واکنش فدراسیون به فساد بزرگ در لیگ برتر نتیجه بازی پرسپولیس و هوادار+ ویدیو گل‌ها(۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| آقایی آل کثیر ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و هوادار(۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل دوم پرسپولیس به هوادار با دبل آل کثیر | عیسی فرصت‌سوزی‌ها را جبران کرد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و مس رفسنجان (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تقابل نویدکیا و سپاهان برنده نداشت مدیرعامل سابق استقلال در خواب زمستانی! تعیین پاداش قهرمانی استقلال ترکیب پرسپولیس برای مسابقه با هوادار اعلام شد | بازگشت عالیشاه به ترکیب اصلی جریمه نقدی استقلال و محرومیت هاشمی‌نسب و حامدی‌فر + عکس پخش زنده بازی هوادار و پرسپولیس در لیگ برتر (۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی مس رفسنجان و سپاهان در لیگ برتر (۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچسترسیتی و فولام (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | یورش پپ و شاگردانش به جام قهرمانی قرارداد حجازی از طرف باشگاه استقلال به سازمان لیگ ارسال نشده است درآمد ام‌باپه در رئال مادرید چقدر است؟ مشهد، میزبان مسابقات کشوری ووشوی بزرگسالان کشور نتیجه و ویدیو خلاصه بازی یوکوهاما مارینوس و العین در فینال لیگ قهرمانان آسیا| کامبک ژاپنی نکونام لیست ورود و خروج را تکذیب کرد تجلیل از ۱۵۰ مدال‌آور خراسانی در دهه کرامت مورینیو در راه ترکیه! پخش زنده بازی تراکتور و گل‌گهر سیرجان (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها
عــلم و ورزش

پروتکل ورزش در فضا‌های روباز در دوران کرونا

  • کد خبر: ۲۶۳۹۵
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
پروتکل ورزش در فضا‌های روباز در دوران کرونا
رفتن به بوستان‌ها و فضا‌های سبز به‌منظور انجام فعالیت فیزیکی یکی از بهترین روش‌ها برای سلامت جسم و روان است، اما دراین‌حین باید به مسائل مختلفی به‌منظور حفاظت از خود و دیگران به‌منظور جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا توجه کرد.
از بوستان‌های نزدیک به محل زندگی خود استفاده کنید و علاوه‌بر‌این همراه‌داشتن وسایل حفاظتی نظیر ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی‌کننده ضروری است و سومین نکته رعایت دست‌کم ۱.۵متر فاصله از سایر افراد تحت عنوان رعایت فاصله اجتماعی است.
به بوستان‌های شلوغ و دور از محل زندگی نروید. در صورت ابتلا به بیماری کرونا یا تماس طی ۱۴روز اخیر با بیمار مبتلا به ویروس در فضا‌های عمومی حاضر نشوید. استفاده از زمین‌های بازی مشترک و نیز شرکت در فعالیت‌های ورزشی گروهی ممانعت کنید. از زمین‌های بازی استفاده نکنید. استفاده از زمین‌های بازی می‌تواند عامل انتشار کووید۱۹ باشد، چراکه اغلب موارد شلوغ هستند و تمیزنگه‌داشتن و ضدعفونی این سطوح دشوار است، در نتیجه ویروس به‌راحتی می‌تواند با لمس دستان بچه‌ها با وسایل موجود در این مکان‌ها و لمس دهان و بینی یا چشم‌ها انتشار پیدا کند.
رعایت ۱۰ متر فاصله با فردی که در حال دویدن است، ۵ متر فاصله با فردی که درحال راه‌رفتن است و نیز ۲۰ متر فاصله با فردی که دوچرخه‌سواری می‌کند، ضروری است. از راه‌رفتن از روبه‌رو، پشت‌سرهم و نیز به‌صورت اریب باید پرهیز شود و بهترین حالت حرکت به‌صورت موازی و با رعایت ۲ متر فاصله است.
برای شروع به فعالیت ورزشی نیز باید ابتدا به چند سؤال ساده پاسخ دهید تا بتوانید از سلامت خود مطمئن شوید و ریسک انتقال بیماری به افراد دیگر را به مقدار زیادی کاهش دهید؛ سؤال‌هایی نظیر اینکه در ۲۰ روز گذشته با افراد مبتلا یا مشکوک ارتباط داشته‌اید یا خیر. قوانین قرنطینه را رعایت کرده‌اید، علائم اصلی بیماری همچون تب، لرز، بدن‌درد، سرفه‌های خشک، سردرد و قرمزی چشم در شما وجود دارد یا خیر. این علائم را در افراد خانواده یا هم‌خانه‌ای مشاهده کرده‌اید. در صورت وجود حتی ۲ مورد مشکوک در این پاسخ‌ها بهتر است از ورزش در فضای عمومی خودداری کنید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->