برنامه جدید امتحانات نهایی دانش‌آموزان اعلام شد ممنوعیت‌های تردد ویژه مراسم تشییع پیکر رئیس جمهوری در مشهد اعلام شد تشکیل پرونده قضایی برای منتشرکنندگان مصادیق توهین‌آمیز درخصوص سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد در روز پنجشنبه (٣ خرداد ١۴٠٣) هم‌زمان با مراسم تشییع و تدفین رئیس‌جمهور پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه، یکم خرداد ١۴٠٣) | آغاز بارش‌های پراکنده باران در استان آسیب‌هایی جدی که روغن مصرف شده به مغز می‌زند تا زنده هستید، تکلیفتان را برای اهدای‌عضو مشخص کنید دستگیری اعضای باند گروگان‌گیری اتباع خارجی در تهران ۱۰ راهکار برای به حداکثر رساندن کالری‌سوزی در ۳۰ دقیقه خوراکی‌های سالمی که می‌توانید جایگزین نان کنید نحوه مصرف برگه زردآلو برای یبوست | طبع قیسی خشک گرم است یا سرد نقش مهم تغذیه در تکامل دندان‌ها ۷ دلیل احساس تشنگی مداوم اعمال قانون۱۴۷۸دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد|۵۳نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (یکم خرداد ماه ۱۴۰۳) کندی حرکت در میدان جمهوری به سمت میدان جهاد در مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) آیا مدارس قم فردا سه شنبه (۱ خرداد ۱۴۰۳) تعطیل است؟ کارنامه زیست‌محیطی شهید سید ابراهیم رئیسی چند توصیه مهم برای خواب آرام شبانه هشدار سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در ۱۵ استان کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تجمعات روز زمین پاک در خراسان رضوی برگزار نمی‌شود

  • کد خبر: ۲۴۵۲۶
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
تجمعات روز زمین پاک در خراسان رضوی برگزار نمی‌شود
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط انتشار ویروس خطرناک کرونا و اولویت سلامت مردم، به تمامی واحدهای تابعه در استان اعلام شده است که از برگزاری تجمعات مختلف به مناسبت روز زمین پاک پرهیز کنند.
به گزارش شهرآرانیوز تورج همتی همزمان با روز زمین پاک افزود: تمرکز در این روز بر آموزش و فرهنگ‌سازی در خصوص مدیریت پسماند‌ها از طریق فضای مجازی در این شرایط، بهترین راه انتقال دانش محیط زیستی است.

وی اضافه کرد: بازدید از واحد‌های فعال بازیافتی در حوزه پسماند، زباله گاه‌های سطح استان و نظارت بر نحوه مدیریت پسماند توسط شهرداری‌ها همچنان در دستور کار حوزه تخصصی پسماند در حفاظت محیط زیست سراسر استان خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: نحوه نظارت ارگان‌های مسوول در مدیریت پسماند همچون دانشگاه‌های علوم پزشکی، جهادکشاورزی، صنعت و معدن در این ایام با جدیت بیشتری مورد بررسی و پایش تیم نظارتی این اداره کل قرار خواهد گرفت.

همتی با اشاره به این که نحوه مدیریت پسماند‌های عفونی حاصل از فعالیت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در شرایط شیوع ویروس کرونا اهمیتی دو چندانی دارد افزود: پایش و بررسی فعالیت شهرداری‌ها در نحوه جمع‌آوری و دفع صحیح پسماند‌های خاص در معابر شهری که احتمال آلوده بودن آن‌ها به ویروس زیاد است و نیز ارتباط با دهیاری‌ها و بخشداری‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی دفن صحیح پسماند‌ها در برنامه‌های اجرایی و نظارتی این اداره کل قرار دارد.

وی با بیان این که ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نزدیک به دوماه است که شکل گرفته و با تدوین و ابلاغ دستورالعمل اجرایی و نظارت مستقیم و مستمر بر مصوبات اجرایی، بر مهار این ویروس اهتمام دارد گفت: تأکید ما بر استفاده از سموم و مواد ضد عفونی‌کننده سازگار با محیط زیست است و امیدواریم تولید و توزیع این مواد برای کاهش آسیب‌های وارده به محیط زیست هر چه زودتر گسترش یابد.

۲۲ آوریل همزمان با دوم اردیبهشت ماه روز جهانی زمین پاک نام دارد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۸۳ هزار و ۵۰۵ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان پنج هزار و ۲۰۹ را در کشور گرفته است.  

همچنین تاکنون ۵۹ هزار و ۲۷۳ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۳۲۶ نفر را بیمار کرده و جان ۱۶۱ هزار و ۱۹۱ نفر را در کشور‌های مختلف گرفته است.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->