نوبت دوم کنکور سراسری به تعویق افتاد | ۲۱ و ۲۲ تیر ماه زمان برگزاری نوبت دوم کنکور درباره «بل ۲۱۲» (Bell ۲۱۲)، هلیکوپتر حامل رئیس جمهور + عکس اولین تبلت پوکو چه زمانی رونمایی می‌شود؟ هوش مصنوعی پلتفرم «دیوار» چطور کلاهبرداران را شناسایی می‌کند؟ بهبود شارژدهی باتری در اندروید ۱۵ تگرگ چگونه به وجود می‌آید؟ + عکس نسخه فوق پیشرفته هوش مصنوعی «جمنای لایو» با توانایی مکالمه زنده رونمایی شد شواهدی جدید از زمان عرضه گلکسی S24 FE تریلر سینماتیک بازی Assassin’s Creed Shadows منتشر شد اطلاعاتی جدید از دوربین و نمایشگر گلکسی S۲۵ کنترلر Proteus برای بازیکنان دارای معلولیت ایکس باکس رونمایی شد + مشخصات توصیه‌های ایمنی برای مقابله با آسیب‌های سیل ویدئویی جدید از حرکات حیرت‌انگیز ربات انسان‌نمایUnitree G1 | رقیب اطلس بوستون داینامیکس گوگل قابلیت جدید درک بصری را برای جمینای معرفی کرد + ویدئو برنامه‌های جدید صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیرعامل ابرآروان: دلیل اختلال و کندی اخیر اینترنت ایران حملات سایبری و ناتوانی زیرساخت است تریلر جدید بازی The Rogue Prince of Persia + زمان عرضه OpenAI قابلیت‌های صوتی و تصویری جدید ChatGPT را معرفی کرد نسخه دسکتاپ ChatGPT رونمایی شد GPT-4o، مدل جدید هوش مصنوعی OpenAI، معرفی شد
سرخط خبرها

تویوتا به دگرگون‌کردن صنعت باتری خودرو‌های برقی نزدیک می‌شود

  • کد خبر: ۱۹۰۸۱۷
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
تویوتا به دگرگون‌کردن صنعت باتری خودرو‌های برقی نزدیک می‌شود
تویوتا بزرگ‌ترین خودروساز جهان می‌گوید این شرکت به توانایی تولید نسل جدید باتری‌های حالت جامد با همان سرعت باتری‌های موجود برای خودرو‌های الکتریکی نزدیک است، اتفاقی که نقطه عطفی در رقابت جهانی برای تجاری‌سازی این فناوری محسوب می‌شود.

شهرآرانیوز - این پیشرفت به تویوتا اجازه می‌دهد تا باتری‌های حالت جامد را تا سال ۲۰۲۷ یا ۲۰۲۸ به تولید انبوه برساند.

باتری‌های حالت جامد مدت‌هاست که توسط کارشناسان صنعت به عنوان یک «تغییردهنده بازی» معرفی شده‌اند که می‌تواند نگرانی‌های باتری خودرو‌های برقی مانند زمان شارژ، ظرفیت و خطر آتش‌سوزی را برطرف کند.

در صورت موفقیت، تویوتا انتظار دارد خودرو‌های الکتریکی ساخت این شرکت که از باتری‌های حالت جامد نیرو می‌گیرند، بردی معادل ۱۲۰۰ کیلومتر داشته باشند که بیش از دوبرابر برد خودرو‌های برقی فعلی محسوب می‌شود، همچنین زمان شارژ کامل خودرو‌ها نیز با کاهشی چشمگیر به ۱۰ دقیقه یا کمتر خواهد رسید.

اما تولید باتری‌های حالت جامد در حجم‌های زیاد پرهزینه و دشوار است. این مشکلات شامل حساسیت شدید باتری‌ها به رطوبت و اکسیژن، و همچنین فشار مکانیکی لازم برای نگه داشتن آن‌ها در کنار هم برای جلوگیری از تشکیل دندریت‌ها، رشته‌های فلزی است که می‌تواند باعث اتصال کوتاه شود.

به گفته تویوتا، یکی از حیاتی‌ترین و دشوارترین فناوری‌ها برای تولید انبوه این باتری‌ها، فرآیند مونتاژ است که در آن لایه‌های سلول‌های کاتدی باید به سرعت و با دقت بالا و بدون آسیب رساندن به مواد روی هم چیده شوند.

هنگامی که از یکی از مهندسان تویوتا پرسیده شد که آیا تویوتا اکنون می‌تواند باتری‌های حالت جامد را با همان سرعت باتری‌های لیتیوم یونی فعلی تولید کند، گفت: «از نظر سرعت تولید، تقریباً به آن رسیده‌ایم. ما می‌خواهیم حجم بیشتری تولید کنیم و کیفیت ساختمان را بررسی می‌کنیم.»

تویوتا در ماه سپتامبر روزنامه نگاران، تحلیلگران و سرمایه گذاران را به بازدید از کارخانه Teiho خود در استان آیچی برد، جایی که این شرکت در حال آماده شدن برای تولید باتری‌های حالت جامد در مقادیر زیاد است.

این تور پس از یک کارگاه آموزشی در ماه ژوئن برگزار شد، که در آن شرکت ادعا کرد راه حلی پیدا کرده است که باعث می‌شود باتری‌ها دوام بیشتر و عملکرد پایداری داشته باشند.

تویوتا هفته گذشته از همکاری با گروه انرژی Idemitsu Kosan برای توسعه و تولید مشترک یک ماده باتری حالت جامد به نام الکترولیت جامد سولفید خبر داد که به گفته این شرکت‌ها، امیدوارکننده‌ترین ماده در رسیدن به موضوع دوام بسیار بیشتر در این باتری‌ها محسوب می‌شود.

مدیران تویوتا علیرغم اعتماد فزاینده آن‌ها به فناوری ساخت، اذعان دارند که این شرکت هنوز هم نیاز به بهبود نحوه تضمین کیفیت مواد باتری‌ها در موقع تولید در حجم زیاد دارد.

در کنفرانس خبری هفته گذشته، کوجی ساتو، رئیس تویوتا، همچنین اعتراف کرد که حجم تولید باتری‌های حالت جامد زمانی که این شرکت آن‌ها را در خودرو‌های الکتریکی در اوایل سال ۲۰۲۷ عرضه کند، احتمالاً اندک خواهد بود. او ادامه داد: «به نظر من مهمترین چیز در حال حاضر این است که باتری‌های حالت جامد را به بهترین نحو تولید کنیم و پس از آن به فکر گسترش حجم تولیدات خود باشیم.»

شرکت‌های دیگر نیز اخیراً در این زمینه پیشرفت داشته‌اند. سازنده چینی باتری‌های خودرو با نام CATL فاش کرد که در حال آماده‌شدن برای تولید انبوه باتری‌های نیمه‌جامد خود قبل از پایان سال میلادی کنونی است، در حالی که سامسونگ نیز یک خط آزمایشی کاملاً خودکار برای باتری‌های حالت جامد تکمیل کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->