حضور بی‌سابقه و میلیونی مردم قم در مراسم وداع و تشییع شهدای خدمت + فیلم مصر هر گونه هماهنگی با تل‌آویو در رفح را تکذیب کرد لاپید: کابینه نتانیاهو دچار جنون شده است محل خاکسپاری شهید امیرعبداللهیان مشخص شد حملات خمپاره‌ای نظامیان صهیونیست به بیمارستان «کمال عدوان» غزه (یکم خرداد ۱۴۰۳) باقری: تلاش‌های امیرعبداللهیان برای تحقق اهداف سیاست خارجی ماندگار است همسر بشار اسد به سرطان مبتلا شد لحظه شکار پهپاد آمریکایی «ام کیو۹ » بر فراز آسمان البیضاء + فیلم شیخ عیسی قاسم: شهادت آیت‌الله رئیسی رخدادی تلخ برای جهان اسلام است وانگ یی: چین یک دوست خوب را از دست داد بلینکن: خروج آمریکا از برجام بدترین تصمیم بود حملات بی‌امان حزب‌الله به پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی (یکم خرداد ۱۴۰۳) امضای دفتر یادبود شهدای خدمت توسط سرکنسول کشور‌های خارجی در مشهد آغاز رزمایش هسته‌ای غیراستراتژیک روسیه پیکر شهدای خدمت راهی جمکران شد+ فیلم آتشی که سوزاند، آتشی که رویاند روایت «الهام علی اف» از آخرین ساعات حضور کنار شهید رئیسی ولیعهد عربستان: نگران نباشید حال پدرم خوب است! کشته و زخمی شدن شماری از نظامیان صهیونیست توسط رزمندگان حماس (۱ خرداد ۱۴۰۳) رهبر انقلاب بر پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش نماز می‌خوانند
سرخط خبرها
سخن‌گوی دولت:

تصمیمی برای بازگشایی اماکن مذهبی گرفته نشده است

  • کد خبر: ۲۵۶۱۵
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
تصمیمی برای بازگشایی اماکن مذهبی گرفته نشده است
سخن‌گوی دولت گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که در پابوسی حضرت امام رضا(ع) مشتاق‌تر از دیگری است. قطعا اعضای دولت، اعضای ستاد ملی، اعضای کارگروه‌ها، کادر وزارت بهداشت و درمان که در این زمینه مشورت می‌دهند، در برخی مواقع از مدعیان اشتیاقشان برای زیارت بیشتر است. خود دولت و رئیس جمهور در این زمینه حساسیت دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، علی ربیعی با بیان اینکه از سوی نهاد‌های رسمی مثل حوزه علمیه قم فشاری برای بازگشایی اماکن مذهبی بر دولت نیست، درباره سؤالی مبنی بر تصمیم دولت برای بازگشایی اماکن مذهبی و آموزشی گفت: ما از سوی نهاد‌های رسمی که متولی این کار هستند، مثل مدیریت حوزه علمیه قم فشاری نداشتیم. سپاسگزاری می‌کنیم از همکاری کاملی که با ما دارند. من فکر می‌کنم در تاریخ حمایت مراجع از تصمیماتی که متخصصان امر در این زمینه اتخاذ کردند، بی‌نظیر بوده است. البته برخی‌ها هم در این حوزه اظهار نظر می‌کنند که هیچ مسئولیتی ندارند.

 

وی ادامه داد: ما توصیه می‌کنیم افرادی که تریبون‌های رسمی دستشان هست اجازه دهند کارگروه‌های مربوط با فراغ بال و با آرامش تصمیم خود را بگیرند.

 

سخن‌گوی دولت تصریح کرد: ما نمی‌توانیم درباره زیارتگاه‌ها تصمیم بگیریم. چون فقط بحث زیارتگاه‌ها نیست که بگوییم همان‌جا را کنترل می‌کنیم. مسیر سفر، هتلداری، رستوران‌داری میان راه و مقصد، مسیر برگشت و دید و بازدید‌ها هم هست. مجموعه بزرگی است.

 

ربیعی با بیان اینکه مرجع اصلی تصمیم‌گیری درباره بازگشایی مجدد اماکن مذهبی و آموزشی وزارت بهداشت است، گفت: از آقای اعرافی سپاسگزاری می‌کنم که به عنوان نماینده حوزه خودشان و نمایندگانشان در این جلسات مشارکت می‌کنند. با نظر هم، پروتکل‌های بهداشتی اخذ می‌شود و تصمیاتی که تاکنون اخذ شده درباره شهر‌های سفید و مساجد بوده است.

 

وی گفت: در صورت گزارش‌های جدید و پروتکل‌های اطمینان بخش جدید، تصمیمات جدید را اعلام می‌کنیم.
قطعا این تصمیمات جدید در راستای دیدگاه‌های کارشناسی وزارت بهداشت و مورد توافق نمایندگان رسمی نهاد‌های مسئول که در مورد جان مردم هم پاسخگو هستند گرفته می‌شود. افرادی هم هستند اظهار نظر می‌کنند، اما مسئولیتی در قبال جان مردم ندارند.



سخن‌گوی دولت در پایان در ارتباط با مراکز آموزشی هم گفت که هماهنگی‌های لازم میان دو وزارتخانه آموزش‌وپرورش و آموزش عالی با همکاری وزارت بهداشت انجام می‌شود، اما الان تصمیم جدیدی اتخاذ نشده است.
منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->