واکنش فدراسیون به فساد بزرگ در لیگ برتر نتیجه بازی پرسپولیس و هوادار+ ویدیو گل‌ها(۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| آقایی آل کثیر ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و هوادار(۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل دوم پرسپولیس به هوادار با دبل آل کثیر | عیسی فرصت‌سوزی‌ها را جبران کرد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و مس رفسنجان (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تقابل نویدکیا و سپاهان برنده نداشت مدیرعامل سابق استقلال در خواب زمستانی! تعیین پاداش قهرمانی استقلال ترکیب پرسپولیس برای مسابقه با هوادار اعلام شد | بازگشت عالیشاه به ترکیب اصلی جریمه نقدی استقلال و محرومیت هاشمی‌نسب و حامدی‌فر + عکس پخش زنده بازی هوادار و پرسپولیس در لیگ برتر (۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی مس رفسنجان و سپاهان در لیگ برتر (۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچسترسیتی و فولام (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | یورش پپ و شاگردانش به جام قهرمانی قرارداد حجازی از طرف باشگاه استقلال به سازمان لیگ ارسال نشده است درآمد ام‌باپه در رئال مادرید چقدر است؟ مشهد، میزبان مسابقات کشوری ووشوی بزرگسالان کشور نتیجه و ویدیو خلاصه بازی یوکوهاما مارینوس و العین در فینال لیگ قهرمانان آسیا| کامبک ژاپنی نکونام لیست ورود و خروج را تکذیب کرد تجلیل از ۱۵۰ مدال‌آور خراسانی در دهه کرامت مورینیو در راه ترکیه! پخش زنده بازی تراکتور و گل‌گهر سیرجان (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

صعود شهرخودرو در سکوت شارجه

  • کد خبر: ۱۵۸۷۸
  • ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
صعود شهرخودرو در سکوت شارجه
عبور شهرخودرو از نخستین مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان در ورزشگاه خالی و برزخ بی‌خبری و بی‌تصویری!
مرتضی اخوان - سوت پایان دیدار ندیده به صدا درمی‌آید و نماینده مشهد در سکوت و خاموشی دوربین‌های تلویزیونی با نتیجه ۲ بر یک از سد حریف آسیایی و پلی‌آف اولش در فصل ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیا می‌گذرد. شهرخودرو در شرایطی با نتیجه ۲ بر یک موفق شد الرفاع بحرین را شکست دهد که این دیدار نه‌تن‌ها پخش تلویزیونی نداشت، بلکه هیچ تصویر شفافی از آن و اتفاقاتش به بیرون از ورزشگاه الشارجه امارات مخابره نشد! شاگردان مجتبی سرآسیایی در روزی که به حکم قانون و عدالت باید در ورزشگاه امام رضا (ع) و در مقابل دیدگان بیش از ۲۰ هزار هوادار مشهدی از میهمان بحرینی میزبانی می‌کردند، با تصمیم ظالمانه کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا و توافق عجیب در کوالالامپور! مجبور شدند به امارات سفر کنند تا دیدارشان برابر تیم بحرینی را در کشور ثالث برگزار کنند. دیداری که دست آخر با شادی عنابی‌های مشهدی به پایان رسید. شهرخودرویی‌ها ۲ بار دروازه حریف بحرینی را فروریختند، اما نه محمدرضا خلعتبری و نه امین قاسمی‌نژاد، گل‌زنان این تیم، نتوانستند برابر دوربین‌های تلویزیونی و در مقابل دیدگان هواداران تیمشان ژست افتخار و عکس یادگاری بگیرند.

