مصرف گل و حشیش چه تاثیری بر سلول‌های مغزی دارد؟ پرشدگی ۶۷ درصدی سد‌های کشور مرور دروس امتحانی از شبکه شاد به صورت رایگان جزئیات هدیه تأمین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان برای خرید کتاب + فیلم پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی و مشهد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم افزایش دما در استان تا اواسط هفته جاری رونمایی از سند رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال | سالانه ۵۱ هزار کودک در کشور دچار عفونت می‌شوند ۲۰۰ میلیارد ریال تجهیزات پزشکی برای خراسان رضوی خریداری شد بیمه رایگان ۵ دهک اول درآمدی با هدف افزایش دسترسی به خدمات درمانی حمایت از یک‌ هزار و ۶۰۰ زن سرپرست‌خانوار نیازمند در خراسان‌رضوی و توانمندسازی آن‌ها جدال وحشتناک پسربچه ۱۲ ساله و سگ ولگرد در کرج + عکس بانوی مرگ مغزی در مشهد به شش بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش‌های رگباری و رعد و برق در بیشتر استان‌ها (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساده‌ترین کاری که می‌تواند شما را از ابتلا به یک نوع سرطان نجات دهد توموری نادر اما خطرناک در مردان | انواع سرطان تناسلی مردان، علائم، عوامل خطر و درمان‌ها ثبت و رسیدگی به ۲۸ شکایت از مدارس غیردولتی در خراسان رضوی طی سال گذشته | شهریه مدارس، اصلی‌ترین موضوع گلایه‌مندی‌ها توصیه‌های مهم پلیس فرودگاه به زائران حج تمتع خراسانی | بدرقه‌کنندگان به فرودگاه نیایند سناریوی متناقض سارق کیف طلا، او را به دام انداخت
سرخط خبرها

خسارت سیل به آثار تاریخی خراسان‌رضوی/ بیشترین آسیب به آثار تاریخی خواف و بجستان و نیشابور/ باد به برج‌وباروهای توس خسارت زد

  • کد خبر: ۲۳۸۵۴
  • ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
خسارت سیل به آثار تاریخی خراسان‌رضوی/ بیشترین آسیب به آثار تاریخی خواف و بجستان و نیشابور/ باد به برج‌وباروهای توس خسارت زد
جانشین معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی از آسیب‌دیدن و تخریب برخی بناهای تاریخی استان براثر سیل اخیر خبر داد.

علی صمدی جوان- احسان زهره‌وندی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: پیش از آغاز موج نخست بارش‌ها، به تمامی ادارات میراث‌فرهنگی استان هشدارهای لازم را داده بودیم و خوشبختانه از آسیب‌های جدی و گسترده پیشگیری کردیم.


وی درباره آثار تاریخی آسیب‌دیده گفت: تاکنون آثار تاریخی خواف، بجستان و نیشابور بیشترین آسیب را دیده‌اند. با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، به‌دنبال استفاده از اعتبارات اضطراری اداره‌کل هستیم تا بتوانیم خسارت‌های به‌وجودآمده را جبران کنیم؛ برای‌این‌منظور، فرم‌های برآورد خسارت را به تمامی ادارات استان داده‌ایم تا از آخرین وضعیت آثار تاریخی و آسیب‌های احتمالی آن‌ها آگاه شویم.


جانشین معاونت میراث‌فرهنگی درباره منطقه توس هم تصریح کرد: بارندگی در منطقه تاریخی توس نیز کم نبوده است. با تمهیداتی که از چندی‌قبل اندیشیده بودیم توانستیم آب‌های سطحی را به کشف‌رود هدایت کنیم تا به برج‌وباروی توس آسیبی وارد نشود، اما به‌علت وزش شدید باد خسارت‌هایی جزئی را شاهد بودیم که اکنون درحال برطرف‌کردن آن‌ها هستیم.


زهره‌وندی درباره اقدامات معاونت میراث‌فرهنگی برای جلوگیری از تکرار این خسارت‌ها نیز گفت: طبیعتا باید برای تمامی آثار ثبت‌شده اقدامات مناسب‌تری انجام دهیم تا دوباره شاهد خسارت و آسیب نباشیم؛ بنابراین، پیش‌بینی‌ها و اقدامات حفاظتی را آغاز کرده‌ایم که ازبین آن‌ها مثلا بام‌سازی و ایجاد مسیرهای آبراهی در دستورکار امسال قرار گرفته است تا تمام آثار موجود در استان همچون سایت موزه شادیاخ، سایت موزه بندیان و مسجد-مدرسه ارگ توس از محافظت‌های لازم برخوردار شوند. البته انجام‌دادن این اقدامات مستلزم آن است که از فصل بارندگی عبور کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->