تملک ۲۷۰ پلاک از سوی سازمان زمین و مسکن در سال ۱۴۰۲ | اختصاص ۳ هزار میلیارد ریال به حاشیه شهر مشهد کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه لوکال آزادی مشهد در آینده‌ای نزدیک ظرفیت اشغال هتل‌های مشهد در دهه کرامت به ۷۰ درصد رسید ویژه‌ترین فضاآرایی شهری به‌مناسبت دهه کرامت در مشهد مقدس اعمال‌قانون یک هزار و ۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۱ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در میدان شهدا و بزرگراه‌های مشهد | فوت سرنشین پژو به دلیل واژگونی خودرو (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای ۹ منطقه کلانشهر مشهد «پاک» است (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) برقراری سیستم گردشی غرفه‌داری در شب‌بازارهای مشهد | موافقان و مخالفان چه می‌گویند؟ مدیریت شهری مشهد، مهیای برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) پایان پرونده پلاک ۱۷۶ | پس از ۳ دهه، یکی از فرسایشی‌ترین پروژه‌های شهر مشهد رو به پایان است برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد در اردیبهشت ماه تدوین می‌شود تعیین تکیلف ۲۴۰ پرونده ارسالی در کمیسیون ماده ۵ توسط شهرداری مشهد طی سال گذشته قلندرشریف: ایستگاه سلامت خط‌دو متروی مشهد در سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود مجید فاطمی‌ارفع به‌عنوان مشاور شهردار مشهد مقدس منصوب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ساعت خدمات‌رسانی خطوط اتوبوس‌رانی مشهد در دهه کرامت | سرویس‌دهی رایگان در روز میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | درخواست رفع مشکل آسفالت محله کاظمیه مشهد + پاسخ اعمال‌قانون ۱۰۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی تمام ظرفیت‌های شهری مشهد برای برگزاری جشن بزرگ دهه کرامت سینما «دیاموند»؛ الماس سینمایی کشور
سرخط خبرها

طی ۲ شب اخیر ۱۷۷ بی‌سرپناه در خانه سبز مشهد اسکان شدند

  • کد خبر: ۲۰۸۶۰۳
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
طی ۲ شب اخیر ۱۷۷ بی‌سرپناه در خانه سبز مشهد اسکان شدند
معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: از روز پنجشنبه که شاهد برودت هوا در مشهد بودیم، فعالیت گرم‌خانه خانه سبز مشهد به صورت شبانه‌روزی در آمد و در شامگاه پنجشنبه این گرم‌خانه با ظرفیت اسکان ۲۰۰ نفرشب پذیرای بی‌سرپناهان بود.

به گزارش شهرآرانیوز با ورود سامانه بارشی از روز پنجشنبه هفته گذشته به مشهد و سرد شدن هوا در این شب‌ها، ورود افراد بی‌سرپناه به خانه سبز شهرداری مشهد که آذرماه فعالیتش را آغاز کرده بود، افزایش یافت و در این روز‌ها این مرکز به صورت شبانه‌روزی میزبان افراد بی‌سرپناه شهرمان است. مرکز گرم‌خانه خانه سبز شهرداری مشهد در دو شب اخیری که سرمای هوا در مشهد شدت گرفت، ۱۷۷ نفرشب اقامت را در خود جای داده است تا در این شب‌ها فرد بی‌سرپناهی در شهرمان نباشد.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه در راستای محافظت از سرما برای افراد بی‌سرپناه شهر، گرم‌خانه خانه سبز مشهد از ابتدای آذرماه امسال فعال شده است، اظهار کرد: فعالیت این گرم‌خانه تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده و در صورت تداوم سرما تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت. در صورت برودت هوا فعالیت این مرکز به صورت شبانه‌روزی می‌شود.

مهدی ابراهیمی ادامه داد: از روز پنجشنبه که در شهر مشهد برف بارید، شاهد برودت هوا در مشهد بودیم و با توجه به این مسئله فعالیت گرم‌خانه خانه سبز مشهد به صورت شبانه‌روزی در آمد و در شامگاه پنجشنبه این گرم‌خانه با ظرفیت اسکان ۲۰۰ نفرشب پذیرای حدود ۱۰۰ نفر بود. شامگاه جمعه نیز ۷۷ نفر از افراد بی‌سرپناه شهر با حضور در خانه سبز از این گرم‌خانه استفاده کردند. درمجموع در دو شب اخیر که سرما در مشهد شدت گرفته، تعداد ۱۷۷ نفرشب اقامت در خانه‌سبز به ثبت رسیده است.

وی گفت: با توجه به اینکه همچنان در شهر مشهد برودت هوا وجود دارد و پیش‌بینی بارش برف و باران را هم داریم، فعالیت گرم‌خانه خانه سبز همچنان شبانه‌روزی است و افراد در صورت تمایل می‌توانند از ظرفیت این گرم‌خانه استفاده کنند.

ابراهیمی در ادامه درباره تعداد افرادی که از ابتدای فعالیت گرم‌خانه‌های شهرداری در این مراکز اسکان داده شده‌اند، گفت: در آذرماه که فعالیت گرم‌خانه خانه سبز شهرداری آغاز شد، تعداد ۹۲۲ نفر و در دی‌ماه تعداد ۱۵۴۳ نفرشب اقامت در مرکز خانه‌سبز داشته‌ایم. به این ترتیب در ماه‌های آذر و دی تعداد ۲۴۶۵ نفرشب اقامت در خانه‌سبز به ثبت رسیده و با احتساب شش روز ابتدایی بهمن‌ماه تعداد نفرشب اقامت در این مرکز از ۲۶۰۰ نفر نیز عبور کرده است.

معاون اجتماعی و  مشارکت‌های سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: در گرم‌خانه شهرداری مشهد، دو وعده غذا به افراد داده می‌شود، همچنین خدمات بهداشتی، پرستاری و فعالیت‌های فرهنگی و برگزاری رویداد‌ها در این مرکز ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در شب‌های فعالیت خانه‌سبز، خیران نیز با حضور در مراسم شب یلدا با شهرداری مشارکت داشته‌اند، تصریح کرد: از خیران و مردم می‌خواهیم که از دادن غذا به افراد بی‌سرپناه در پاتوق‌ها و خیابان‌ها خودداری کنند. در صورتی که مردم می‌خواهند به افراد بی‌سرپناه غذا دهند بهترین حالت این است که این غذا‌ها را به مراکزی دهند که از این افراد نگهداری می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->