بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ ۲۰۲۴ + مشخصات کنسول دستی ROG Ally X ایسوس کی معرفی خواهد شد؟ آیا OpenAI موتور جستجویش را در رویداد ChatGPT معرفی می‌کند؟ معرفی بازی معمایی Tiny Room Stories + لینک دانلود اندروید و IOS نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ با معرفی برگزیدگان پایان یافت اقدام نوآورانه استارتاپ مشهدی برای کمک به ناشنوایان در دریافت گواهی‌نامه رانندگی آلیس در ماتریکس | هوش مصنوعی چه نسبتی با ما و کسب‌وکار‌های ایرانی دارد؟ ویدئو | تصویر روز ناسا؛ گردش یک سیاهچاله چگونه است؟ سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد
سرخط خبرها

معاون وزیر ارتباطات: ظرفیت پهنای باند اپراتورها افزایش یافت

  • کد خبر: ۱۹۵۵۴
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
معاون وزیر ارتباطات: ظرفیت پهنای باند اپراتورها افزایش یافت
اپراتورها ظرفیت پهنای باند خود را تا ۱۰۰ گیگ اضافه کردند تا مشکل کیفیت اینترنت برطرف شود.

به گزارش شهرآرانیوز، در پی ضرب‌الاجلی که سازمان رگولاتوری وزارت ارتباطات برای بهبود کیفیت به اپراتورها، مخابرات و شرکت ارتباطات زیرساخت داده بود، رییس این سازمان گفت: اپراتورها ظرفیت پهنای باند خود را تا ۱۰۰ گیگ اضافه کردند تا مشکل کیفیت اینترنت برطرف شود.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اپراتورها و شرکت‌های ارایه دهنده اینترنت، ضرب الاجلی برای بهبود کیفیت خدمات خود داد و آن‌ها را موظف کرد طی این زمان مشکلاتی که در حوزه اینترنت وجود دارد را رفع کنند.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات به شرح اقداماتی پرداخت که طی این زمان برای بهبود کیفیت اینترنت انجام شده است. 

حسین فلاح جوشقانی افزود: اپراتورهای ثابت، همراه و مخابرات برای برطرف کردن مشکلاتی که از روز شنبه در حوزه کیفیت اینترنت به وجود آمد با همکاری یکدیگر توانستند زیرساخت لازم برای بهبود را مهیا کنند.

به گفته معاون وزیر ارتباطات برای رفع این مشکل، همراه اول که میزان اعتراض کاربران به کیفیت اینترنت آن بیشتر بود، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ گیگ به پهنای باند خود اضافه کرد.

فلاح افزود: اپراتورهای دیگر که مشکل انتقال داشتند و به این واسطه، کیفیت اینترنت شان کاهش پیدا کرده بود، اعلام کردند با پیگیری که انجام شده، کمبود ظرفیت انتقال ندارند.

او اشاره کرد: در وضعیت شبکه با توجه به ظرفیت‌هایی که به هر اپراتور اضافه شده، مشکلی نداریم اما همچنان همراه با اپراتورها شبکه را رصد می کنیم تا اگر باز هم نیاز به افزایش ظرفیت بود اقدام شود.

فلاح در خصوص همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت در این‌باره گفت: تامین پهنای باند اینترنت کاملا بر عهده شرکت ارتباطات زیرساخت بود. هر شرکتی که به افزایش ظرفیت نیاز داشت به شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد. همچنین برخی شرکت‌های FCP (شرکت‌های دارای پروانه ارتباطات ثابت) که از مجموعه‌هایی مانند آسیاتک ظرفیت می گرفتند، مشکل کمبود پهنای باند را با افزایش ظرفیت ۲۰ گیگ برطرف کردند.

او اشاره کرد: اکنون که شبکه را به صورت دایم رصد می‌کنیم مشکلی نداریم، اما اگر نیاز به افزایش ظرفیت باشد قبل از این که به کاهش کیفیت منجر شود، اپراتورها با توجه به شرایط پیش آمده آمادگی بیشتری برای افزایش پهنای باند خواهد داشت.  

رییس رگولاتوری با اشاره به این که ظرف ۲۴ ساعت گذشته با توجه به قولی که داده بودیم با همکاری اپراتورها و شرکت مخابرات و زیر ساخت، کمبود ظرفیت پهنای باند برطرف شد، افزود: اپراتورها و شرکت‌ها ظرفیت پهنای باندی که در گذشته از شرکت مخابرات دریافت می‌کردند را بر اساس نیاز اعلام می‌کردند اما اکنون روش کار را عوض کرده‌اند.

هر میزان ظرفیتی که نیاز داشته باشند را از مخابرات می‌گیرند اما بر اساس میزان مصرف، شارژ می‌شوند. این کار باعث شده مدیریت پویاتری برای ظرفیت پهنای باند شکل بگیرد و مشکل انتقال نداشته باشند.  

از هفته گذشته و با ورود ویروس کرونا به کشور، مدارس و دانشگاه‌ها به حالت تعطیل درآمد، برای برخی کارمندان، طرح دورکاری تعریف شد و همین مساله استفاده از اینترنت را چندین برابر کرد.

تا آنجا که «حسین فلاح جوشقانی» رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از افزایش ۴۰درصدی استفاده کاربران از اینترنت خبر داد. مساله‌ای که به کاهش کیفیت اینترنت منجر شد و صدای کاربران فضای مجازی را درآورد.

پس از اعلام شکایت‌هایی که در این خصوص از سوی کاربران انجام شده، رگولاتوری وزارت ارتباطات به اپراتورهای همراه، خصوصا همراه اول، شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای ثابت دستور داد ظرف مدت ۲۴ ساعت این مشکل را حل کنند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->