اوسمار مهاجم خارجی را به علیپور ترجیح می دهد پرسپولیس همچنان منتظر نماینده بانک شهر اوسمار همچنان بلاتکلیف | پرسپولیس به دنبال سرمربی خداحافظی دراماتیک طارمی با پورتو با اشک و گل تماشایی + فیلم شهردار مشهد: حضور بیش از ۸۵۰۰ ورزشکار در سومین دوره مسابقات جام رمضان بی‌نظیر بود پیکان هم برای استقلال دردسرساز می شود سمیعی در استقلال فقط امضا می کند! چرا ترابی به تراکتور نمی رود؟ ارونوف قصد جدایی از پرسپولیس دارد استقلال به دنبال شکار نقل و انتقالاتی پرسپولیس| آلوز به کجا می‌رود؟ احتمال محرومیت ۴ بازیکن استقلال در بازی با فولاد هشدار برای بازیکنان استقلال| چهار بازیکن در خطر محرومیت ترکیب احتمالی استقلال برابر فولاد در هفته بیست و هفتم | نسخه نکو برای بازگشت به صدر پخش زنده بازی منچستریونایتد و آرسنال در لیگ انگلیس (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین استقلال و پرسپولیس در بین تیم‌های برتر آسیا + جدول کوپال ناظمی: پول اسپانسر‌ها خرج داوران نمی‌شود جانواریو: با قهرمانی استقلال خوشحال می‌شوم برد پرگل پرسپولیس مقابل تیم ملی جوانان تاریخ و ساعت بازی استقلال و فولاد در لیگ برتر | جنگ صدر و قعر موج دستگیری‌ها در فوتبال | ازفعالان رسانه‌ای تا مدیران فوتبالی
سرخط خبرها

کمپ جهانی تکواندو در خانه ژیمناستیک مشهد!

  • کد خبر: ۲۰۵۹۶۵
  • ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
کمپ جهانی تکواندو در خانه ژیمناستیک مشهد!
در حالیکه خانه ژیمناستیک مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه (ع) چند ماه قبل به هیات تکواندو تحت عنوان کمپ جهانی تحویل داده شده، اما وجود همزمان نام و نشان خانه ژیمناستیک و کمپ جهانی تکواندو در این مجموعه نشان می‌دهد تغییر به خصوصی در این مجموعه صورت نگرفته است!

به گزارش شهرآرانیوز، سالن ژیمناستیک مجموعه ورزشی ثامن‌الائمه مشهد در دی ماه ۱۳۹۷ با حضور مسعود سلطانی‌فر، وزیر وقت ورزش ایران و فرزاد فتاحی، مدیرکل وقت ورزش‌وجوانان خراسان رضوی و سایر مسئولان استانی افتتاح شد، اما گویا تنها استفاده‌ای که آن سالن ژیمناستیک برای ورزش خراسان به‌خصوص ژیمناستیک داشت، برگزاری یک افتتاحیه با حضور وزیر ورزش و پاره‌کردن ربان افتتاحیه بود. پس از آن افتتاحیه دیگر هیچ برنامه به‌خصوص دیگری در آن سالن ژیمناستیک برگزار نشد و کاملا بلااستفاده باقیماند.

کمپ جهانی تکواندو در خانه ژیمناستیک!

پس از گذشت حدود ۵ سال از افتتاح سالن ژیمناستیک مجموعه ورزشی ثامن، همان سالن در مهر ۱۴۰۲ با حضور هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو ایران به هیات تکواندو خراسان رضوی تحویل داده شد تا به محل کمپ جهانی تکواندو تبدیل شود.

در حالیکه حدود ۳ ماه از تحویل سالن ژیمناستیک به تکواندو گذشته، اما کماکان نام "سالن ژیمناستیک" در محل این سالن خودنمایی می‌کند، در حالیکه در گوشه‌ای دیگر از این سالن، بنری به دیوار چسبانده شده و از این سالن به عنوان "کمپ جهانی تکواندو" یاد شده است. بر همین اساس، با حسین حسین‌زاده، رئیس هیات تکواندو خراسان رضوی گفتگویی انجام دادیم تا از وضعیت این مجموعه بزرگ ورزشی مطلع شویم.

۱.۵ میلیارد تومان هزینه، صرف تعمیرات تاسیسات!

حسین‌زاده در خصوص وضعیت کمپ جهانی تکواندو عنوان کرد: این سالن ۳ تا ۴ سال بلااستفاده باقیمانده بود که سرانجام به ما تحویل داده شد و در حال حاضر در حال انجام تعمیرات در این سالن هستیم. ما نیز تاکنون ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان برای راه‌اندازی این سالن هزینه کرده‌ایم که هنوز هم تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلون تومان دیگر هزینه خواهد داشت.

وی با اشاره به علت تحویل واگذاری این سالن به تکواندو تصریح کرد: خانواده ژیمناستیک جزو خانواده برخوردار است و ۳ تا ۴ سالن خوب دیگر در مشهد در دست دارد که دیگر از سالن ژیمناستیک ثامن استفاده‌ای نمی‌کرد. دوستانی که در ژیمناستیک حضور دارند نیز اذعان داشتند که از این سالن استفاده‌ای نمی‌کردند و هر از گاهی یک برنامه در آن برگزار می‌کنند. ۳ سال گذشته به مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی اعلام کردم که می‌توانم این سالن را برای تکواندو تجهیز کنم تا علاوه بر تکواندو، ورزش استان نیز برای برنامه‌هایش از آن بهره‌مند شود. مقدمات تحویل این سالن نیز از همان موقع زده شد.

