الزامات حضور موثر ایران در آینده بازار و اقتصاد افغانستان خام فروشی سهم ایران از صادرات ۹۸ درصدی زعفران به جهان سقف هر کارت آزاد سوخت ۷ هزار لیتر است | سوخت‌گیری با کارت شخصی به ۸۰ درصد رسید حمایت مهم شاخص کل از دست رفت + نمای پایانی بورس (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) مقایسه وضعیت سد‌های خراسان رضوی با سد‌های کشور، در سال آبی ۱۴۰۲ آخرین قیمت مدل‌های آیفون در بازار (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایران بنزین یورو۵ تولید می‌کند فرماندار مشهد: تکمیل پروژه‌های انتقال آب به مشهد نیازمند تامین اعتبار کشوری است منتظر واریزی بزرگ دولت در خردادماه باشید + جزئیات قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشکلات صنف طلافروشان مشهدی پیگیری شده و رفع پلمب مغازه‌ها آغاز شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۴۰۰ هزار تومانی قیمت سکه تمام | حباب سکه کمتر شد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر بازار خودرو (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت رهن و اجاره آپارتمان در منطقه ارشاد مشهد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۳ واحد صنفی موبایل فروشی در مشهد افزایش ۴۰ درصدی هزینه ساخت ملک | چرا بازار مسکن در رکود هم رشد می‌کند؟ قیمت‌گذاری عجیب برای کارتن یخچال! جزئیات اصلاح قانون بیمه بیکاری چیست؟ اینفوگرافی | ۸ فراری بزرگ مالیاتی کشور را بشناسید بازگشت دوباره ثبت‌نام خودرو! کاهش هزینه‌های تولید، تنها راه نجات دامداران کاهش مصرف لبنیات در کشور | ۶۰ درصد واحد‌های تولید محصولات لبنی در خراسان رضوی غیرفعال است مهر و موم یک نمایشگاه خودرو و یک بنگاه املاک در مشهد حضور ۲۶۰ شرکت‌کننده در نمایشگاه گل و گیاه مشهد بهره‌برداری از راه‌آهن چابهار به زاهدان تا پایان سال انجام می‌شود
سرخط خبرها

آیا کیفیت آب مشهد در نقاط مختلف شهر فرق دارد؟

  • کد خبر: ۱۶۳۲۲۸
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
آیا کیفیت آب مشهد در نقاط مختلف شهر فرق دارد؟
مدیر شرکت و آب و فاضلاب مشهد گفت: آب شرب مشهد از منابع مختلفی تامین می‌شود. تمام آبی که در مشهد توزیع می‌شود توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد نظارت روزانه بروی آن صورت می‌گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهمترین فاکتور‌های آب سالم، نبود رنگ، بو، طعم و مزه در آب است. از لحاظ شیمیایی بایستی املاح موجود، درحد متعادل و مطابق با استاندارد باشد. درواقع برخی از املاح مورد نیاز بدن انسان از طریق آب تأمین می‌شود، بنابراین استفاده از دستگاه تصفیه، املاح را به‌حدی کاهش می‌دهد که آب، تبدیل به آب مقطر و تلخ‌مزه شود.  

به طور معمول آبی که املاح موجود آن بین ۰-۱۰۰ میلی‌گرم در لیتر باشد برای نوشیدن مناسب نیست و در مصارف صنعتی کاربرد دارد، اگر میزان املاح موجود در آب بین ۱۰۰-۵۰۰ میلی‌گرم باشد برای نوشیدن مطلوب بوده، بین ۵۰۰-۱۰۰۰ میلی‌گرم در لیتر قابل‌قبول است و در انتها اگر بین ۱۰۰۰-۱۵۰۰ باشد حداکثر مجاز املاح موجود در آب است که طعم آن را شورمزه می‌کند. نکته اینجاست که میزان املاح معدنی موجود آب مشهد در محدوده ۱۰۰۰ میلی‌گرم در لیتر است.

حسین اسماعیلیان در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره کیفیت آب مشهد گفت: منابع تامین کننده آب شرب مشهد از منابع مختلفی تامین می‌شود. منابع سطحی، سدها، چشمه‌ها، قنوات موجود تامین کننده آب درشهر مشهد است.

به گفته وی، بر این اساس، منابع آب مختلف است؛ کیفیت آب هم متفاوت است. به لحاظ استاندارد و مقررات یک حد قابل قبولی برای کیفیت آب شرب وجود دارد. برای مثال آبی که دبی ۲۰۰۰ دارد هم قابل شرب و آبی که دبی ۶۰۰ هم دارد قابل شرب است که مسلما آب با دبی بالاتر مطلوبیت بهتری دارد.

مدیرشرکت آب و فاضلاب مشهد تصریح کرد: تمام آبی که در مشهد توزیع می‌شود توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد نظارت روزانه بروی آن صورت می‌گیرد.

وی افزود: اقداماتی در جهت یکسان سازی مطوبیت و کیفیت آب در نقاط مختلف شهر درحال انجام است. پروژه حضرت نبی اکرم یکی از طرح‌هایی است که در جهت یکنواخت سازی کیفیت آب در نقاط مختلف شهر است. این طرح قرار است آب چاه‌های مختلف را جمع آوری کند و به مخازن منتقل کند تا یکسان سازی در آب صورت بگیرد.

اسماعیلیان در ادامه افزود: این نکته هم حائز اهمیت است که وقتی گفته می‌شود آب بی کیفیت است و به اصطلاح طعم دارد، وفتی بررسی انجام می‌شود تاسیسات آبی آن منطقه در کیفیت آب هم تاثیر گذاشته است. مسلما با اجرای طرح نبی اکرم تفاوت کیفیت آب محلی بر طرف می‌شود و یکسان سازی کیفیت و مطلوبیت آب تقریبا بهتر می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->