سرخط خبرها

زمین چمن قدس با وجود وعده‌های بسیار، همچنان خاکی است

  • کد خبر: ۲۸۷۷۳
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
زمین چمن قدس با وجود وعده‌های بسیار، همچنان خاکی است
زمین چمن مصنوعی قدس طلاب با وجود وعده ۳ رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد همچنان درکماست
مرتضی اخوان/ شهرآرانیوز - ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ تیتر «فوتبال زیر خط فقر» شهرآرا ورزشی با تصویری از بازی بچه‌های عشق فوتبال روی زمین صدپاره چمن مصنوعی قدس طلاب، شروعی بر مصیبت‌نامه وعده‌های سرخرمن مسئولان ورزش مشهد برای تعویض چمن این زمین بود.
وعده‌هایی که یکی پس از دیگری موعد تحقق آن‌ها از راه رسید، اما خبری از ترمیم زمین قدیمی شهر نشد!
گویا گره‌ای کور بر کار این زمین افتاد و قرار نیست حتی با تعویض ریاست‌های اداره ورزش و جوانان هم مشکل زمین چمن مصنوعی قدس طلاب حل و فصل شود. حالا با وجود گذشت بیش از ۶۵۰ روز از تاریخ اولین گزارش شهرآرا (به دلیل شکایت‌های زیاد اهالی و ورزشکاران محل گرفته شد) و سر کار آمدن سومین رئیس اداره ورزش و جوانان مشهد، مشاهدات عینی روز گذشته ما نشان می‌دهد، غبار از قاب غم‌انگیز زمین قدس طلاب هم گرفته نشده است، چه برسد به آنکه طبق وعده رؤسای پیشین، چمن مصنوعی این زمین تعویض و آماده بهره‌برداری جوانان علاقه‌مند منطقه کم برخوردار باشد.

وعده رئیس اول؛ همین امسال درستش می‌کنیم
احمد صالح‌نژاد، رئیس اسبق اداره ورزش و جوانان مشهد، ۲ سال پیش وقتی با موضوع زمین چمن قدس طلاب رو‌به‌رو شد، گفت: «از مدت‌ها پیش شکایت‌هایی درباره چمن مصنوعى مجموعه قدس و وضعیت نابه‌سامان آن به ما ارسال مى‌شد. ما پیگیر نوسازى چمن این مجموعه بودیم. خوشبختانه پس از تصویب نوسازى چمن، اعتبار آن هم اختصاص یافته است و به طور قطع در آینده نزدیک، چمن جدید نصب خواهد شد.» آینده نزدیک از نظر رئیس اسبق پایان سال ۹۷ بود که از راه هم رسید، اما خبری از تحقق وعده صالح‌نژاد نشد. صالح‌نژاد ۲۲ اسفند سال ۹۷ در تماس دوباره شهرآرا ورزشی به یکی دو جمله اکتفا کرد. او گفت: «درباره زمین چمن مصنوعی قدس طلاب از طرف اداره فنی و مهندسی باید کار‌های قانونی‌اش انجام شود تا ان‌شاءا... به‌زودی مشکل آنجا هم حل‌وفصل شود.» یا این جمله که: «سال گذشته هیچ‌کس حاضر نشد اوراق درازمدت بخرد، ولی امسال در بودجه داریم.»

وعده رئیس دوم؛ تا پایان شهریورماه درستش می‌کنیم
محسن تقی‌پور، رئیس سابق اداره ورزش و جوانان مشهد، سال گذشته میراث‌دار صالح‌نژاد شد تا بلکه او مشکل زمین قدیمی را حل کند. او بعد از روی کار آمدن سعی کرد با عباراتی چون: «باید درباره فرهنگ کاربری آن زمین مطالعه شود. درباره اینکه آیا بهتر است آن زمین چمن مصنوعی باشد یا جوانان آن منطقه می‌طلبند که زمین را زمین خاکی کنیم...» و جملاتی از این دست تلاش کند تا از رسانه‌ها زمان بخرد. پورتقی همان موقع گفت: «اگر بخواهیم قدس طلاب را چمن کنیم، باید از خیر ۲ زمین چمن مصنوعی کوچک بگذریم و قدس را که ابعاد بزرگی دارد، چمن کنیم.» وی افزود: «برای تصمیم‌گیری این مسئله که زمین قدس طلاب را چمن کنیم یا ۲ چمن مصنوعی کوچک در زمین‌های دیگر بزنیم، باید جلسه کمیته برنامه‌ریزی مشهد تشکیل شود. من در آنجا مثل دیگران فقط یک حق رأی دارم، ولی خودم معتقدم درباره زمین چمن مصنوعی قدس طلاب یا باید کار انجام شود یا نشود! قول می‌دهم تا پایان شهریورماه یکی از زمین‌ها را راه بیندازیم.» اتفاقی که تا روز کنار گذاشته شدن پورتقی از این پست هرگز عملی نشد تا قدس طلاب همچنان در بلاتکلیفی باقی بماند.

وعده رئیس سوم؛ امروز خبر می‌دهیم!
مهدی سلاطین، رئیس کنونی اداره ورزش و جوانان مشهد است که حالا میراث‌دار صالح‌نژاد و پورتقی است. او در مواجهه با تماس تلفنی شهرآرا ورزشی و پیگیری موضوع گفت: «متأسفانه یا خوشبختانه مسئله زمین چمن قدس طلاب در ردیف کار پیمانکار ۱۰۰ زمین چمن مصنوعی است که قرار است در کل استان آماده بهره‌برداری شود و حالا باید منتظر باشیم تا پیمانکار هم‌زمان پروژه‌ها را انجام دهد.» وی افزود: «چمن مصنوعی این زمین آماده است و به حالت دپو در مجموعه قرار دارد. زیرساخت‌های زمین هم مشکل ندارد و فقط بحث پهن کردن و اجرایی کردن پروژه بازسازی است.» سلاطین متذکر شد: «امروز به اداره کل ورزش و جوانان می‌روم و از فنی مهندسی پیگیری می‌کنم که واقعا چرا این مسئله اجرایی نمی‌شود و بحثش چیست؟ تصور نمی‌کنم پهن کردن چمن‌ها خیلی کار داشته باشد.» رئیس جدید کامیون وعده‌ها را جلوی پای زمان خالی کرد و مدعی شد تا ساعت ۱۰ امروز خبر نهایی این موضوع و تاریخ دقیق افتتاح دوباره چمن مصنوعی قدس طلاب را اطلاع خواهد داد. باید دید وعده جدید محقق خواهد شد؟
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->