نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و کالیاری| برد قاطع در سن سیرو واکنش فدراسیون به فساد بزرگ در لیگ برتر نتیجه بازی پرسپولیس و هوادار+ ویدیو گل‌ها(۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| آقایی آل کثیر ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و هوادار(۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل دوم پرسپولیس به هوادار با دبل آل کثیر | عیسی فرصت‌سوزی‌ها را جبران کرد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و مس رفسنجان (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تقابل نویدکیا و سپاهان برنده نداشت مدیرعامل سابق استقلال در خواب زمستانی! تعیین پاداش قهرمانی استقلال ترکیب پرسپولیس برای مسابقه با هوادار اعلام شد | بازگشت عالیشاه به ترکیب اصلی جریمه نقدی استقلال و محرومیت هاشمی‌نسب و حامدی‌فر + عکس پخش زنده بازی هوادار و پرسپولیس در لیگ برتر (۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی مس رفسنجان و سپاهان در لیگ برتر (۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچسترسیتی و فولام (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | یورش پپ و شاگردانش به جام قهرمانی قرارداد حجازی از طرف باشگاه استقلال به سازمان لیگ ارسال نشده است درآمد ام‌باپه در رئال مادرید چقدر است؟ مشهد، میزبان مسابقات کشوری ووشوی بزرگسالان کشور نتیجه و ویدیو خلاصه بازی یوکوهاما مارینوس و العین در فینال لیگ قهرمانان آسیا| کامبک ژاپنی نکونام لیست ورود و خروج را تکذیب کرد تجلیل از ۱۵۰ مدال‌آور خراسانی در دهه کرامت مورینیو در راه ترکیه!
سرخط خبرها
علم و ورزش

جلوگیری از عفونت‌های پوستی در باشگاه‌های ورزشی

  • کد خبر: ۱۸۹۵۲
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
جلوگیری از عفونت‌های پوستی در باشگاه‌های ورزشی
از کمد‌های لباس گرفته تا سکو‌های استخر و تردمیل‌ها و... می‌تواند حاوی انواع مختلفی از میکروب‌ها و باکتری‌ها و ویروس‌ها باشد که بسیار ناخوشایند است. در یک مطالعه، محققان ۲۵ نوع باکتری مختلف را در مراکز تناسب‌اندام در همه‌چیز از دستشویی تا دستگاه‌ها شناسایی کردند. اما علاوه بر شست‌و‌شوی لباس‌ها، برای جلوگیری از ابتلا به عفونت و تمیزماندن، چه کاری باید بکنید؟

عفونت‌های قارچی
قطره‌های عرق را از روی پیشانی‌تان پاک کنید! ازآنجاکه این نوع قارچ پوستی به‌صورت حلقه‌های بیرون‌زده و پوسته‌پوسته و به باریکی کرم است، نام کرم حلقه‌ای را روی این بیماری گذاشته‌اند. این قارچ به‌شدت مسری است و در محیط پوشیده از عرق و مرطوب رشد می‌کند؛ بنابراین این قارچ در سالن ورزشی در زیر دوش، روی مت مشترک یوگا یا در مناطق فرش‌شده، به سراغ شما می‌آید.

چگونه از ابتلا جلوگیری کنیم؟
مطمئن شوید که این مناطق با پاک کننده‌های ضدعفونی و اسپری و دستمال تمیز شده است. پاک کننده‌های ضدعفونی، ایزوپروپیل الکل، همگی گزینه‌های خوبی برای ضدعفونی هستند؛ اما هر ضدعفونی‌کننده دیگری که در سالن ورزشی باشد هم خوب است.

عفونت پای ورزشکار
پای ورزشکار احتمالا شناخته شده‌ترین عفونتی است که می‌توانید در باشگاه پیدا کنید. این مشکل با خارش همراه است که معمولا قرمز، ملتهب و پوسته پوسته است. این موضوع بسیار مسری است و هر زمان که پا برهنه هستید، در کفش‌های رو باز یا جوراب‌های مرطوب دیده می‌شود.

عفونت‌های باکتریایی
این باکتری از باکتری‌های رایج در سالن‌های ورزشی است. بیشتر اوقات، باکتری‌ها از اهمیت بالایی برخوردار نیستند، اما گاهی اوقات این باکتری‌ها می‌توانند منجر به عفونت و چرک شوند. همچنین باکتری می‌تواند روی پوست شما باشد، اما منجر به عفونت نشود. عفونت تنها زمانی ایجاد می‌شود که یک زخم باز در آن اطراف باشد و باکتری‌ها وارد آن شوند. این باکتری معمولا از طریق برقراری ارتباط با کسی که عفونت فعال دارد، به‌ویژه اگر زخم باز داشته باشد، منتقل می‌شود. اما شما می‌توانید آن را از طریق مت، حوله یا تجهیزات با کسی که زخم باز دارد، بگیرید؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که دست‌هایتان را بشویید، از ضدعفونی کننده بر پایه الکل استفاده کنید، تجهیزات را پاک کنید و زخم‌ها را با باند بپوشانید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->