از ماجرای پیراهن تا پخش تلویزیونی
نماینده مشهد در لیگ قهرمانان که افتخار این را داشت تا نامش را در تاریخ فوتبال این شهر به‌عنوان نخستین تیم راه‌یافته از سرزمین توس به لیگ قهرمانان آسیا ثبت کند، برای رسیدن به رؤیای اولین جدال آسیایی سختی زیادی کشید. از ماجرای تصمیم ظالمانه AFC تا تصمیم دقیقه نودی مسئولان فوتبال ایران برای حضور در میدان ثالث! غافل‌گیری‌هایی که هرطور بود، دست آخر با سفر سه‌مقصده تیم از مشهد به تهران، از تهران به دبی و از آنجا به شارجه (!) ختم به خیر شد. شهرخودرویی‌ها برای تحقق رؤیایشان به شارجه رسیدند تا مقابل الرفاع بحرین، تیم کشور رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا، حاضر شوند، اما صبح دیروز به یک‌باره خبری عجیب در رسانه‌های مختلف منتشر شد؛ خبر جا ماندن لباس‌های شهرخودرویی‌ها برای رویارویی با تیم بحرینی در هتل تهران! خبری که البته تکذیب شد، اما دست آخر مشخص نشد چرا در لابه‌لای هیاهوی عدم پخش تلویزیونی این دیدار به یک‌باره مطرح شد. شاید برای سرپوش گذاشتن بر این واقعیت که مردم خراسان و فوتبال‌دوستان مشهدی از تماشای نخستین نمایش آسیایی تیم شهرشان به هر دلیلی محروم شدند. گفته می‌شود وزارت ورزش به‌عنوان مالک باشگاه استقلال و پرسپولیس، حق پخش ۱۰۰ میلیونی بازی استقلال و الکویت را به تلویزیون امارات داده است، اما شهرخودرویی‌ها با توجه به هزینه‌های میلیاردی بخش خصوصی، دیگر توان پرداخت این مبلغ را نداشتند و به همین دلیل این بازی هیچ‌گونه پخش تلویزیونی و حتی اینترنتی نداشت!

روایت اولین برد آسیایی
در عصر تکنولوژی و کوچک شدن دنیا روایت‌های موثقی از بازی شهرخودرو و الرفاع نداریم! اینکه بازی چگونه بود و ۹۰ دقیقه چگونه گذشت، تیم حریف در چه سطحی بود و شهر خودرو در اولین نمایش آسیایی خود چگونه به زمین رفت را جز همان چند نفری که در ورزشگاه خالی الشارجه بودند، کسی نمی‌داند. بازی که هیچ تصویر و گزارشی نداشت و فقط ویدئو‌های بی‌کیفیت گاه و بی‌گاه برخی از اطرافیان تیم در کانال باشگاه و کانال‌های هواداری، مهم‌ترین منبع اتفاقات این بازی بود. با وجود این، شواهد و قراین حکایت از این دارد که نماینده مشهد از همان رختکن که ویدئوی آن در فضای مجازی منتشر شد، با انگیزه فراوان به میدان آمد. ویدئویی که در آن کادر فنی و بازیکنان شهرخودرو در رختکن برای پیروزی در این بازی بزرگ، حلقه اتحاد بسته‌اند. شهرخودرویی‌ها خیلی زود در دقیقه ۲۰ با گل شماره ۲۰ (محمدرضا خلعتبری) روی پاس حسن جعفری به گل اول بازی رسیدند. در ادامه الرفاع که چیزی برای از دست دادن نداشت، جلو کشید، اما باز در ضدحملات این شهرخودرویی‌ها بودند که روی ضربه سر مهاجم کوتاه‌قامتشان، حسین مهربان، یک بار تیرک دروازه الرفاع را به لرزه درآوردند. با این همه در دقیقه ۳۵ الطاهر برای تیم بحرینی گل تساوی‌بخش را به ثمر رساند تا ۲ تیم با نتیجه مساوی به رختکن بروند. در نیمه دوم شرایط متفاوت بود و این تیم بحرینی بود که تلاش می‌کرد با اتکا به اشتباهات داوری فشار روی دروازه شهرخودرو را افزایش دهد. با این همه در دقیقه ۸۲ و درحالی‌که به نظر می‌رسید قرار است کار به وقت‌های اضافه کشیده شود، امین قاسمی‌نژاد دومین گل را برای مشهدی‌ها به ثمر رساند تا اولین برد آسیایی شهرخودرو رقم بخورد.

سرآسیایی: در تنهایی بر حریف غلبه کردیم
سرمربی شهر خودرو در خصوص پیروزی تیمش مقابل الرفاع بحرین گفت: خوشبختانه با همه مشکلات و شرایط خاصی که در چند روز اخیر رخ داد، توانستیم برنده باشیم. متأسفانه در مواجه با حریف خارجی، تنها بودیم، اما شهرخودرو توانست با همه این شرایط تلخ و سخت، بر حریف غلبه کند. مجتبی سرآسیایی تصریح کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در گام بعدی پلی‌آف نیز موفق باشیم و بتوانیم لبخند را روی لب هواداران، بیاوریم. قول می‌دهیم برای رسیدن به موفقیت، از هیچ تلاشی دریغ نکنیم و تمام توانمان را به کار گیریم تا مقابل حریف قطری نیز به برتری برسیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->