اکران و دوبله زنده فیلم «اوپنهایمر» در سینما هویزه مشهد + زمان اکران پاسخ وزیر ارشاد درباره ساخت فیلم بدون مجوز رسول‌اف کنسرت «نمایش سیصد» «سهراب پورناظری» روی صحنه فیلم «چی دا» با بازی شهرام عبدلی در شبکه دو + زمان پخش اهدای جایزه «هلال طلایی» به سریال «آمرلی» با بازی مصطفی زمانی «مسخ نرگس» پروانه نمایش گرفت | نقش‌آفرینی جمشید هاشم‌پور در یک اثر معمایی محمد خزاعی دبیر چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر شد تخصیص بن یک‌میلیون‌تومانی خرید کتاب به خبرنگاران و فعالان رسانه «راجر کورمن» چهره بزرگ سینمای مستقل درگذشت ضرورت رویارویی مدرن با شاهنامه وقتی رستم بلاگر می‌شود | گفتگو با کارگردان نمایش «آقای رستم! لطفا احترام خودتان را نگه دارید» «سرزمین شعر» شب شعری برای همه دوراهی دیدن و ندیدن | نگاهی به چند فیلم با محوریت زندگی شاعران و مرور برخی انتقاد‌ها به آن صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ مجموعه روایت «فارسی نبلدم» منتشر شد
سرخط خبرها

پیش به سوی «ایران کتاب‌خوان»

  • کد خبر: ۱۹۴۶۰۹
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
پیش به سوی «ایران کتاب‌خوان»
مهم‌ترین رسالت کتابخانه عمومی کتابداری و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی است و دیگرخدمات متنوع در آن نیز با محوریت کتاب ارائه می‌شود.

امروز با نسل جدید کتابخانه‌های عمومی روبه‌رو هستیم. کتابخانه عمومی به‌عنوان فرهنگ‌سرای اجتماعی، دانشگاه مردم و مکان سوم تعلیم و تربیت در تلاش است تا پاسخگوی نیاز‌های فرهنگی، اجتماعی، اطلاعاتی و دانشی کاربران و اعضا باشد. از این رو، امروز در کتابخانه‌های عمومی شاهد بخش‌های گوناگونی مانند کودک و نوجوان، پایگاه‌های اطلاعاتی، بخش مرجع و کلاس‌های آموزشی هستیم و کاربران به‌آسانی می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند. البته مهم‌ترین رسالت کتابخانه عمومی کتابداری و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی است و دیگرخدمات متنوع در آن نیز با محوریت کتاب ارائه می‌شود.

زیرا اصالت با کتاب است. در توجیه اهمیت کتاب بر فضای مجازی نیز بر این باوریم که فضای مجازی رقیب کتاب نیست، بلکه می‌تواند رفیق کتاب و مروج کتاب‌خوانی باشد. زیرا مردم برای بالابردن سطح اخبار و اطلاعاتشان به فضای مجازی و برای عمق‌بخشیدن به معلومات و دانش خود به کتاب نیاز دارند؛ بنابراین در عصر کنونی کتاب و فضای مجازی هرکدام در جای خود دارای اهمیت و ارزش هستند.

فضای مجازی برای توسعه و ترویج کتاب‌خوانی و معرفی کتاب و تازه‌های نشر و به‌اشتراک‌گذاشتن کتاب‌های خوب و معرفی نویسندگان و مفاخر و آثار ارزشمندشان و همچنین برجسته‌کردن نقش کتاب‌خوانی در ارتقای سطح کیفی زندگی مردم فرصتی بی‌نظیر است.

همه تلاش ما تحقق شعار «ایران کتاب‌خوان» است. زیرا معتقدیم روی دیگر دانایی، توانایی است و شکوفایی جامعه و قوی‌شدن ایران سربلند از مسیر کتاب و کتاب‌خوانی می‌گذرد و این مهم جز با تلاش همگانی و همدلی و هم‌افزایی امکان‌پذیر نخواهد بود. اعتقاد شخصی‌ام این است که «حال کتاب‌خوانی خوب است» و این نگاه برآمده از حضور مردم و استقبال بی‌نظیر آنان از برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی و خرید کتاب از نمایشگاه بین‌المللی کتاب و فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های کتاب است.

ضمن تبریک سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به همه اهالی کتاب و کتاب‌خوانی و دغدغه‌مندان و فعالان این حوزه، امیدوارم بتوانیم با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر امر کتاب‌خوانی و افزایش بصیرت اجتماعی و فرهنگی جامعه، از این هفته به‌عنوان فرصتی مغتنم برای خلق رویداد‌های مؤثر فرهنگی کتاب‌محور استفاده کنیم.

شعار این دوره از هفته کتاب «آینده خواندنی است»، برآمده از این موضوع است که با مطالعه و آگاهی از تجربیات و سرگذشت افراد و جوامع گذشته، می‌توانیم آینده‌ای درخشان برای ایران اسلامی و حتی جهان بسازیم. به امید تحقق «ایران کتاب‌خوان».

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->