کنند.

شنیده می‌شود محسن ترکی که دوره قبلی با بهانه نداشتن سابقه مدیریت از حضور در انتخابات منع شد، این‌بار هم گزینه‌ای جدی است که جامعه داوران روی او اجماع دارند. حسن کامرانی‌فر و رضا سخندان هم که این روز‌ها در سکوت خبری روزگار می‌گذرانند و گفته شده است در صورت اجماع پیشکسوتان داوری برای حمایت از آن‌ها بی‌میل به ورود به انتخابات نیستند. دراین‌میان، از نام محسن قهرمانی که حتی برای حضور در شورای شهر هم کاندیدا شده بود، نباید گذشت، هرچند که اختلاف او با مدیرکل ورزش‌وجوانان می‌تواند این احتمال را کم‌رنگ کند.

اصولی در تقلا برای بقا

با اینکه طیف‌های مختلفی برای حضور در انتخابات درحال رصد فضای فوتبالی استان هستند، احسان اصولی هم همچنان یک نام مطرح به شمار می‌رود. این را می‌توان از فعالیت‌های شهرستانی زیرمجموعه رئیس تهران‌نشین هیئت فوتبال استان فهمید که در دوره قبل هم با اتکا به آرای هیئت‌های شهرستانی توانست به منزل مقصودش برسد. فعالیت‌هایی که نشانه‌های تبلیغاتی در آن دیده می‌شود و همین شاهدی بر این مدعاست که بعید به‌نظر می‌رسد احسان اصولی به این راحتی کرسی هیئت فوتبال استان را از دست بدهد. البته اصولی به خواسته اصلی‌اش یعنی رسیدن به فدراسیون فوتبال رسیده است و این شاید عاملی باشد که رغبتی به حضور در انتخابات نداشته باشد.

نقش مدیرکل در انتخاب رئیس فوتبال

مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان‌رضوی مخالف اصلی احسان اصولی در هیئت فوتبال است و بار‌ها این مسئله را به‌صراحت اعلام کرده است. علی‌اکبر هاشمی‌جواهری که جنگش با اصولی را علنی کرده است، در تازه‌ترین اظهاراتش درباره انتخابات پیش‌روی هیئت فوتبال اظهار کرد: بلافاصله پس از پایان حکم ریاست احسان اصولی در هیئت فوتبال خراسان‌رضوی به‌جای ایشان، با هماهنگی فدراسیون فوتبال سرپرست تعیین خواهیم کرد.

برای هیئت فوتبال برنامه‌های خود را داریم که در زمان خودش اعلام خواهیم کرد. وی افزود: بسیاری از مشکلات فوتبال خراسان‌رضوی را در نحوه مدیریت احسان اصولی می‌دانم و به‌هیچ‌عنوان از مدیریت هیئت از لحاظ شفافیت مالی و عملکرد فنی راضی نیستم. از زمانی که ایشان وارد هیئت فوتبال استان شدند، دو تیم لیگ‌برتری در استان داشتیم و فعالیت‌های فوتبالی خوبی در استان رقم می‌خورد، اما اصولی مدیریت موفقی در استان نداشته است.

قطعا با رایزنی رئیس فدراسیون فوتبال درصدد رقم‌زدن اتفاقات خوبی در فوتبال استان هستیم. هاشمی‌جواهری درباره ثبت‌نام احتمالی احسان اصولی برای دوره آینده هیئت فوتبال استان تصریح کرد: بعید می‌دانم ثبت‌نام آقای اصولی برای انتخابات هیئت فوتبال خراسان‌رضوی منع قانونی داشته باشد، مگر اینکه نهاد‌های نظارتی ایشان را تأیید صلاحیت نکنند. وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه اداره‌کل ورزش‌وجوانان استان برای هیئت فوتبال گزینه به‌خصوصی مدنظر دارد یا خیر، گفت: قطعا بدون برنامه نیستیم و به‌موقع اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->