وی ادامه داد: این سالن حدود ۲ ماه است که به هیات تکواندو خراسان رضوی تحویل داده شده و، چون بلااستفاده باقیمانده بود، رایزنی کردیم و این سالن را در اختیار گرفتیم. در زمان تحویل این سالن نیز قول داده بودم که این سالن در بخش جهانی راه اندازی خواهد شد و آن را برای استفاده ورزشکاران و تکواندوکاران خراسانی پویا نگه خواهیم داشت.

کمپ جهانی تکواندو در خانه ژیمناستیک!

حسین‌زاده اضافه کرد: در یک افتتاحیه و با حضور هادی ساعی این سالن به هیات تکواندو واگذار شد. پس از آن شروع به برنامه‌ریزی کردیم تا رویداد‌های خود را آغاز کنیم که پس از بازدید از سالن متوجه شدیم تاسیسات سالن نیاز به تعمیرات اساسی دارد. از همین رو مجبور شدیم به سمت تعمیرات برویم و در حال حاضر حدود یک ماه است که در این سالن مشغولیم.

وی یادآور شد: برای این سالن تاکنون هیچ اقدام و توجهی صورت نگرفته بود و تمام تاسیساتش به طور کامل آسیب دیده بود. از وضعیت سالن صورت‌برداری کردیم که تخمین زدند ۱.۵ میلیارد تومان در بخش تاسیسات هزینه خواهد داشت.

رئیس هیات تکواندو خراسان رضوی گفت: تاکنون ۸ تشک نیز برای این سالن خریداری شده است. فقط تاسیسات سالن باید به طور کامل تعمیر شود تا تشک‌ها را پهن کرده و رویداد‌های خود را آغاز کنیم.

کمپ جهانی تکواندو کمتر از یک ماه دیگر میزبان یک رویداد استانی

حسین‌زاده بیان کرد: مطابق قولی که داده ام کمپ جهانی تکواندو تا پایان سال به اتمام می‌رسد. تا ماه آتی و شاید کمتر از آن نیز یک رویداد استانی در این کمپ برگزار خواهیم کرد تا نقاط ضعف و قوت کمپ برطرف شود. پس از آن نیز یک دوره کشوری برگزار کرده و سپس رویداد‌های جهانی را برای آن برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی در خصوص علت وجود تابلو سالن ژیمناستیک، با وجود تحویل این مجموعه به تکواندو خاطرنشان کرد: یک تیکه از نوشته آن باقیمانده است. از آنجا که یک پله اضطراری برای جانبازان و معلولان در همان سمت سالن قرار دارد، مانع آن شد تا بالابر نزدیک دیوار شود تا نوشته سالن ژیمناستیک را برداریم. از آنجا که بالابر برای هر نوبت استفاده ۵ تا ۶ میلیون تومان برای ما هزینه دارد، تصمیم گرفتیم زمانی که می‌خواهیم کار‌های داخلی و بیرونی سالن را انجام دهیم، مجددا از بالابر استفاده کنیم تا برای صرفه اقتصادی داشته باشد.

قوچان‌نژاد: برنامه‌های هیات تکواندو عملی نشود، تصمیم دیگری برای آن مجموعه اتخاذ خواهد شد

همچنین، جبار قوچان‌نژاد، معاون ورزشی اداره‌کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی در خصوص تکلیف وسایل و تجهیزات ژیمناستیک حاضر در این سالن پس از تحویل به هیات تکواندو اظهار کرد: وسایل ژمیناستیک آن سالن تحویل هیات ژیمناستیک استان شده است و بخشی از آن نیز به سالن ژیمناستیک سجاد اضافه شده و بخش دیگری از آن برای سایر کار‌ها کنار گذاشته شده است.

وی یادآور شد: از زمانی که این سالن به ژیمناسیک واگذار شده بود هیچ اتفاق مثبتی در آن رخ نداده بود و تغییراتی در آن به وجود نیامده و بلااستفاده مانده بود. هادی ساعی، رییس فدراسیون تکواندو در سفرش به مشهد درخواستی برای مسابقات بین‌المللی در مشهد داشت. پیش از آن نیز از آن سالن بازدید کرده بود تا آن سالن را در اختیار بگیرند و رویداد‌های جهانی در آن برگزار کنند.

معاون ورزشی اداره‌کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر اتفاقات خوبی در این سالن رخ داده که قابل مشاهده نیست. تاسیسات سالن مورد فرسایش قرار گرفته بود که مشکلات زیادی را ایجاد کرده بود. در حال حاضر این مشکلات در حال رفع است و در مرحله تست قرار دارد. همچنین یک سری تشک به آنجا منتقل شده است، اما اگر این اتفاقات به طور کامل انجام نشود، مدیرکل ورزش‌وجوانان قطعا تصمیمات دیگری برای این مجموعه اتخاذ خواهد کرد.

وی با اشاره به وجود تابلوی سالن ژیمناستیک نیز در حاشیه این سالن یادآور شد: سالن به هیات تکواندو تحویل داده شده، اما افتتاح عملی نشده است. طبیعتا وقتی افتتاح عملی صورت بگیرد و سالن آماده هرگونه فعالیتی شود، این تغییرات نیز در آنجا انجام خواهد شد. به دوستان نیز اعلام شده که هرچه سریع‌تر برنامه‌ریزی‌های خود را برای این سالن اجرایی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->