دیدار استاندار نجف با هیات رسانه ای جمهوری اسلامی ایران گزارشی از جلسه نقد و بررسی کتاب «کارنامه فیاض: مجموعه آثار دکتر علی اکبر فیاض» اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و الناز حبیبی در سینما هویزه مشهد + فیلم سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی در طرح طوبی، باعث هم‌فکری و هم اندیشی و تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا» تجربه‌ای دلنشین: کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد
سرخط خبرها

خراسانی‌ها ۲ دقیقه بیشتر از کل کشور کتاب می‌خوانند

  • کد خبر: ۱۶۷۴۲
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
خراسانی‌ها ۲ دقیقه بیشتر از کل کشور کتاب می‌خوانند
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: طبق آمار رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد، سرانه مطالعه در کل کشور در روز ۱۴ دقیقه است در حالی که در خراسان رضوی سرانه مطالعه در روز ۱۶ دقیقه است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خلیل آباد افزود: یکی از برنامه‌های این مجموعه اختصاص یک دستگاه کتابخانه سیار به هر شهرستان است که تا دهه فجر سال آینده خلیل‌آباد و سایر شهرستان‌های استان دارای یک دستگاه کتابخانه سیار می‌شوند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی طرح شهروند کتابخوان اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح در قالب اجرای برنامه‌های متعدد برای همه گروه‌های سنی است و اسفند ماه سال جاری از  این طرح رونمایی می‌شود.

 

وی از افتتاح 20 کتابخانه در دهه مبارک فجر خبر داد و افزود:  در حال حاضر 28 پروژه نیمه تمام فرهنگی در سطح استان داریم که انشالله با کمک مجمع خیرین کتابخانه‌ساز استان تا پایان سال آینده این طرح‌ها به سرانجام می‌رسد.

 

سبزیان با بیان اینکه خراسان رضوی جزو استان‌های دوستدار کتاب است، گفت: در حال حاضر بیش از 3 میلیون و 500 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان وجود دارد و درکتابخانه‌های عمومی استان 300 هزار عضو داریم.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: طبق  آمار رسمی وزارت  فرهنگ و ارشاد، سرانه مطالعه در کل کشور در روز 14 دقیقه است در حالی که در خراسان رضوی سرانه مطالعه در روز16 دقیقه است.

 

وی از توسعه فضای فعلی کتابخانه خلیل آباد تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: از محل مشارکت‌های مردمی، خیرین کتابخانه‌ساز استان و اعتبارات دولتی تا پایان سال جاری فضای کنونی کتابخانه خلیل آباد توسعه می‌یابد.

 

سبزیان خاطرنشان کرد: روستاهای خلیل آباد ظرفیت زیادی دارد و باید انجمن خیرین کتابخانه ساز در این شهرستان افتتاح شود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->