سرخط خبرها
شرکت ۲۱هزار نفر در ۱۵۰ برنامه فرهنگ‌سرای حجاب

برای ارتقای فرهنگ بانوان

  • کد خبر: ۳۲۵۲
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
برای ارتقای فرهنگ بانوان

فرامرزی - مدیر فرهنگ‌سرای حجاب گفت: از ابتدای تابستان تاکنون بیش از 2000مخاطب در 360 کلاس آموزشی فرهنگ‌سرای حجاب شرکت کرده‌اند. افزون بر این تعداد 21هزار و 220نفر در بیش از 150برنامه فرهنگی، هنری شرکت کرده‌اند.
سمیرا راسخی‌نژاد ادامه داد: کلاس‌های آموزشی این فرهنگ‌سرا شامل کلاس‌های آشپزی سنتی و مدرن، فینگر فود و دسر،کافی‌شاپ، شیرینی‌پزی و دکور کیک، خیاطی مقدماتی و پیشرفته، نقاشی و طراحی، ساخت پارچه، عروسک‌سازی، خوش‌نویسی، دکوپاژ و نقاشی روی پارچه است.وی افزود: همچنین کلاس‌های چرتکه، روباتیک، نمایش خلاق، کودک شاد، سفالگری ویژه کودکان برگزار می‌شود. 
مدیر فرهنگ‌سرای حجاب یادآور شد: در این فرهنگ‌سرا برنامه‌های فرهنگی، هنری در قالب دوره‌های آموزشی به صورت رایگان برگزار می‌شود. از جمله این دوره‌های آموزشی رایگان می‌توان به سلسله همایش‌های «مدرسه خوشبختی من» با تدریس کارشناس ارشد روان‌شناسی اشاره کرد. این همایش هر هفته شنبه‌ها ساعت 15برگزار می‌شود. بهبود روابط زوجین، فرزند‌پروری، اصلاح سبک زندگی از جمله مواردی است که در این همایش‌ها به آن پرداخته می‌شود. این برنامه هرهفته شنبه‌ها ساعت 10 صبح برگزار می‌شود. 
راسخی‌نژاد به برگزاری کلاس‌های ویژه دختران مجرد در فرهنگ‌سرای حجاب اشاره کرد و گفت: این برنامه در قالب طرح بزرگ دختران ارغوانی طی یک دوره آموزشی با محوریت آگاهی قبل ازدواج برای دختران مجرد 15تا 25 سال برگزار می‌شود. دوشنبه‌ها ساعت 10صبح نیز مشاوره فردی با حضور کارشناس خانواده در فرهنگ‌سرای حجاب برگزار می‌شود.
وی در ادامه گفت: بخشی از فعالیت‌های فرهنگی فرهنگ‌سرای حجاب به حوزه ادبیات اختصاص دارد. ازجمله برنامه‌های ادبی این فرهنگ‌سرا می‌توان به طرح بزرگ «مدرسه داستان» اشاره کرد.
راسخی‌نژاد در توضیح این طرح این‌طور گفت: مدرسه داستان در قالب برنامه‌های کافه داستان ( بررسی سیر تحولی داستان کوتاه در ایران ) لذت داستان (آموزش مبانی داستان‌نویسی در سطح بزرگ‌سال ) زنگ داستان (آموزش داستان‌نویسی به کودکان و نوجوانان ) یک عصر یک نویسنده (نقد و بررسی آثار نویسندگان مشهدی) اجرا می‌شود. همچنین دوره رایگان مولانا شناسی با محوریت مثنوی‌خوانی دوشنبه‌ها ساعت 17:30 برگزار می‌شود. 

 

ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب
 وی ادامه داد: فرهنگ‌سرای حجاب با مشارکت سازمان آبفا، سلسله برنامه‌های آموزشی با محوریت ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب، اجرای مسابقات و کارگاه  نقاشی با موضع آب زندگی است و اجرای نمایش پرفورمنس با موضوع بهینه‌سازی مصرف آب برگزار کرده است.


زنگ شادی 
مدیر فرهنگ‌سرای حجاب افزود: این فرهنگ‌سرا در ایام تابستان چهارشنبه هر هفته ساعت 10 صبح برنامه ویژه کودک و نوجوان را در قالب زنگ شادی با محوریت آموزش فرهنگ شهروندی برگزار می‌کند. این برنامه شامل اجرای بازی‌های مهارتی و گروهی، کارگاه نقاشی و ساخت کاردستی و اجرای مسابقات و اهدای جوایز است.

 

تابستانه‌های شاد
 راسخی‌نژاد با تأکید بر لزوم افزایش شادی و نشاط در دختران اظهار کرد: فرهنگ‌سرای حجاب با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان به برگزاری تابستانه‌‌های شاد اقدام کرده است. این برنامه شامل اجرای مسابقات شاد و مفرح، بازی‌های گروهی و مهارتی، ایستگاه نقاشی و اهدای جوایز نفیس است. 

 

عفاف و حجاب 
وی به مهم‌ترین برنامه اجرا شده این فرهنگ‌سرا در تابستان اشاره کرد و گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده فرهنگ‌سرای حجاب طی تابستان، بزرگداشت هفته عفاف و حجاب بود. خوش حجابی (آموزش روش‌های مختلف بستن شال و روسری) کارگاه رایگان دوخت چادر، نمایشگاه جواهرانه (نمایش آثار گرافیکی با موضوع بررسی سیر پوشش ) همایش آئینه کمال (با محوریت جایگاه عفاف در استحکام خانواده) نمایشگاه بانوی ایرانی (فروش ملزومات عفاف و حجاب) عنوان برنامه‌های هفته عفاف و حجاب بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->