آغاز مراسم پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام در مشهد + فیلم مشهدالرضا (ع)؛ میعادگاه عاشقان ولایت | قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی: سالانه میزبان بالغ بر ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون زائر در بارگاه منور رضوی هستیم نخستین گروه زائران ایرانی حج تمتع عازم سرزمین وحی شدند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین گروه از زائران حج تمتع امشب به عربستان می‌روند (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس جمهور میهمان مراسم اختتامیه پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در مشهد مدال طلای کشتی‌گیر قهرمان جهان به موزه حرم مطهر رضوی اهدا شد دانش آموزان استثنایی زیارت اولی میهمان ویژه امام رئوف شدند «زیر سایه خورشید» با ۱۱ هزار برنامه در ۲۱۰۰ نقطه کشور تکیه مجازی | مدیری که به خادمی‌اش افتخار می‌کند نشانی خط‌های سفید انسان در براده‌های آینه حلال و حرام مالی در باور‌های دینی سِرّ دلدادگی به شاه خراسان دبیر کنگره جهانی حضرت‌رضا(ع): فرهنگ رضوی منبعی انگیزه‌بخش برای عدالت‌خواهان جهان است دعوت فرهیختگان از ۴ قاره جهان به کنگره جهانی حضرت رضا(ع) قرائت پیام سه مرجع عالی‌قدر تقلید در افتتاحیه کنگره جهانی حضرت‌رضا(ع) قاب‌هایی برای نمایش پیوند دیرینه همسایگان امام رضا (ع) با قرآن آغاز جشن‌های باشکوه دهه کرامت در بهشت هشتم | بارگاه منور رضوی آماده پذیرایی از زائران ثامن‌الحجج(ع)
سرخط خبرها

صحن و سرای رضوی مهیای جشن میلاد حضرت زینب (س)

  • کد خبر: ۱۹۵۱۱۲
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
صحن و سرای رضوی مهیای جشن میلاد حضرت زینب (س)
همزمان با فرارسیدن سالروز میلاد باسعادت حضرت زینب کبری (س) پرستار عاشورا، صحن و سرای رضوی آماده میزبانی از ارادتمندان حضرت رضا (ع) در این سرای ملکوتی است.

به گزارش شهرآرانیوز خادمان بارگاه نورانی امام هشتم (ع) در آستانه پنجم جمادی‌الاول و فرارسیدن سالروز ولادت فرخنده حضرت زینب (س) اسوه صبر و استقامت، با فضاآرایی حرم مصفای رضوی و اتخاذ تمهیدات لازم آماده میزبانی شایسته از زائران و مجاورانی هستند که برای زیارت و شرکت در مراسم این عید مبارک به حرم مطهر مشرف می‌شوند.

در این راستا کتیبه بزرگ مناسبتی «پرستار کربلا؛ السلام علیک یا زینب الکبری (س)» بر بلندای ایوان طلای صحن انقلاب اسلامی نصب شد. همچنین کتیبه‌های دیواری نصب شده در صحن‌های آزادی، انقلاب، جمهوری، غدیر، گوهرشاد و کوثر، شادباش‌گوی این عید به عاشقان حضرت ثامن الحجج (ع) است. پرچم‌های رنگی نیز در صحن پیامبر اعظم (ص) قابل مشاهده است.

به این مناسبت همچون دیگر اعیاد خجسته، ریسه‌های رنگی در صحن‌های مختلف در شب و شامگاه میلاد این ستاره درخشان آسمان تقوا روشن خواهد شد و حال و هوای عیدانه حرم حضرت دوست را دوچندان خواهد کرد.

همچنین با هدف گرامی‌داشت ولادت بزرگ بانوی کربلا، گل‌آرایی حرم مطهر با گل‌های‌تر و تازه فصلی همچون کلم زینتی و داوودی و... انجام شده است تا بر رنگ و بوی این عید خجسته در نگاه زائران و مجاوران بیفزاید.

آب‌نما‌های صحن‌های گوهرشاد و آزادی، ورودی پارکینگ خدام و جایگاه‌های برگزاری مراسم میلاد در رواق‌های امام خمینی (ره) و دارالحجه و مسجد گوهرشاد، از جمله محل‌هایی است که به این مناسبت به طور ویژه گل‌آرایی شده است.

چایخانه‌های حضرت رضا (ع) نیز در ایام ولادت حضرت زینب (س) با همکاری موکب‌های خدمت‌رسان و خادمیاران رضوی با توزیع چای متبرک پذیرای محبان خاندان عصمت و طهارت (ع) هستند.

سه چایخانه صحن‌های کوثر، غدیر و امام حسن مجتبی (ع) به صورت شبانه‌روزی (بجز در ساعات تعویض شیفت‌های خدمتی، تنظیف و اقامه نماز) در این ایام فعال خواهند بود و چایخانه باغ رضوان نیز در دو شیفت صبح و بعدازظهر از زائران میزبانی می‌کند.

همچنین با توجه به میزان حضور خیل شیفتگان امام مهربانی‌ها (ع) در شب و روز میلاد، در حوزه‌های فرش آرایی، تنظیف و تهیه و توزیع اقلام مصرفی مورد نیاز همچون مُهر نماز، لیوان یک‌بار مصرف و... پیش‌بینی‌های لازم در این آستان مقدس اتخاذ شده است.

سایر بخش‌ها نیز از دفاتر پیداشدگان و خدمات مادر و کودک، دفاتر امانات و پایگاه‌های فوریت پزشکی تا بخش‌های امداد و صندلی چرخدار و زائربر‌های برقی حرم مطهر رضوی نیز آماده خدمت‌رسانی شبانه‌روزی به زائران و مجاوران در این ایام است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->