خادم جمهور به روایت هنرمندان مشهدی + فیلم فعالیت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در صداوسیما با یک حکم آغاز شد مخاطب ۶ میلیونی سینما تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ محمدعلی باشه آهنگر: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم ابراز همدردی بیش‌از ۲۵۰ سینماگر درپی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه بیانیه مجمع خبرنگاران و نویسندگان برای رئیس جمهور شهید «شهرام حقیقت‌دوست» پلیس شد تسلیت مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی برای شهادت رئیس‌جمهور واکنش ملیکا زارعی به خبر شهادت «آیت الله رئیسی» رئیس‌جمهور + عکس ویژه برنامه «شهید جمهور» درشبکه افق + زمان پخش استوری محمد معتمدی در پی شهادت آیت الله رئیسی + عکس سید جواد هاشمی: رئیسی پذیرای انتقادات بود داریوش ارجمند: رئیسی مرد عمل بود تسلیت هنرمندان مشهدی با خلق آثار هنری درباره شهدای خدمت تبیین آیت‌الله رئیسی از چرایی ورود به عرصه انتخابات در برنامه تلویزیونی «جهان آرا» + زمان پخش نصب المان سوگواری در جشنواره کن برای «آیت الله رئیسی» + عکس دعوت از هنرمندان برای روایت مقام شهدای خدمت داوود میرباقری: امید داشتیم رئیس‌جمهور یکی از بینندگان سلمان فارسی باشد تسلیت ابراهیم تاتلیس به مردم ایران «میلاد هارونی» اولین تک آهنگ ویژه شهادت آیت الله رئیسی را منتشر کرد | خادم الرضای مردم +صوت
سرخط خبرها

معرفی فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فجر/ تعارض

  • کد خبر: ۱۶۹۷۸
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
معرفی فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فجر/ تعارض
«تعارض» که پیش از این با نام «ریست» در رسانه‌ها شناخته شده بود، می‌تواند یکی از آثار متفاوت این دوره از جشنواره به لحاظ فرم و شکل بصری آن است که برای اولین بار در ایران از زاویه دوربین‌های مدار بسته به روایت پرداخته شده است.
تعارض از طرفی اولین ساخته محمدرضا لطفی محسوب می‌شود و از طرف دیگر دومین تجربه فیلم‌سازی اوست. لطفی که قبلاً با «روایت ناپدید شدن مریم» طعم اکران را هم چشیده بود، این بار وارد وادی سینمایی شده است. «روایت ناپدید شدن مریم» باآنکه در سینما‌های ایران هم به اکران درآمد، اما با پروانه ویدیویی ساخته‌شده بود و ازاین‌جهت است که تعارض فیلم اول محمدرضا لطفی محسوب می‌شود و از همین جهت هم هست که در بخش نگاه نو جشنواره سی و هشتم حضور دارد.

به‌هرحال، تعارض را چه فیلم اول در نظر بگیریم، چه فیلم دوم، توفیر چندانی ندارد، چراکه با یک فیلم عجیب و متفاوت سروکار داریم که مشابهش در سینمای ایران کمتر یافت می‌شود. لطفی همان‌طور که در فیلم قبلی‌اش نشان داده بود تمایلی به پیروی از سنت مرسوم و جاری سینمای ایران ندارد. بلکه سینما و جهان‌بینی او یکسره در زمره سینمای متفاوت و خاص قرار می‌گیرد. قاعده‌ای که تعارض هم از آن مستثنا نیست.

آخرین فیلم لطفی که ابتدا «ریست» نام داشت از همان ابتدا و پلان اول، بیننده را به میان جهان عجیب‌وغریب فیلم می‌برد. رضا (رضا بهبودی) رو به دوربین نشسته است و با یک مونولوگ عجیب خود را معرفی می‌کند. از همین پلان روایت زندگی آشفته و ذهن آشفته‌تر رضا شروع می‌شود، پیش می‌رود، متوقف می‌شود و دوباره از اول شروع می‌شود.

در این میان، روایت رضا از زندگی، ارتباطش با مادرش و داستان عاشقانه‌اش دائماً از واقعیت دورتر می‌شود و همه‌چیز در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد.
 
خلاصه فیلم
احساس می‌کنم دیوونه شدم... یه جورایی به تمام دوربین‌های مداربسته که دارن آدم رو کنترل می‌کنن حساسیت پیدا کردم... اونقدر توی این ماجرا غرق شدم که احساس می‌کنم پشت همه این دوربینا یه نفره... یه نفر که چهار چشمی داره منو نگاه می‌کنه!
 
عوامل فیلم

کارگردان:محمدرضا لطفی

نویسنده: محمدرضا لطفی

تهیه‌کننده: سیدامیر سیدزاده

بازیگران: سودابه بیضایی، رضا بهبودی، محمد صدیقی مهر

فیلم‌برداری: مجید گرجیان
 
منبع: نماوا بلاگ

تدوین: بابک قائم
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->